- Locatie
Raadzaal Gemeente
- Voorzitter
- Lukas Jacobs
- Toelichting
-
Publicatiedatum 22-06-2022.
Agendapunten
-
1
De voorzitter geeft het woord aan de schepen van kinderopvang Sandra Hoppenbrouwers (CD&V) die het aangepaste reglement van de organisator kinderopvang toelicht. Op basis van de dagelijkse praktijk en permanente evaluatie, worden een aantal zaken in het reglement aangevuld of geherformuleerd. De algemene inhoud wordt geactualiseerd en er wordt eveneens een nieuwe werkwijze geïmplementeerd rond reservatie, inschrijving, voorrangsregels, afspraken rond het afgesproken opvangplan, melden van afwezigheden, inzet van respijtdagen en een aangepaste werkwijze rond laattijdig of niet betalen.
De huidige als ook de aangepaste versie van het reglement werden bezorgd en de lijst met aanpassingen kon u ook terugvinden. We gaan deze dus niet helemaal overlopen, zegt Sandra Hoppenbrouwers. Het reglement zal ingaan na goedkeuring vanaf 1 augustus 2022 nadat de gezinnen werden geïnformeerd. Zij moeten eveneens tekenen voor kennisname en ontvangst.
Sandra Hoppenbrouwers vraagt of er nog raadsleden zijn die vragen hebben bij het reglement.
Raadslid Monique Aerts (Groen) heeft vragen bij de procedure voor aanmelding waarbij men digitaal zich kan aanmelden bij vijf voorkeursopvanglocaties waarbij er daarna wordt nagegaan welke opvanglocaties kunnen worden aangewezen. Monique Aerts benadrukt het belang van een goede match tussen de ouders en de opvanglocatie. Dit is moeilijk te realiseren via een digitaal systeem. Sommige mensen kiezen voor een onthaalouder, andere voor een kinderdagverblijf, enz.
Schepen Sandra Hoppenbrouwers licht de procedure verder toe en benadrukt dat het reglement dat voorligt enkel over de dienst gezinsopvang gaat. Dit reglement is niet van toepassing op het ganse lokaal loket kinderopvang en op de kindercrèches binnen de gemeente, alhoewel een aantal bepalingen gelijklopend zullen zijn.
De adjunct-algemeendirecteur voegt hieraan toe dat de digitale procedure inderdaad geen drempel mag zijn, maar dat het zoeken van kinderopvang maatwerk is. De medewerkers van het lokaal loket kinderopvang gaan met de ouders die dit nodig hebben op zoek naar de kinderopvang die het best aansluit bij hun behoeften en wensen. Elke vraag kan ook mondeling gesteld worden via het loket. Mensen worden dan in een latere fase begeleid bij de aanmelding via het digitaal loket.
Raadslid Inga Verhaert (Vooruit) vraag of er ergens een registratie is van alle aanvragen en wie welke oplossing heeft gevonden.
De adjunct-algemeendirecteur antwoordt dat het lokaal loket alle unieke opvangvragen registreert waaronder ook de opvangvragen waarvoor geen antwoord is gevonden. De digitale inschrijving van elke opvangvraag helpt het lokaal loket om dit goed te registreren, maar uiteraard doet het lokaal loket dit als ouders dit niet zelf kunnen of hun vraag mondeling stellen. De registratie geeft de gemeente een goed beeld over vraag en aanbod in de gemeente, maar is ook zeer belangrijk bij de aanvraag voor nieuw gesubsidieerde opvangplaatsen in de gemeente. Op dat moment worden deze cijfers meegenomen in de beoordeling. Sinds dit jaar is dit systeem goed uitgewerkt, in overleg met alle opvanginitiatieven.
Raadslid Monique Aerts (Groen) vraagt of er bij de voorrangsregels geen rekening kan worden gehouden met ouders die opvang zoeken naar aanleiding van een verplichte sluiting van een kinderopvangvoorziening door Kind & Gezin.
Schepen Sandra Hoppenbrouwers antwoordt dat dit niet letterlijk is opgenomen in het reglement, maar dat bij dergelijke uitzonderlijke situaties de dienst alles doet om iedereen zo goed mogelijk verder te helpen.
De adjunct-algemeendirecteur licht toe dat de voorrangsregels die in het reglement worden vermeld werden bepaald door de Vlaamse overheid en elke kinderopvangvoorziening die inkomensgerelateerd werkt of subsidies ontvangt deze voorrangsregels dient op te nemen in het huishoudelijk reglement en toe te passen met als doel kinderopvang toegankelijk te maken voor kansengroepen. Wat betreft de ouders die opvang zochten na de verplichte sluiting van een kinderopvangvoorziening in Kalmthout, heeft de dienst al het mogelijke gedaan om een nieuwe plaats te zoeken voor elk kind. Uiteraard is dit niet voor elke ouder de ideale of aanvaardbare plaats gebleken. Wanneer men bijvoorbeeld kiest voor kleinschalige opvang en er enkel plaats vrij is in een grote kindercrèche, wanneer het pedagogisch beleid verschilt met de opvang die ze tot nu toe hadden, openingsuren niet volledig aansluiten bij de mogelijkheden voor de ouders of wanneer mensen geen opvang vinden dicht bij huis.
Raadslid Monique Aerts (Groen) bevestigt dat dit het geval is geweest, niet alle ouders hebben een aanvaardbaar alternatief gevonden volgens haar. De verantwoordelijken van het Mierennestje doen zeker hun best, maar de locatie en de grote groepen zijn niet voor alle ouders het juiste aanbod.
Gelet op het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017;
Gelet op het besluit van de Vlaamse Regering van 22 november 2013 over de vergunningsvoorwaarden en het kwaliteitsbeleid voor kinderopvang van baby’s en peuters;
Gelet op het decreet Kinderopvang van baby's en peuters van 20 april 2012, in werking getreden op 01 april 2014;
Gelet op de goedkeuring van de raad voor maatschappelijk welzijn van 31 mei 2021 van de aanpassingen van het huishoudelijk reglement van de dienst gezinsopvang;
Overwegende dat vanuit de dagelijkse praktijk en de ervaringsuitwisseling met andere diensten gezinsopvang, de dienstverantwoordelijken de eigen werking en gehanteerde werkingsprincipes binnen de dienst gezinsopvang onder de loep namen;
Overwegende dat op basis van deze evaluatie een aantal zaken in het huishoudelijk reglement van de dienst aangevuld of geherformuleerd dienen te worden. Naast een algemene actualisatie van de inhoud van het huishoudelijk reglement, gaat specifieke aandacht uit naar het implementeren van een nieuwe werkwijze rond reservatie en inschrijving, voorrangsregels, afspraken rond afwijken van het afgesproken opvangplan, melden van afwezigheden, inzet van respijtdagen en een aangepaste werkwijze rond laattijdig of niet betalen;
Overwegende dat het nieuwe huishoudelijk reglement in werking zal treden op 1 augustus 2022;
Overwegende dat de gezinnen zullen geïnformeerd worden over de wijzigingen in het huishoudelijk reglement en zullen moeten tekenen voor kennisname en ontvangst;
Beslissing
met 22 ja-stemmen van Clarisse De Rydt, Johan Cassimon, Inga Verhaert, Sigrid Van Heybeeck, Karin Dekeulener, Gilles Delcroix, Stephanie Devos, Koen Vanhees, Monique Aerts, Lies Van den Keybus, Cindy De Roeve, Dieter Beyers, Hanne Beyers, Stefanie Van Looveren, Lea Van Looveren, Wies Peeters, Didier Van Aert, Sandra Hoppenbrouwers, Silke Lathouwers, Jef Van den Bergh, Maarten De Bock en Lukas Jacobs.
Besluit
Artikel 1:-
Goedkeuring van het aangepaste huishoudelijk reglement van de dienst opvanggezinnen zoals voorgesteld.
Art. 2:-
Ouders zullen op de hoogte gebracht worden van het aangepaste huishoudelijk reglement. Tevens zal het huishoudelijk regelement op de gemeentelijke website geplaatst worden en voor verder gevolg naar de Toezichthoudende Overheid verstuurd worden. -
2
Gelet op het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017;
Gelet op het K.B. van 3 januari 1969 waarbij werd overgegaan tot de oprichting van de coöperatieve vennootschap Intercommunale Grondbeleid en Expansie Antwerpen, verder IGEAN cv genoemd, gepubliceerd in de bijlagen van het Belgisch Staatsblad op 8 juli 1969;
Gelet op de buitengewone algemene vergadering van 8 november 2003 waarbij IGEAN cv werd omgevormd tot een dienstverlenende vereniging IGEAN dienstverlening, gepubliceerd in de bijlagen van het Belgisch Staatsblad op 19 december 2003;
Gelet op de beslissing van de Vlaamse minister van Binnenlandse Aangelegenheden, Cultuur, Jeugd en Ambtenarenzaken van 1 april 2004 waarbij de wijzigingen van de statuten en de omvorming van IGEAN cv in een dienstverlenende vereniging werden goedgekeurd;
Gelet op de buitengewone algemene vergadering van 15 juni 2007 waarbij de statutenwijziging van IGEAN dienstverlening goedgekeurd en gepubliceerd werden in de bijlagen van het Belgisch Staatsblad op 13 augustus 2007 onder nr. 07120366;
Gelet op de buitengewone algemene vergadering van 18 december 2013 waarbij de statutenwijziging van IGEAN dienstverlening goedgekeurd werden. Dit werd bevestigd bij het Ministerieel Besluit van 10 april 2014 van de Vlaamse minister van Bestuurszaken, Binnenlands bestuur, Inburgering, Toerisme en Vlaamse rand;
Gelet op de buitengewone algemene vergadering van 17 juni 2016 waarbij de statutenwijziging en verlenging van IGEAN dienstverlening tot 21 juni 2034 werd goedgekeurd. Dit werd bevestigd bij het Ministerieel Besluit van 3 oktober 2016 van de Vlaamse minister van Binnenlands Bestuur, Inburgering, Wonen, Gelijke Kansen en Armoedebestrijding;
Gelet op de buitengewone algemene vergadering van 19 december 2018 waarbij de statutenwijziging van IGEAN dienstverlening werd goedgekeurd, rekening houdend met het nieuwe decreet lokaal bestuur. Dit werd bevestigd bij het Ministerieel Besluit van 19 maart 2019 van de Vlaamse minister van Binnenlands Bestuur, Inburgering, Wonen, Gelijke Kansen en Armoedebestrijding;
Gelet op de algemene vergadering van 28 juni 2019 waarbij de statutenwijziging van IGEAN dienstverlening werd goedgekeurd, rekening houdend met het nieuwe decreet lokaal bestuur. Dit werd bevestigd bij het Ministerieel Besluit van 23 oktober 2019 van de Vlaamse minister van Binnenlands Bestuur, Bestuurszaken, Inburgering en Gelijke Kansen;
Gelet op de algemene vergadering van 25 juni 2021 waarbij de statutenwijziging van IGEAN dienstverlening in functie van het digitaal vergaderen werd goedgekeurd. Dit werd bevestigd bij het Ministerieel Besluit van 23.11.2021 van de Vlaamse minister van Binnenlands Bestuur, Bestuurszaken, Inburgering en Gelijke Kansen;
Overwegende het lidmaatschap van het OCMW bij IGEAN dienstverlening;
Gelet op het artikel 35 van de statuten van IGEAN dienstverlening dat bepaalt dat de jaarvergadering elk jaar in de loop van het tweede kwartaal verplicht bijeenkomt. Op deze vergadering wordt de jaarrekening vastgesteld aan de hand van het verslag van de raad van bestuur en het verslag van de revisor;
Gelet op de goedkeuring van de raad van bestuur van 4 mei 2022 aan het jaarverslag 2021 evenals aan de jaarrekening 2021. De jaarvergadering verleent kwijting aan de leden van de raad van bestuur en de revisor;
Gelet op de beslissing van de raad van bestuur van 4 mei 2022 om de jaarvergadering van 24 juni 2022 om 18.30 uur te organiseren in feestzaal ’s Graevenhof, Turnhoutsebaan 439-445 te 2970 Schilde met volgende dagorde:
- Goedkeuren van het verslag van de raad van bestuur over het boekjaar 2021;
- Goedkeuren van het verslag van de revisor over het boekjaar 2021;
- Goedkeuren van de jaarrekening 2021;
- Kwijting verlenen aan de bestuurders en aan de revisor over het boekjaar 2021.
Overwegende dat met het schrijven van IGEAN dienstverlening van 5 mei 2022 de uitnodiging en de dagorde voor de jaarvergadering van 24 juni 2022 aan alle deelnemers werd bezorgd;
Overwegende dat volgende documenten op dat ogenblik via het infonet ter beschikking gesteld van de deelnemers:
- uittreksels uit de beslissingen van de 462ste raad van bestuur van 4 mei 2022;
- het jaarverslag 2021 met de jaarrekening 2021;
Gelet op de beslissing van de raad voor maatschappelijk welzijn van 25 februari 2019 met betrekking tot de aanduiding van raadslid Ludovica (Wies) Peeters als vertegenwoordiger voor alle algemene vergaderingen van de dienstverlenende vereniging IGEAN dienstverlening die georganiseerd worden tot en met 31 december 2024;
Overwegende dat raadslid Wies Peeters verhinderd is om deel te nemen aan de algemene vergadering op 24 juni 2022;
Gelet op de beslissing van de raad voor maatschappelijk welzijn van 21 februari 2022 om raadslid Johan Cassimon aan te duiden als plaatsvervangend vertegenwoordiger voor de algemene vergaderingen van IGEAN dienstverlening, voor de verdere duur van de huidige bestuursperiode;
Gelet op het artikel 432 van het decreet en artikel 33 § 1 van de statuten welke bepalen dat de vaststelling van het mandaat van de vertegenwoordiger wordt herhaald voor elke algemene vergadering;
Overwegende dat met onderstaande beslissing aan deze vertegenwoordiger een mandaat wordt gegeven;
Overwegende dat de jaarvergadering op zich geen financiële gevolgen voor het bestuur heeft;
Overwegende de toelichting en bespreking van het jaarverslag 2021 en de jaarrekening 2021 op de raad van bestuur van 4 mei 2022;
Beslissing
Met 21 ja-stemmen van Clarisse De Rydt, Johan Cassimon, Inga Verhaert, Sigrid Van Heybeeck, Karin Dekeulener, Gilles Delcroix, Stephanie Devos, Koen Vanhees, Lies Van den Keybus, Cindy De Roeve, Dieter Beyers, Hanne Beyers, Stefanie Van Looveren, Lea Van Looveren, Wies Peeters, Didier Van Aert, Sandra Hoppenbrouwers, Silke Lathouwers, Jef Van den Bergh, Maarten De Bock en Lukas Jacobs.
Met 1 onthouding van Monique Aerts.
Besluit
Artikel 1.-
De raad voor maatschappelijk welzijn neemt kennis van de volledige dagorde van de jaarvergadering van IGEAN dienstverlening die zal gehouden worden in de feestzaal ’s Graevenhof, Turnhoutsebaan 439-445 te 2970 Schilde op vrijdag 24 juni 2022 om 18.30 u evenals van alle daarbij horende documenten en neemt op basis hiervan volgende beslissingen:
- Goedkeuren van het verslag van de raad van bestuur over het boekjaar 2021
- Goedkeuren van het verslag van de revisor over het boekjaar 2021
- Goedkeuren van de jaarrekening 2021
- Kwijting verlenen aan de bestuurders en aan de revisor over het boekjaar 2021.
Art. 2.-
De vertegenwoordiger van het OCMW, die met een afzonderlijk besluit werd benoemd, wordt gemandateerd om op de jaarvergadering van IGEAN dienstverlening van 24 juni 2022 deel te nemen aan de bespreking over de in artikel 1 vermelde agendapunten en te beraadslagen en te beslissen overeenkomstig dit besluit en verder al het nodige te doen om de volledige agenda af te werken.
Art. 3.-
Twee uittreksels van onderhavige raadsbeslissing zullen aan IGEAN dienstverlening worden bezorgd. -
3
Gelet op het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017;
Gelet op de buitengewone algemene vergadering van IGEAN cv van 8 november 2003 waarbij de oprichtingsakte van de opdrachthoudende vereniging IGEAN milieu & veiligheid werd verleden;
Gelet op de verschenen publicatie op 19 december 2003 van de oprichtingsakte en de statuten van IGEAN milieu & veiligheid in de bijlagen van het Belgisch Staatsblad;
Gelet op de beslissing van de Vlaamse minister van Binnenlandse Aangelegenheden, Cultuur, Jeugd en Ambtenarenzaken van 1 april 2004 waarbij de oprichting en de statuten van IGEAN milieu & veiligheid werd goedgekeurd;
Gelet op de buitengewone algemene vergadering van 15 juni 2007 waarbij de statutenwijziging van IGEAN milieu & veiligheid werd goedgekeurd en gepubliceerd in de bijlagen van het Belgisch Staatsblad op 13 augustus 2007 onder nr. 07120366;
Gelet op de buitengewone algemene vergadering van 18 december 2013 waarbij de statutenwijziging van IGEAN milieu & veiligheid werd goedgekeurd. Dit werd bevestigd bij het
Ministerieel Besluit van 10 april 2014 van de Vlaamse minister van Bestuurszaken, Binnenlands bestuur, Inburgering, Toerisme en Vlaamse rand;
Gelet op de buitengewone algemene vergadering van 17 juni 2016 waarbij de statutenwijziging en verlenging van IGEAN milieu & veiligheid tot 21 juni 2034 werd goedgekeurd. Dit werd bevestigd bij het Ministerieel Besluit van 3 oktober 2016 van de Vlaamse minister van Binnenlands Bestuur, Inburgering, Wonen, Gelijke Kansen en Armoedebestrijding;
Gelet op de buitengewone algemene vergadering van 19 december 2018 waarbij de statutenwijziging van IGEAN milieu & veiligheid werd goedgekeurd, rekening houdend met het nieuwe decreet lokaal bestuur. Dit werd bevestigd bij het Ministerieel Besluit van 27 maart 2019 van de Vlaamse minister van Binnenlands Bestuur, Inburgering, Wonen, Gelijke Kansen en Armoedebestrijding;
Gelet op de algemene vergadering van 28 juni 2019 waarbij de statutenwijziging van IGEAN milieu & veiligheid werd goedgekeurd, rekening houdend met het nieuwe decreet lokaal bestuur. Dit werd bevestigd bij het Ministerieel Besluit van 17 oktober 2019 van de Vlaamse minister van Binnenlands Bestuur, Bestuurszaken, Inburgering en Gelijke Kansen;
Overwegende het lidmaatschap van het OCMW bij IGEAN dienstverlening;
Gelet op het artikel 36 van de statuten van IGEAN milieu & veiligheid dat bepaalt dat de jaarvergadering elk jaar in de loop van het tweede kwartaal verplicht bijeenkomt. Op deze vergadering wordt de jaarrekening vastgesteld aan de hand van het verslag van de raad van bestuur en het verslag van de revisor;
Gelet op de goedkeuring van de raad van bestuur van 4 mei 2022 aan het jaarverslag 2021 evenals aan de jaarrekening 2021. De jaarvergadering verleent kwijting aan de leden van de raad van bestuur en de revisor;
Gelet op het artikel 431 van het decreet lokaal bestuur dat bepaalt dat IGEAN milieu & veiligheid naast een algemene vergadering over een raad van bestuur beschikt. Artikel 434 van het decreet lokaal bestuur stelt dat het aantal leden van deze raad van bestuur maximaal 15 bedraagt;
Overwegende dat einde 2021 Harry Debrabandere, burgemeester Lint, al zijn mandaten heeft beëindigd waardoor hij ook geen lid meer is van de raad van bestuur;
Overwegende dat de gemeenteraad van Lint Rudy Verhoeven heeft voorgedragen als kandidaat-bestuurder;
Overwegende dat de benoeming van deze bestuurder wordt voorgelegd aan de jaarvergadering van 24 juni 2022;
Gelet op het artikel 28 van de statuten van IGEAN milieu & veiligheid dat bepaalt dat er een adviescomité “milieu” en een adviescomité “veiligheid” opgericht wordt;
Overwegende dat een adviescomité wordt opgericht op grond van de meervoudige doelstellingen van de vereniging en in aantal beperkt blijft tot het aantal doelstellingen. Enkel de gemeenten die belang hebben bij de betrokken doelstelling zijn vertegenwoordigd in dit adviescomité, dat bestaat uit uitvoerende mandatarissen die bevoegd zijn voor de betrokken doelstelling;
Overwegende dat het adviescomité “milieu” uit de schepenen van leefmilieu van de betrokken deelnemers bestaat;
Overwegende dat het adviescomité “veiligheid” uit 1 vertegenwoordiger van elke betrokken deelnemer als vertegenwoordigers van de werkgevers bestaat, evenals uit maximum 7 vertegenwoordigers van de werknemers en de vertegenwoordigers van de arbeidsinspectie die van rechtswege deel uitmaken van dit comité;
Overwegende dat de leden van de adviescomités benoemd worden door de algemene vergadering;
Overwegende dat de raad van bestuur van 4 mei 2022 heeft beslist om de jaarvergadering van 24 juni 2022 om 18.30 uur te organiseren in feestzaal ’s Graevenhof, Turnhoutsebaan 439-445 te 2970 Schilde met volgende dagorde:
- Goedkeuren van het verslag van de raad van bestuur over het boekjaar 2021;
- Goedkeuren van het verslag van de revisor over het boekjaar 2021;
- Goedkeuren van de jaarrekening 2021;
- Kwijting verlenen aan de bestuurders en aan de revisor over het boekjaar 2021;
- Benoemen van een bestuurder en leden adviescomités.
Overwegende dat met het schrijven van IGEAN milieu & veiligheid van 5 mei 2022 de uitnodiging en de dagorde voor de jaarvergadering van 24 juni 2022 aan alle deelnemers werd bezorgd;
Overwegende dat volgende documenten op dat ogenblik via het infonet ter beschikking gesteld werden van de deelnemers:
1. uittreksels uit de beslissingen van de 165ste raad van bestuur van 4 mei 2022;
2. het jaarverslag 2021 met de jaarrekening 2021.
Gelet op de beslissing van de raad voor maatschappelijk welzijn van 25 februari 2019 met betrekking tot de aanduiding van raadslid Ludovica (Wies) Peeters als vertegenwoordiger voor alle algemene vergaderingen van de dienstverlenende vereniging IGEAN milieu en veiligheid die georganiseerd worden tot en met 31 december 2024;
Overwegende dat raadslid Wies Peeters verhinderd is om deel te nemen aan de algemene vergadering op 24 juni 2022;
Gelet op de beslissing van de raad voor maatschappelijk welzijn van 21 februari 2022 om raadslid Johan Cassimon aan te duiden als plaatsvervangend vertegenwoordiger voor de algemene vergaderingen van IGEAN milieu en veiligheid, voor de verdere duur van de huidige bestuursperiode;
Gelet op het artikel 432 van het decreet en artikel 33 § 1 van de statuten welke bepalen dat de vaststelling van het mandaat van de vertegenwoordiger wordt herhaald voor elke algemene vergadering;
Overwegende dat met onderstaande beslissing aan deze vertegenwoordiger een mandaat wordt gegeven;
Overwegende dat de jaarvergadering op zich geen financiële gevolgen voor het bestuur heeft;
Overwegende de toelichting en bespreking van het jaarverslag 2021 en de jaarrekening 2021 op de raad van bestuur van 4 mei 2022;
Beslissing
Met 21 ja-stemmen van Clarisse De Rydt, Johan Cassimon, Inga Verhaert, Sigrid Van Heybeeck, Karin Dekeulener, Gilles Delcroix, Stephanie Devos, Koen Vanhees, Lies Van den Keybus, Cindy De Roeve, Dieter Beyers, Hanne Beyers, Stefanie Van Looveren, Lea Van Looveren, Wies Peeters, Didier Van Aert, Sandra Hoppenbrouwers, Silke Lathouwers, Jef Van den Bergh, Maarten De Bock en Lukas Jacobs.
Met 1 onthouding van Monique Aerts.
Besluit
Artikel 1.-
De raad voor maatschappelijk welzijn neemt kennis van de volledige dagorde van de jaarvergadering van IGEAN milieu & veiligheid die zal gehouden worden in de feestzaal ’s Graevenhof, Turnhoutsebaan 439-445 te 2970 Schilde op vrijdag 24 juni 2022 om 18.30 u evenals van alle daarbij horende documenten en neemt op basis hiervan volgende beslissingen:- Goedkeuren van het verslag van de raad van bestuur over het boekjaar 2020
- Goedkeuren van het verslag van de revisor over het boekjaar 2020
- Goedkeuren van de jaarrekening 2020
- Kwijting verlenen aan de bestuurders en aan de revisor over het boekjaar 2020
- Benoemen van een bestuurder en leden adviescomités.
Art. 2.-
De vertegenwoordiger van het OCMW, die met een afzonderlijk besluit werd benoemd, wordt gemandateerd om op de jaarvergadering van IGEAN milieu & veiligheid van 24 juni 2022 deel te nemen aan de bespreking over de in artikel 1 vermelde agendapunten en te beraadslagen en te beslissen overeenkomstig dit besluit en verder al het nodige te doen om de volledige agenda af te werken.
Art. 3.-
Twee uittreksels van onderhavige raadsbeslissing zullen aan IGEAN milieu & veiligheid worden bezorgd. -
4
Aan de raad voor maatschappelijk welzijn wordt gevraagd om het verslag van de vergadering van 25 april 2022 van de raad voor maatschappelijk welzijn goed te keuren.
Beslissing
Met 21 ja-stemmen van Clarisse De Rydt, Johan Cassimon, Inga Verhaert, Sigrid Van Heybeeck, Karin Dekeulener, Gilles Delcroix, Stephanie Devos, Monique Aerts, Lies Van den Keybus, Cindy De Roeve, Dieter Beyers, Hanne Beyers, Stefanie Van Looveren, Lea Van Looveren, Wies Peeters, Didier Van Aert, Sandra Hoppenbrouwers, Silke Lathouwers, Jef Van den Bergh, Maarten De Bock en Lukas Jacobs.
Met 1 onthouding van Koen Vanhees.
Besluit
Enig artikel:-
Goedkeuring van het verslag van de vergadering van 25 april van de raad voor maatschappelijk welzijn.