Ga naar de inhoud van deze pagina Ga naar het zoeken Ga naar het menu
Vorige pagina

Publiek - Reglementen college van burgemeester en schepenen

maandag 9 september 2024

14:00 - 16:00
Locatie

Schepenzaal

Voorzitter
Lukas Jacobs
Toelichting

Publicatiedatum: 10-09-2024

Agendapunten

  1. 1

    Besluit

    POLITIEREGLEMENT OVER VERKEERSREGELING NAAR AANLEIDING VAN ‘DORPSDAG HEIDE’ OP 15 SEPTEMBER 2024.


    Het evenement werd aangevraagd door Caroline Donnet (caroline.donnet.63@gmail.com), Louis van den Buijs (vandenbuijslouis@gmail.com) en Katleen Verwimp (katleenverwimp@live.be).


    Advies van de PZ-Grens : GUNSTIG


    · Onder volgende voorwaarden (zoals besproken op het veiligheidsoverleg):
    o Er moet op de Dorpsdag + rommelmarkt steeds een vrije doorgang te zijn:
    § van 4 meter met vaste constructies
    § van 2 meter zonder vaste constructies
    § De organisatie dient de marktkramers hier over te informeren, erop toe te zien en in te grijpen indien niet in orde.
    o Er dient te allen tijde, aan beide kanten van de spoorweg, een ruimte van 20 meter vrijgehouden te worden in functie van de veiligheid voor overstekende bezoekers (hier mogen ook geen kramen geplaatst worden).
    o Er dienen seingevers geplaatst te worden voor de doorstroom te regelen naar de parking via het Willy Vandersteenplein.
    o Er dienen fietsenparkings voorzien te worden in de Leopoldstraat en Heidestatiestraat aan de kant van de Kapellensteenweg.


    · In bijlage vindt u het politiereglement en signalisatieplan van dit evenement.


    · We voorzien politie-inzet voor dit evenement. De leidinggevende voor deze dienst zal op de dag zelf contact opnemen met de organisator voor:
    o het maken van praktische afspraken en/of richtlijnen,
    o voor het uitwisselen van Gsm-nummers voor een goede communicatie tussen organisator en politie
    o voor het geven van een briefing van medewerkers/seingevers/stewards (indien van toepassing)


    De gemeente voorziet indien nodig in de verwittiging van externe partners (bv. De Lijn, Agentschap Wegen & Verkeer, BPost, Brandweerzone Rand, …). Indien er ook weerslag is op het openbaar domein, dient de informatie ook gevat te worden in GIPOD van Geopunt Vlaanderen.


    De gemeente dient de genomen beslissingen van het college van burgemeester en schepenen ter kennis te brengen van de organisator, inclusief signalisatieplannen en bijkomende voorwaarden.


    De gemeente voorziet indien nodig in de verwittiging van externe partners (bv. De Lijn, Agentschap Wegen & Verkeer, BPost, Brandweerzone Rand, …).


    De gemeente dient de genomen beslissingen van het college van burgemeester en schepenen ter kennis te brengen van de organisator, inclusief signalisatieplannen en bijkomende voorwaarden.


    BESLUIT


    Artikel 1.-
    Naar aanleiding van het evenement “Dorpsdag van Heide” zijn volgende tijdelijke verkeersmaatregelen van kracht op zondag 15 september van 06u30 tot 21u00:


    Art. 2.-
    Verboden voor alle verkeer muv hulpdiensten
    Volgende straten/straatdelen worden afgesloten voor alle bestuurders muv hulpdiensten:
    - Heidestatiestraat
    - Leopoldstraat
    - Marguerite Corstiaenslaan
    - Withoeflei
    - Bevrijdingslei
    - Canadezenlaan
    - Max Temmermanlaan
    - Sint Jozeflaan
    - Heidestatieplein


    Dit wordt ter kennis gebracht door plaatsing van rood-wit hekken over de volledige rijbaanbreedte op volgende locaties.
    - Heidestatiestraat: na kruispunt Kapellensteenweg
    - Leopoldstraat: na kruispunt Wilgendreef
    - **Marguerite Corstiaenslaan:**na parking Willy Vandersteenplein
    - **Withoeflei:**na kruispunt V. Van Mechelenlaan
    - **Statielei:**voor kruispunt Withoeflei
    - **Statielei:**voor kruispunt Heidestatiestraat
    - **Bevrijdingslei:**Thv huisnummer 4
    - **Canadezenlaan:**Thv huisnummer 10
    - **Max Temmermanlaan:**na kruispunt Sint Jozeflaan
    - **Sint Jozeflaan:**na kruispunt Max Temmermanlaan
    - **Sint Jozeflaan:**na kruispunt Vredelaan
    - **Heidestatieplein:**na kruispunt Vredelaan 2X


    De hekken worden voorzien van volgende signalisatie:
    -een bord C3
    -een onderbord “Uitgezonderd hulpdiensten”
    -een bord “Manifestatie”
    -de nodige verlichting


    Borden C31a/b worden respectievelijk geplaatst op de Kapellensteenweg aan weerszijden van het kruispunt met de Heidestatiestraat.


    Zie signalisatieplan 2 + 3


    Art. 3.-
    Afgesloten voor doorgaand verkeer
    Volgende straten/straatdelen worden voorbehouden aan plaatselijk verkeer:
    - Bevrijdingslei
    - Canadezenlaan
    - Max Temmermanlaan
    - Kalmthoutlaan
    - Leopoldstraat


    Dit wordt ter kennis gebracht door plaatsing van een rood-wit hek op de rechter rijbaanhelft op volgende locaties:
    - Bevrijdingslei: na kruispunt Beeklei
    - Canadezenlaan: na kruispunt Minnedreef/ Beeklei
    - Max Temmermanlaan: na kruispunt Minnedreef
    - Kalmthoutlaan: na kruispunt Culturalaan
    - Leopoldstraat: na kruispunt De Pleyte


    Deze hekken worden voorzien van volgende signalisatie:
    -een bord C3 + onderbord “uitgezonderd plaatselijk verkeer”
    -een bord “Manifestatie”
    -een bord F45
    -de nodige verlichting


    Zie signalisatieplan 2 + 3


    Art. 4.-
    **Eénrichtingsverkee**r BEV
    In volgende straten/straatdelen wordt beperkt éénrichtingsverkeer ingesteld dmv borden F19 + onderbord M18 aan het beginpunt van de maatregel en dan telkens min herhaald na elk kruispunt en door borden C1 + onderbord M12 in tegenrichting en telkens herhaald na elk kruispunt:
    -****V. Van Mechelenlaan: van Withoeflei naar Parking Willy Vandersteenplein
    - Willy Vandesteenplein: van Parking naar Kapellensteenweg


    Borden C31a wordt respectievelijk geplaatst in de V. Van Mechelenlaan (verlengde Vader Suspad) voor het kruispunt met de Marguerite Corstiaenslaan.


    Zie signalisatieplan 4


    Art. 5.-
    Voorsignalisatie
    Op volgende locaties wordt een voorsignalisatie geplaatst bestaande uit een bord F39 met de tekst “Dorpsdag Heide” en de nodige verlichting worden geplaatst op volgende locaties:
    - Beauvoislaan: voor het kruispunt met de Kapellensteenweg
    - Kapellensteenweg: voor kruispunt Heidestatiestraat
    - Kapellensteenweg: na parking van Delhaize
    - Kapellensteenweg: voor kruispunt Withoeflei
    - Kapellensteenweg: voor kruispunt Missiehuislei
    - Max Temmermanlaan: thv kruispunt met Minnedreef


    Zie signalisatieplan 1


    Art. 6.-
    Omleidingen
    Volgende omleiding wordt bewegwijzerd met borden F41 in twee richtingen:
    Withoeflei – Withoefstraat – Beeklei – Minnedreef – Koningin Astridlaan – Nieuwstraat – Kinderwelzijnstraat – Bareelstraat


    De lokale omleiding in voege voor de kermis blijft behouden voor lokaal verkeer
    (Heidestatieplein-Max Temmermanlaan-St Jozeflaan-Vredelaan-Kalmthoutlaan)


    Zie signalisatieplan 3


    Art. 7.-
    Bijkomende signalisatie
    Volgende bijkomende signalisatie dient geplaatst op hiernavolgende locaties:
    Een hekken wordt geplaatst met een bord “opgelet manifestatie” en een bord F45:
    - Kalmthoutlaan: na kruispunt Koningin Astridlaan
    - Kalmthoutlaan: na kruispunt Anton de Preterlaan


    Aan beide zijden van de spooroverweg Heidestatiestraat zullen hekkens worden geplaatst, op zodanige wijze dat het voetgangersverkeer wordt gekanaliseerd.


    Zie signalisatieplan 3


    Art. 8.-
    Stilstaan- en parkeerverbod
    Er geldt een stilstaan- en parkeerverbod aan weerszijden dmv borden E3 met tijdsbepalende onderborden en onderpijlborden Xa-b-d op volgende locacties:
    - Heidestatiestraat: volledig
    - Leopoldstraat: Tussen Heidestatiestraat en Wilgendreef
    - **Maguerite Corstiaenslaan:**volledig (D van 00u00 tot 21u00)
    - V. Van Mechelenlaan: parkeerplaatsen thv winkels
    - V. Van Mechelenlaan: op de rijbaan langs de route naar de parking. (Zie Art. 9)
    - Withoeflei: volledig
    - Withoefstraat: volledig
    - Statielei: volledig
    - Heidestatieplein: volledig
    - Bevrijdingslei: vanaf pand 20tot Canadezenlaan (D-1 15u00 tem D+2 03u00)
    - Canadezenlaan: vanaf pand 12 tot Bevrijdingslei (D-1 15u00 tem D+2 03u00)
    - Max Temmermanlaan:vanaf Sint Jozeflaan tem Heidestatiestraat
    Verlengde van de Kalmthoutlaan en G. Gezellelaan
    (D-4 08u00 tem D+3 12u00
    )


    Deze borden worden herhaald na elk kruispunt.
    Plaatsing van parkeerverbodsignalisatie dient minimum 4 kalenderdagen vooraf te gebeuren.


    Zie signalisatieplan 1


    Art. 9.-
    Parking Willy Vandersteenplein
    Er wordt een route van en naar de parking Willy Vandersteenplein ingesteld dmv voorsignalisatieborden F39 met de tekst “Dorpsdag Heide Toerit naar parking Willy Vandersteenplein” met richtingspijl. (zie Art. 5)


    Verkeersborden F41 geplaatst met het opschrift “Parking” worden geplaatst op de volgende locaties:
    -Withoeflei: kruispunt met Kapellensteenweg
    -Withoeflei: kruispunt met Withoefstraat
    -Withoeflei: in de bocht thv woning 52-54
    -Withoeflei: kruispunt met Lorkendreef
    -Withoeflei: kruispunt met Victorinne Van Mechelenlaan
    -Victorine Van Mechelenlaan: thv woning 6
    -Moeder Keeplein
    -**Marguerite Corstiaenslaan:**thv nr 26


    Verkeersborden met opschrift “uitrit” worden geplaatst op de parking Willy Vandersteen plein, wijzend naar de verbindingsweg met de parking Carrefour.


    De paaltjes in de Marguerite Corstiaenslaan en thv parking Carrefour moeten worden verwijderd vanaf D-1 18u00 tot D 22u00.


    De toegangsweg en uitrit worden éénrichtingsverkeer BEV (zie Art. 4)


    Zie signalisatieplan 1


    Art. 10.-
    Fietsenstalling


    Er worden fietsenstallingen gecreëerd op de volgende locaties:
    -Sint-Jozeflaan: tegenover de woningen 1 en 3 op de parkeerstrook thv kruispunt met de Max Temmermanlaan
    -Leopoldstraat: tegenover de woning nr 19 op de parkeerstrook
    -Heidestatiestraat: huidige fietsenstalling van het station Kalmthout-Heide


    De fietsenstallingen in de Sint Jozeflaan en de Leopoldstraat worden afgebakend met nadarhekken voorzien van het opschrift “Fietsenstalling”.


    Art. 11.-
    De inrichter staat in voor:
    -de plaatsing, de instandhouding en de verwijdering van de tijdelijke signalisatie
    -de schriftelijke verwittiging van de omwonenden inzake de manifestatie en de eraan
    verbonden tijdelijke verkeersmaatregelen
    -de bewegwijzering naar de manifestatie en de voorziene parkings


    Art. 12.-
    Hulpdiensten
    Ten allen tijde dient een doorgang te worden vrijgelaten voor de hulpdiensten van minimum 4 meter.


    Art. 13.-
    Huidige verordening wordt bekend gemaakt overeenkomstig artikel 286 van het Decreet Lokaal Bestuur. De verkeersmaatregelen worden bekend gemaakt met de passende verkeerstekens overeenkomstig artikel 12 van de wet betreffende de politie op het wegverkeer.


    Art. 14.-
    Afschrift van deze verordening wordt overgemaakt aan:
    - de Griffier van de Rechtbank van Eerste Aanleg te Antwerpen
    - de Griffier van de Politierechtbank te Antwerpen
    - de korpschef van PZ-Grens
    - de verantwoordelijke inrichters, indien nodig.


    VOOR EENSLUIDEND UITTREKSEL:


    Bij bevel:
    Algemeen directeur                                                      Burgemeester

  2. 2

    Besluit

    POLITIEREGLEMENT OVER VERKEERSREGELING NAAR AANLEIDING VAN ‘SPAGHETTIAVOND EN SLUPILER’ OP 27 – 28 SEPTEMBER 2024.


    Het evenement werd aangevraagd door Bernd Van Loon (berndvanloon@gmail.com) en Jorg Rosé (jorgrose14@gmail.com) namens chiro Sloepi Nieuwmoer.


    Advies van de PZ-Grens: GUNSTIG


    Private veiligheid:
    · Algemeen:
    o De organisator dient steeds zelf in te staan voor de veiligheid op de fuif.
    o Er dient steeds voldaan te worden aan de bepalingen van de Wet van 2 oktober 2017 tot regeling van de private en bijzondere veiligheid.
    o Voor fuiven vanaf 500 bezoekers, meerdaagse evenementen en evenementen punctueel aangewezen door de politie dient er steeds private veiligheid georganiseerd te worden door middel van een vergunde bewakingsonderneming of via het verenigingsregime.
    § De lijst van vergunde bewakingsondernemingen is raadpleegbaar via www.vigilis.be of www.besafe.be.
    § De bepalingen om te voldoen aan het verenigingsregime zijn terug te vinden in de Wet van 2 oktober 2017.
    1. Voor alle informatie en correcte mogelijkheden inzake private veiligheid verwijzen wij naar de website van het ministerie van binnenlandse zaken via volgende link: Toepassingsgebied | BeSafe . Hier dient zeker gekeken te worden naar de modaliteiten bij Bewakingsonderneming en Vrijwilligersregime.
    · Specifiek voor bovenvermeld evenement:
    o De organisator wenst gebruik te maken van het verenigings/vrijwilligersregime. De organisatie voldoet aan de randvoorwaarden voor private veiligheid via verenigings/vrijwilligersregime. De officiële aanvraagformulieren hiervoor dienen nog overgemaakt te worden aan de Politiezone Grens (via pz.grens@police.belgium.eu en pz.grens.hhoo@police.belgium.eu ) zodat de nodige controles kunnen uitgevoerd worden.
    o De organisator dient minstens 3 bewakingsagenten inzetten (1 bewakingsagent per 250 toegelaten bezoekers) aangezien het maximum aantal bezoekers op 700 werd vastgelegd.
    o De goedkeuring gegeven door de Politiezone Grens inzake private veiligheid is onder voorbehoud van controle door de federale overheidsdienst private veiligheid van het ministerie van binnenlandse zaken.


    Geluidsnormen:
    · Gezien de aanvraag van de organisator om af te mogen wijken van het standaard geluidsniveau op muziekactiviteiten: een toegestane afwijking van het geluidsniveau kleiner of gelijk aan 100 dB. Te nemen maatregelen: meten en registreren en visuele geluidsniveau, gratis ter beschikking stellen van oordopjes.


    Beperken overlast:
    De organisator dient erop toe te zien gedurende het gehele evenement de overlast tot een minimum beperkt blijft voor de buurtbewoners. Dit is ook van toepassing bij einde van het evenement (uitstroom)door:
    · Toezicht te houden in de nabije omgeving op een rustige uitstroom (nachtlawaai, rondhangen, …)
    · Rondgang op achtergebleven voorwerpen, glas, rommel,… van het evenement in de nabije omgeving van het evenement
    · Indien nodig verkeersregeling aan parkings
    · Er dient steeds een vrije doorgang te zijn voor de hulpdiensten tot aan de publieksruimten:
    o 4 meter vrije doorgang zonder vaste constructies
    o 2 meter volledig vrije doorgang voor de publieksbewegingen
    · De organisator dient het evenement te communiceren aan de buurtbewoners:
    o Ten laatste 1 week voor het evenement.
    o Met vermelding van de uren van het evenement.
    o Met vermelding van een telefoonnummer waar de buren terecht kunnen met opmerkingen, klachten, vragen.
    · Inzake alcohol:
    o Indien de organisator sterke drank wenst te schenken en hiervoor een vergunning krijgt adviseren wij enkel premixdranken te schenken (niet ter plaatse mengen van dranken)
    o Dient de organisator een systeem uit te werken ter controle van de leeftijd (-16 voor bieren en -18 voor sterke dranken).


    De gemeente voorziet indien nodig in de verwittiging van externe partners (bv. De Lijn, Agentschap Wegen & Verkeer, BPost, Brandweerzone Rand, …).


    De gemeente dient de genomen beslissingen van het college van burgemeester en schepenen ter kennis te brengen van de organisator, inclusief signalisatieplannen en bijkomende voorwaarden.


    BESLUIT:


    Artikel 1.-


    Naar aanleiding van ‘Spaghettiavond en Slupiler’ zijn volgende tijdelijke verkeersmaatregelen van kracht van vrijdag 27 september 2024 16u00 tot en met zondag 29 september 2024 05u00.


    Art. 2.-
    Stilstaan- en parkeerverbod
    Er geldt een stilstaan- en parkeerverbod, dmv borden E3 met tijdsbepalende onderborden en onderpijlborden Xa-b-d, op de volgende locaties:
    -Kroonstraat: tussen Nieuwmoerdorp en Smidse Vijvers, aan weerszijden van de rijbaan
    -Parking van de lagere school in de Kroonstraat: gehele parking


    Plaatsing van parkeerverbodsignalisatie dient minimum 4 kalenderdagen vooraf te gebeuren.


    Art. 3.-
    De inrichter staat in voor:
    -de plaatsing, de instandhouding en de verwijdering van de tijdelijke signalisatie
    -de schriftelijke verwittiging van de omwonenden inzake de manifestatie en de
    tijdelijke verkeersmaatregelen
    -de bewegwijzering naar de manifestatie en de voorziene parkings


    Art. 4.-
    Hulpdiensten
    Ten allen tijden dient een doorgang te worden vrijgelaten voor de hulpdiensten van min 4 meter.


    Art. 5.-
    Huidige verordening wordt bekend gemaakt overeenkomstig artikel 286 van het Decreet Lokaal Bestuur. De verkeersmaatregelen worden bekend gemaakt met de passende verkeerstekens overeenkomstig artikel 12 van de wet betreffende de politie op het wegverkeer.


    Art. 6.-
    Afschrift van deze verordening wordt overgemaakt aan:
    - de Griffier van de Rechtbank van Eerste Aanleg te Antwerpen
    - de Griffier van de Politierechtbank te Antwerpen
    - de korpschef van PZ-Grens
    - de verantwoordelijke inrichters, indien nodig.


    VOOR EENSLUIDEND UITTREKSEL:


    Bij bevel:
    Algemeen directeur                                                                Burgemeester

  3. 3

    Besluit

    POLITIEREGLEMENT OVER VERKEERSREGELING NAAR AANLEIDING VAN ‘BOSDUINERS VELDTOERTOCHT’ OP 6-10-2024.


    Het evenement werd aangevraagd door Gert Dirven (gert.dirven@icloud.com) namens ‘Mtb De Bosduiners’.


    Advies van de PZ-Grens : Gunstig op voorwaarde dat:
    1. Voor het inrichten van een veldtoertocht dient de inrichter van iedere betreffende overheid en privé-persoon toelating te hebben.
    2. Aan de start en aankomstzone kunnen de panelen "opgelet manifestatie" geplaatst worden.
    3. Een veldtoertocht is geen wielerwedstrijd in de zin van de verkeerswetgeving, zodoende dienen de deelnemers het verkeersreglement volledig na te leven en mag er geen enkel wedstrijd-element aan verbonden worden.
    4. De organisatoren dienen zich te houden aan de door hen opgegeven route en dienen te zorgen voor een ordentelijk verloop van de manifestatie.
    5. Wat de gemeentewegen betreft : toelating van het college van burgemeester en schepenen vereist. Wat de gewestwegen betreft: toelating vereist van de Vlaamse Overheid, agentschap infrastructuur, afdeling wegen en verkeer.
    6. Op gevaarlijke oversteekplaatsen dienen de deelnemers extra attent gemaakt te worden op het gevaar, eventuele signaalgevers moeten zich beperken tot het geven van aanwijzingen aan de deelnemers.
    7. Signaalgevers dienen gebruik te maken van een schijf waarop het verkeersbord C3 is afgebeeld en dragen om de linkerarm een band met, horizontaal, de nationale kleuren en, in zwarte letters op de gele strook, het woord "signaalgever". Zij moeten minimum 18 jaar zijn en gemachtigd zijn door de burgemeester.
    8. Eventueel bijkomende signalisatie rond de oversteekplaats (bijvoorbeeld bord "opgelet manifestatie") kan overwogen worden om de reguliere weggebruikers te informeren.
    9. Mogelijk aangebrachte wegsignalisatie dient binnen de 24 uur door de organisator verwijderd te worden.
    10. Inzake aanbrengen van tijdelijke wegbepaling:
    · De bepijling moeten op eigen palen geplaatst worden.
    · Ze mogen dus niet worden vastgemaakt aan bomen, verlichtingspalen, verkeerslichten of andere verkeerssignalisatie.
    · Ze dienen op minstens 0,75m van de rand van de rijweg geplaatst en niet in de onmiddellijke nabijheid van kruispunten.
    · Ze mogen geen gevaar of hinder vormen voor de andere weggebruikers of voetgangers.
    · Bepijling wordt ten vroegste de dag voor de manifestatie aangebracht en ten laatste de werkdag erna terug verwijderd.
    · Er dient rekening gehouden te worden met artikel 80.2 van het verkeersreglement inzake de kleuren en de helderheid, de verkeersveiligheid en de zichtbaarheid.
    · Het is verboden inrichtingen aan te brengen die de bestuurders verblinden of misleiden, die -geheel of gedeeltelijk- verkeersteken voorstellen of nabootsen of die van op enige afstand met deze tekens verward kunnen worden of die op enige andere wijze de doelmatigheid van reglementaire tekens aantasten.
    · Inrichtingen die zich op minder dan 7 meter boven de grond bevinden of binnen een afstand van 75 meter van verkeerslichten, mogen geen lichtweergevende of reflecterende rode, groene of oranje tint hebben.
    · Wat de bepijlingen op de gemeentewegen betreft: De toelating van het college van burgemeester en schepenen is vereist
    · Wat de bepijlingen op de gewestwegen betreft: De toelating van de Vlaamse Overheid, agentschap infrastructuur, afdeling wegen en verkeer is vereist.
    11. De inrichter dient aan de Politiezone Grens (via planning@pzgrens.be) een lijst van de eventuele signaalgevers te bezorgen met hun volledige identiteitsgegevens en met opgave van hun respectievelijke standplaatsen.


    De gemeente dient de genomen beslissingen van het college van burgemeester en schepenen ter kennis te brengen van de organisator, inclusief signalisatieplannen en bijkomende voorwaarden.


    BESLUIT
    Artikel 1.-
    Naar aanleiding van ‘Bosduiner Veldtoertocht’ zijn volgende tijdelijke verkeersmaatregelen van kracht op zondag 6 oktober van 07u00 tot 16u00.


    Art.2.-
    Opheffen stilstaan- en parkeerverbod aan de parkeerplaatsen rechts van de rijrichting
    Er geldt een opheffing van het stilstaan- en parkeerverbod, aangeduid d.m.v. borden E3 met tijdsbepalende onderborden en onderpijlborden Xa-b-d binnen de ganse KMO zone Bosduin, meer bepaald op volgende locaties:
    · Franseweg: rijrichting van Brasschaatsteenweg naar Galgenheiken;
    · Helleven: rijrichting van Franseweg naar Vermeirenplein;
    · Kwade Weide: rijrichting van Franseweg naar Onderzeel;
    · Onderzeel: rijrichting van Franseweg naar Onderzeel;
    · Galgenheiken: rijrichting van Franseweg naar Galgenheiken.
    De hierboven bedoelde verkeersborden worden volledig afgedekt.


    Art. 3.-
    De inrichter staat in voor
    · de plaatsing, de instandhouding en de verwijdering van de tijdelijke signalisatie;
    · de schriftelijke verwittiging van de omwonenden inzake de manifestatie en de tijdelijke verkeersmaatregelen;
    · de bewegwijzering naar de manifestatie en de voorziene parkings.


    Art. 4.-
    Hulpdiensten
    Ten allen tijde dient een doorgang te worden vrijgelaten voor de hulpdiensten van minimum 4 meter.


    Art. 5.-
    Huidige verordening wordt bekend gemaakt overeenkomstig artikel 286 van het Decreet Lokaal Bestuur. De verkeersmaatregelen worden bekend gemaakt met de passende verkeerstekens overeenkomstig artikel 12 van de wet betreffende de politie op het wegverkeer.


    Art. 6.-
    Afschrift van deze verordening wordt overgemaakt aan:
    · de Griffier van de Rechtbank van Eerste Aanleg te Antwerpen;
    · de Griffier van de Politierechtbank te Antwerpen;
    · de korpschef van PZ-Grens;
    · de verantwoordelijke inrichters, indien nodig.


    VOOR EENSLUIDEND UITTREKSEL:


    Bij bevel:
    Algemeen directeur                                                                Burgemeester

  4. 4

    Besluit

    POLITIEREGLEMENT OVER VERKEERSREGELING NAAR AANLEIDING VAN ‘BINNEN BIJ BOEREN’ OP 10-10-2024.


    Advies van de PZ-Grens: GUNSTIG op voorwaarde dat:
    De gemeente voorziet indien nodig in de verwittiging van externe partners (bv. De Lijn, Agentschap Wegen & Verkeer, BPost, Brandweerzone Rand, …). Indien er ook weerslag is op het openbaar domein, dient de informatie ook gevat te worden in GIPOD van Geopunt Vlaanderen.
    De gemeente dient de genomen beslissingen van het college van burgemeester en schepenen ter kennis te brengen van de organisator, inclusief signalisatieplannen en bijkomende voorwaarden.
    BESLUIT
    Artikel 1.-
    Naar aanleiding van het evenement “Binnen bij Boeren” zijn volgende tijdelijke verkeersmaatregelen van kracht op donderdag 10-10-2024 van 08u00 tot 15u00.


    Art. 2.-
    Afgesloten voor doorgaand verkeer
    Volgende straat wordt voorbehouden aan plaatselijk verkeer : Kapelstraat: volledige straat.
    Dit wordt ter kennis gebracht door plaatsing van een rood-wit hek op de rechter rijbaanhelft op volgende locaties :
    · Kapelstraat: ter hoogte van het kruispunt met de Kalmthoutsesteenweg
    · Kapelstraat: ter hoogte van het kruispunt met de Achterstraat
    · Kapelstraat: ter hoogte van de Wuustwezelsteenweg
    Deze hekken worden voorzien van volgende signalisatie :
    · een bord C3 + onderbord “uitgezonderd plaatselijk verkeer”
    · een bord “Manifestatie”
    · een bord F45
    · de nodige verlichting
    Borden C31a/b voorzien van onderborden “uitgezonderd plaatselijk verkeer” worden respectievelijk geplaatst op/in de Kalmthoutsesteenweg aan weerszijden van het kruispunt met de Achterstraat.
    Borden C31a/b voorzien van onderborden “uitgezonderd plaatselijk verkeer” worden respectievelijk geplaatst op/in de Wuustwezelsteenweg/Nieuwmoersesteenweg aan weerszijden van het kruispunt met de Achterstraat.


    Art. 3.-
    Snelheidsbeperking
    Op volgende locaties wordt een beperking van de maximale snelheid opgelegd tot 30 km/u d.m.v. borden C43 voorzien van een onderbord “OPGELET MANIFESTATIE” : Kapelstraat: volledige straat.
    Deze signalisatie wordt herhaald na elk kruispunt.


    Art. 4.-
    Waarschuwingsborden “Manifestatie”
    Op volgende plaatsen wordt een rood-wit hek geplaatst met daarop een bord “manifestatie” en aandachtstrekkende verlichting : Kapelstraat: op 100 meter aan weerszijden van het pand nr 111.


    Art. 5.-
    De inrichter staat in voor :
    · de plaatsing, de instandhouding en de verwijdering van de tijdelijke signalisatie;
    · de schriftelijke verwittiging van de omwonenden inzake de manifestatie en de eraan
    verbonden tijdelijke verkeersmaatregelen;
    · de bewegwijzering naar de manifestatie en de voorziene parkings.


    Art. 6.-
    Hulpdiensten
    Ten allen tijde dient een doorgang te worden vrijgelaten voor de hulpdiensten van minimum 4 meter.


    Art.7.-
    Huidige verordening wordt bekend gemaakt overeenkomstig artikel 286 van het Decreet Lokaal Bestuur. De verkeersmaatregelen worden bekend gemaakt met de passende verkeerstekens overeenkomstig artikel 12 van de wet betreffende de politie op het wegverkeer.


    Art. 8.-
    Afschrift van deze verordening wordt overgemaakt aan:
    · de Griffier van de Rechtbank van Eerste Aanleg te Antwerpen
    · de Griffier van de Politierechtbank te Antwerpen
    · de korpschef van PZ-Grens
    · de verantwoordelijke inrichters, indien nodig.


    VOOR EENSLUIDEND UITTREKSEL:


    Bij bevel:
    Algemeen directeur                                                                Burgemeester