Ga naar de inhoud van deze pagina Ga naar het zoeken Ga naar het menu
Vorige pagina

Publiek - Reglementen college van burgemeester en schepenen

maandag 23 september 2024

14:00 - 16:00
Locatie

Schepenzaal

Voorzitter
Lukas Jacobs
Toelichting

publicatiedatum: 24-09-2024

Agendapunten

  1. 1

    Besluit

    POLITIEREGLEMENT NAAR AANLEIDING VAN ‘BAL-TAZAAR’ OP 04-10-2024 EN 05-10-2024 IN DE TENT IN KRUISBOS.


    Het evenement werd aangevraagd door Charlotte Hensen(charlotte.hensen@hotmail.com.


    Advies van de PZ-Grens: GUNSTIG mits volgende voorwaarden:


    PRIVATE VEILIGHEID:
    · Algemeen:
    o De organisator dient zelf in te staan voor de veiligheid. Hiervoor kan deze gebruik maken van private veiligheid
    o Er dient steeds voldaan te worden aan de bepalingen van de Wet van 2 oktober 2017 tot regeling van de private en bijzondere veiligheid.
    o In de aanvraag van de organisator is er sprake van een fuif op zaterdag 5 oktober.
    § Uit de aanvraag maken wij op dat dit een occasionele dansgelegenheid treft waarbij er meer dan 500 bezoekers verwacht worden.
    § Op het veiligheidsoverleg werd er gezegd dat er een maximum van 2500 bezoekers verwacht wordt.
    o Gelet op bovenstaande geven wij het advies om minstens 13 bewakingsagenten in te zetten.
    § Moest blijken dat het aantal bezoekers beduidend lager zou liggen dan de vooropgestelde maximum norm (d.m.v. voorverkoopkaarten), kan er afgeweken worden van het aantal bewakingsagenten.
    Dit op voorwaarde dat het maximumaantal toegelaten bezoekers recht evenredig wordt verminderd (1 bewakingsagent/200 bezoekers).
    o De organisatie kan hiervoor gebruik maken van een erkende bewakingsfirma of (aangezien het een culturele VZW betreft) via het vrijwilligersregime
    § Indien er gebruik wordt gemaakt van een erkende bewakingsfirma dient:
    · De bewakingslijst minstens 2 weken voor het evenement overgemaakt te worden aan de Politiezone Grens (via pz.grens@police.belgium.eu en pz.grens.hhoo@police.belgium.eu ) zodat de nodige controles kunnen uitgevoerd worden.
    § Indien er gebruik gemaakt wordt van Vrijwilligers:
    · Dienen de wettelijke documenten bezorgd te worden aan de wettelijke instanties:
    o Gemeente Wuustwezel
    o FOD integrale veiligheid
    o Politie aan dienst HHOO (pz.grens.hhoo@police.belgium.eu)
    o Voor alle informatie en correcte mogelijkheden inzake private veiligheid verwijzen wij naar de website van het ministerie van binnenlandse zaken via volgende link: Toepassingsgebied | BeSafe . Hier dient zeker gekeken te worden naar de modaliteiten bij Bewakingsonderneming en Vrijwilligersregime.
    o De goedkeuring gegeven door de Politiezone Grens inzake private veiligheid is onder voorbehoud van controle door de federale overheidsdienst private veiligheid van het ministerie van binnenlandse zaken


    Geluidsnormen:
    · Gezien de aanvraag van de organisator om af te mogen wijken van het standaard geluidsniveau op muziekactiviteiten: een toegestane afwijking van het geluidsniveau kleiner of gelijk aan 100 dB. Te nemen maatregelen: meten en registreren en visuele geluidsniveau, gratis ter beschikking stellen van oordopjes.


    Beperken overlast:
    De organisator dient erop toe te zien gedurende het gehele evenement de overlast tot een minimum beperkt blijft voor de buurtbewoners. Dit is ook van toepassing bij einde van het evenement (uitstroom)door:
    · Toezicht te houden in de nabije omgeving op een rustige uitstroom (nachtlawaai, rondhangen, …)
    · Rondgang op achtergebleven voorwerpen, glas, rommel... van het evenement in de nabije omgeving van het evenement
    · Indien nodig verkeersregeling aan parkings
    · Er dient steeds een vrije doorgang te zijn voor de hulpdiensten tot aan de publieksruimten:
    o 4 meter vrije doorgang zonder vaste constructies
    o 2 meter volledig vrije doorgang voor de publieksbewegingen
    · De organisator dient het evenement te communiceren aan de buurtbewoners:
    o Ten laatste 1 week voor het evenement.
    o Met vermelding van de uren van het evenement.
    o Met vermelding van een telefoonnummer waar de buren terecht kunnen met opmerkingen, klachten, vragen.
    · Inzake alcohol:
    o Indien de organisator sterke drank wenst te schenken en hiervoor een vergunning krijgt adviseren wij enkel premixdranken te schenken (niet ter plaatse mengen van dranken)
    o Dient de organisator een systeem uit te werken ter controle van de leeftijd (-16 voor bieren en -18 voor sterke dranken).


    Politionele inzet:
    We voorzien politie-inzet voor dit evenement. De leidinggevende voor deze dienst zal op de dag zelf contact opnemen met de organisator voor:


    · het maken van praktische afspraken en/of richtlijnen,
    · het uitwisselen van GSM-nummers voor een goede communicatie tussen organisator en politie
    · het geven van een briefing van medewerkers/seingevers/stewards (indien van toepassing)


    Gelieve het volgende op locatie te voorzien voor de politie:
    · stroom
    · plaats voor voertuigen te parkeren en gemakkelijk weg te geraken
    · plaats voor een tentje voor de nodige controles uit te voeren


    In bijlage vindt u het politiereglement en signalisatieplan van dit evenement.


    De gemeente voorziet indien nodig in de verwittiging van externe partners (bv. De Lijn, Agentschap Wegen & Verkeer, BPost, Brandweerzone Rand, …).


    De gemeente dient de genomen beslissingen van het college van burgemeester en schepenen ter kennis te brengen van de organisator, inclusief signalisatieplannen en bijkomende voorwaarden.


    BESLUIT:


    Artikel 1.-
    Naar aanleiding van het evenement BAL-TAZAAR zijn volgende tijdelijke verkeersmaatregelen van kracht van zaterdag 5 oktober 2024 vanaf 20u30 tot en met zondag 6 oktober 2024 tot 06u00:


    Art. 2
    Verboden voor alle verkeer muv hulpdiensten en fietsers
    Volgende straten/straatdelen worden afgesloten voor alle bestuurders muv hulpdiensten en fietsers:
    -Kruisbos: van kruispunt met Brasschaatsteenweg tot aan de parkings rusthuis
    -Volkersweg: volledige straat
    Dit wordt ter kennis gebracht door plaatsing van rood-wit hekken over de volledige rijbaanbreedte op de volgende locaties:
    -Kruisbos: na parking rusthuis, rr Brasschaatsteenweg
    -Kruisbos: na kruispunt Beekdal, rr Kapellensteenweg
    -Kruisbos: na kruispunt Beekdal, rr Brasschaatsteenweg
    -Kruisbos: na kruispunt Brasschaatsteenweg, rr Kapellensteenweg
    -Volkersweg: na kruispunt Groeneweg, rr Kruisbos
    De hekken worden voorzien van volgende signalisatie:
    -een bord C3
    -een onderbord M2
    -een onderbord “Uitgezonderd hulpdiensten”
    -een bord “Manifestatie”
    -de nodige verlichting


    Borden C31a/b voorzien van onderbord M2 worden respectievelijk geplaatst in de Brasschaatsteenweg aan weerszijden van het kruispunt met Kruisbos.


    Zie ook signalisatieplan


    Art. 3
    Afgesloten voor doorgaand verkeer
    Volgend straatdeel wordt voorbehouden aan plaatselijk verkeer:
    -Kruisbos: van kruispunt Kapellensteenweg tot na de parking van het rusthuis
    Dit wordt ter kennis gebracht door plaatsing van een rood-wit hek op de rechter rijbaanhelft op volgende locatie:
    -Kruisbos: na kruispunt Kapellensteenweg, rr Brasschaatsteenweg
    Deze hekken worden voorzien van volgende signalisatie:
    -een bord C3 + onderbord “uitgezonderd plaatselijk verkeer”
    -een bord “Manifestatie”
    -een bord F45
    -de nodige verlichting


    Zie ook signalisatieplan


    Art. 4
    **Eénrichtingsverkee**r BEV
    In volgende straten/straatdelen wordt beperkt éénrichtingsverkeer (BEV) ingesteld dmv borden F19 + onderbord M4 aan het beginpunt van de maatregel en dan telkens min herhaald na elk kruispunt en door borden C1 + onderbord M2 in tegenrichting en telkens herhaald na elk kruispunt:
    - Beekdal: volledige straat - toegelaten rijrichting: van Foxemaatstraat naar Achterbroeksteenweg
    Borden C31a/b voorzien van onderborden M2 worden respectievelijk geplaatst in de Achterbroeksteenweg aan weerszijden van het kruispunt met Beekdal.


    Zie ook signalisatieplan


    Art. 5
    Voorsignalisatie - bewegwijzering
    Op volgende locaties wordt een voorsignalisatie geplaatst bestaande uit een bord F39 met de tekst “BAL-TAZAAR”, een pijl in de juiste rijrichting en de nodige verlichting :
    -Foxemaatstraat: voor kruispunt Foxemaatdijk, rr Brasschaatsteenweg (pijl naar links)
    -Foxemaatstraat: voor kruispunt Beekdal, rr Kapellensteenweg (pijl naar rechts)
    -Brasschaatsteenweg: aan weerszijden van het kruispunt met Foxemaatstraat (respectievelijk pijl naar links of rechts)
    -Brasschaatsteenweg: voor kruispunt Kruisbos, rr Foxemaatstraat (pijl rechtdoor)
    -Achterbroeksteenweg: voor kruispunt Brasschaatsteenweg, rr Kalmthouse Steenweg
    (pijl naar rechts)


    Zie ook signalisatieplan


    Art. 6
    Snelheidsbeperking
    Op volgende locaties wordt een beperking van de maximale snelheid opgelegd tot 30 km/u dmv borden C43voorzien van een onderbord “OPGELET MANIFESTATIE”:
    -Beekdal: volledige straat
    -Kruisbos: Vanaf het kruispunt met Brasschaatsteenweg tot aan einde afsluiting rijbaan ter
    hoogte van de parking van het rusthuis


    Deze borden worden herhaald na elk kruispunt.


    Zie ook signalisatieplan


    Art. 7
    Parkeerverbod en stilstandsverbod
    Er geldt een parkeer- en stilstandsverbod aan weerszijden dmv borden E3 met tijdsbepalende onderborden en onderpijlborden Xa-b-d op volgende locaties:
    -Beekdal: volledige straat
    -Kruisbos: tussen het kruispunt met Brasschaatsteenweg en de parking van het rusthuis
    -Volkersweg: volledige straat
    -Foxemaatstraat: volledige straat


    Deze borden worden herhaald na elk kruispunt.


    Plaatsing van parkeerverbodsignalisatie dient minimum 4 kalenderdagen vooraf te gebeuren.


    Zie ook signalisatieplan


    Art. 8
    Signaalgevers
    De organisatie is verplicht telkens 2 signaalgevers in te zetten op volgende locaties:
    - Beekdal:ter hoogte van kruispunt met Kruisbos (Kiss & Ride)
    - Brasschaatsteenweg: ter hoogte van kruispunt met kruisbos
    - Kapellensteenweg: ter hoogte van kruispunt met kruisbos
    - Achterbroeksteenweg: ter hoogte van kruispunt met Beekdal
    - Foxemaatstraat:ter hoogte van kruispunt met Beekdal


    Zie ook signalisatieplan


    Art. 9
    De inrichter staat in voor:
    -de plaatsing, de instandhouding en de verwijdering van de tijdelijke signalisatie
    -de schriftelijke verwittiging van de omwonenden inzake de manifestatie en de eraan
    verbonden tijdelijke verkeersmaatregelen
    -de bewegwijzering naar de manifestatie en de voorziene parkings


    Art. 10
    Hulpdiensten
    Ten allen tijde dient een doorgang te worden vrijgelaten voor de hulpdiensten van minimum 4 meter.


    Art. 11.-
    Huidige verordening wordt bekend gemaakt overeenkomstig artikel 286 van het Decreet Lokaal Bestuur. De verkeersmaatregelen worden bekend gemaakt met de passende verkeerstekens overeenkomstig artikel 12 van de wet betreffende de politie op het wegverkeer.


    Art. 12.-
    Afschrift van deze verordening wordt overgemaakt aan:
    · de Griffier van de Rechtbank van Eerste Aanleg te Antwerpen
    · de Griffier van de Politierechtbank te Antwerpen
    · de korpschef van PZ-Grens
    · de verantwoordelijke inrichters, indien nodig.


    VOOR EENSLUIDEND UITTREKSEL:


    Bij bevel:
    Algemeen directeur Burgemeester

  2. 2

    Besluit

    POLITIEREGLEMENT OVER VERKEERSREGELING NAAR AANLEIDING VAN ‘150 JAAR SPAR ACHTERBROEK’ OP HUN PARKING, KALMTHOUTSESTEENWEG 281.


    Het evenement werd aangevraagd door Dennis Dockx (dennis@sparachterbroek.be)
    Advies van de PZ-Grens:


    Private veiligheid:
    · De organisator dient zelf in te staan voor de veiligheid op het evenement (fuif/festival).
    · De organisator kan hiervoor gebruik maken van private veiligheid. Private veiligheid kan door middel van een erkende bewakingsfirma (www.vigilis.be) of door inzet van vrijwilligers (procedure zie verder).
    · Voor fuiven/festivals met maximum 500 bezoekers:
    o is niet-structureel toezicht mogelijk door effectieve actieve leden van de vereniging zelf.
    o niet-structureel toezicht:
    § controle van toegangsbewijzen
    § tijdens de uitvoering van taken, welke geen toezichtstaken betreffen, kan elke medewerker problemen of gevaarlijke situaties melden aan de (aanwezige) hulpdiensten
    § personen in nood naar best vermogen bijstaan
    o Niet toegelaten: toegangscontrole, toezicht frontstage, structureel toezicht, dragen van tekens of kledij private veiligheid
    o structureel toezicht (door firma of vrijwilligers) is ook mogelijk en wordt altijd aangeraden
    Geluidsnormen:
    · Gezien de aanvraag van de organisator om af te mogen wijken van het standaard geluidsniveau op muziekactiviteiten: een toegestane afwijking van het geluidsniveau kleiner of gelijk aan 95dB. Te nemen maatregelen: meten en visuele indicatie geluidsniveau. De meting dient binnen de maand na het evenement bij het gemeentebestuur binnen gebracht te worden.


    · Gezien de aanvraag van de organisator om af te mogen wijken van het standaard geluidsniveau op muziekactiviteiten: een toegestane afwijking van het geluidsniveau kleiner of gelijk aan 100 dB. Te nemen maatregelen: meten en registreren en visuele geluidsniveau, gratis ter beschikking stellen van oordopjes.


    Beperken overlast:
    De organisator dient erop toe te zien gedurende het gehele evenement de overlast tot een minimum beperkt blijft voor de buurtbewoners. Dit is ook van toepassing bij einde van het evenement (uitstroom)door:
    · Toezicht te houden in de nabije omgeving op een rustige uitstroom (nachtlawaai, rondhangen, …)
    · Rondgang op achtergebleven voorwerpen, glas, rommel… van het evenement in de nabije omgeving van het evenement
    · Indien nodig verkeersregeling aan parkings
    · Er dient steeds een vrije doorgang te zijn voor de hulpdiensten tot aan de publieksruimten:
    o 4 meter vrije doorgang zonder vaste constructies
    o 2 meter volledig vrije doorgang voor de publieksbewegingen
    · De organisator dient het evenement te communiceren aan de buurtbewoners:
    o Ten laatste 1 week voor het evenement.
    o Met vermelding van de uren van het evenement.
    o Met vermelding van een telefoonnummer waar de buren terecht kunnen met opmerkingen, klachten, vragen.
    · Inzake alcohol:
    o Indien de organisator sterke drank wenst te schenken en hiervoor een vergunning krijgt adviseren wij enkel premixdranken te schenken (niet ter plaatse mengen van dranken)
    o Dient de organisator een systeem uit te werken ter controle van de leeftijd (-16 voor bieren en -18 voor sterke dranken).


    De gemeente voorziet indien nodig in de verwittiging van externe partners (bv. De Lijn, Agentschap Wegen & Verkeer, BPost, Brandweerzone Rand, …).


    De gemeente dient de genomen beslissingen van het college van burgemeester en schepenen ter kennis te brengen van de organisator, inclusief signalisatieplannen en bijkomende voorwaarden.


    BESLUIT:


    Artikel 1.-
    Naar aanleiding van 150 jaar Spar Achterbroek zijn volgende tijdelijke verkeersmaatregelen van kracht op Zondag 6 Oktober 2024 van 10u00 tot 23u00.


    Art. 2.-
    Stilstaan- en parkeerverbod
    Er geldt een stilstaan- en parkeerverbod dmv borden E3 met tijdsbepalende onderborden “06/10/2024 van 10u00 tot 23u00” en onderpijlborden Xa-b-d op volgende locaties:
    Kalmthoutsesteenweg vanaf kruispunt Achterbroeksteenweg tot aan huisnummer 367


    Plaatsing van parkeerverbod signalisatie dient minimum 4 kalenderdagen vooraf te gebeuren. Deze bebording wordt herhaald na elk kruispunt.


    Zie signalisatieplan


    Art. 3.-
    De inrichter staat in voor:
    -de plaatsing, de instandhouding en de verwijdering van de tijdelijke signalisatie
    -de schriftelijke verwittiging van de omwonenden inzake de manifestatie en de
    tijdelijke verkeersmaatregelen
    -de bewegwijzering naar de manifestatie en de voorziene parkings


    Art. 4.-
    Hulpdiensten
    Te allen tijde dient een doorgang te worden vrijgelaten voor de hulpdiensten van min 4 meter.


    Art. 5.-
    Huidige verordening wordt bekend gemaakt overeenkomstig artikel 286 van het Decreet Lokaal Bestuur. De verkeersmaatregelen worden bekend gemaakt met de passende verkeerstekens overeenkomstig artikel 12 van de wet betreffende de politie op het wegverkeer.


    Art. 6.-
    Afschrift van deze verordening wordt overgemaakt aan:
    - de Griffier van de Rechtbank van Eerste Aanleg te Antwerpen
    - de Griffier van de Politierechtbank te Antwerpen
    - de korpschef van PZ-Grens
    - de verantwoordelijke inrichters, indien nodig.


    VOOR EENSLUIDEND UITTREKSEL:


    Bij bevel:
    Algemeen directeur Burgemeester

  3. 3

    Besluit

    POLITIEREGLEMENT OVER VERKEERSREGELING NAAR AANLEIDING VAN ‘PLANTENDAG ARBORETUM’, HEUVEL 8 OP 6-10-2024;


    Het evenement werd aangevraagd door Abraham Rammeloo (abraham.rammeloo@arboretumkalmthout.be ) namens Arboretum Kalmthout.


    Advies van de PZ-Grens: GUNSTIG


    De gemeente voorziet indien nodig in de verwittiging van externe partners (bv. De Lijn, Agentschap Wegen & Verkeer, BPost, Brandweerzone Rand, …).


    De gemeente dient de genomen beslissingen van het college van burgemeester en schepenen ter kennis te brengen van de organisator, inclusief signalisatieplannen en bijkomende voorwaarden.


    BESLUIT:


    Artikel 1.-
    Naar aanleiding van de manifestatie “Plantendag Arboretum” zijn volgende tijdelijke verkeersmaatregelen van kracht op zondag 06-10-2024 van 06:00u tot 20:00u


    Art. 2.-
    Stilstaan- en parkeerverbod voor alle voertuigen boven 3,5 ton
    Er geldt een stilstaan- en parkeerverbod voor alle voertuigen boven 3,5 ton dmv borden E3 met onderbord “+3,5 t”, tijdsbepalende onderborden en onderpijlborden Xa-b-d op volgende locaties:
    - Statieplein Dorp: volledige parking Station Kalmthout


    Deze bebording wordt minimaal herhaald na elk kruispunt.


    Plaatsing van parkeerverbodsignalisatie dient minimum 4 kalenderdagen vooraf te gebeuren.


    Zie signalisatieplan


    Art. 3.-
    De inrichter staat in voor:
    -de plaatsing, de instandhouding en de verwijdering van de tijdelijke signalisatie
    -de schriftelijke verwittiging van de eventuele omwonenden inzake de manifestatie en de
    tijdelijke verkeersmaatregelen
    -de bewegwijzering naar de manifestatie en de voorziene parkings


    Art. 4.-
    Hulpdiensten
    Ten allen tijden dient een doorgang te worden vrijgelaten voor de hulpdiensten van min 4 meter.


    Art. 5.-
    Huidige verordening wordt bekend gemaakt overeenkomstig artikel 286 van het Decreet Lokaal Bestuur. De verkeersmaatregelen worden bekend gemaakt met de passende verkeerstekens overeenkomstig artikel 12 van de wet betreffende de politie op het wegverkeer.


    Art. 6.-
    Afschrift van deze verordening wordt overgemaakt aan:
    - de Griffier van de Rechtbank van Eerste Aanleg te Antwerpen
    - de Griffier van de Politierechtbank te Antwerpen
    - de korpschef van PZ-Grens
    - de verantwoordelijke inrichters, indien nodig.


    VOOR EENSLUIDEND UITTREKSEL:


    Bij bevel:
    Algemeen directeur Burgemeester

  4. 4

    Besluit

    POLITIEREGLEMENT OVER VERKEERSREGELING NAAR AANLEIDING VAN ‘GEBOORTEBOS’ OP 17-11-2024 IN GROESPOLDERSTRAAT.


    Het evenement werd aangevraagd doorJeugddienst Kalmthout (jeugd@kalmthout.be).


    Advies van de PZ-Grens: GUNSTIG


    De gemeente voorziet indien nodig in de verwittiging van externe partners (bv. De Lijn, Agentschap Wegen & Verkeer, BPost, Brandweerzone Rand, …).


    De gemeente dient de genomen beslissingen van het college van burgemeester en schepenen ter kennis te brengen van de organisator, inclusief signalisatieplannen en bijkomende voorwaarden.


    BESLUIT:


    Artikel 1.-
    Naar aanleiding van het Geboortebos 2023 zijn volgende tijdelijke verkeersmaatregelen van kracht op 17 november 2024 van 09u00 tem 15u00.


    Art. 2.-
    Eénrichtingsverkeer
    In volgende straten wordt beperkt éénrichtingsverkeer (BEV) van kracht:
    -De Smidsevijvers (van Darm naar Kroonstraat)
    -Kroonstraat (van De Smidsevijvers naar Nieuwmoersesteenweg)
    -Kroonstraat (van De Smidsevijvers naar Marijnenvennenstraat)
    -Groespolderstraat (van De Smidsevijvers naar de Steenbakkerijstraat)
    -Steenbakkerijstraat (van de Groespolderstraat naar Darm)
    -Steenbakkerijstraat (van de Groespolderstraat naar Wuustwezelsteenweg)
    Dit wordt ter kennis gebracht door de plaatsing van borden F19 voorzien van onderborden M5 in het begin van de respectievelijke straten + min na elk kruispunt herhaald en borden C1 voorzien van onderbord M3 in tegenrichting aan het begin en na elk kruispunt herhaald.
    Op volgende locaties worden borden C31a/b + onderbord M3 geplaatst:
    -Darm: aan weerszijden van de Steenbakkerijstraat
    -Nieuwmoerdorp: aan weerszijden van de Kroonstraat
    -Wuustwezelsteenweg: aan weerszijden van de Marijnenvennenstraat
    -Wuustwezelsteenweg: aan weerszijden van de Steenbakkerijstraat
    -Marijnenvennenstraat: voor het kruispunt met de Kroonstraat rr Wuustwezelsteenweg
    (enkel C31b)
    Op volgende locatie komt een bord D1e met onderbord M3
    -Kroonstraat voor het kruispunt met de Marijnenvennenstraat


    Art. 3.-
    Parkeerverbod
    Er geldt een parkeer- en stilstaansverbod van 09u00 tot 15u00 in de Groespolderstraat tussen De Smidse Vijvers en de Steenbakkerijstraat aan de rechtse zijde dmv borden E3 met tijdsbepalende onderborden en onderpijlborden Xa-b-d, deze worden minimum herhaald na elk kruispunt.
    Plaatsing van parkeerverbodsignalisatie dient minimum 4 kalenderdagen vooraf te gebeuren.


    Art. 4.-
    De inrichter staat in voor:
    -de plaatsing, de instandhouding en de verwijdering van de tijdelijke signalisatie
    -de schriftelijke verwittiging van de eventuele omwonenden inzake de manifestatie en de
    tijdelijke verkeersmaatregelen
    -de bewegwijzering naar de manifestatie en de voorziene parkings


    Art. 5.-
    Hulpdiensten
    Ten allen tijden dient een doorgang te worden vrijgelaten voor de hulpdiensten van min 4 meter.


    Art. 6.-
    Huidige verordening wordt bekend gemaakt overeenkomstig artikel 286 van het Decreet Lokaal Bestuur. De verkeersmaatregelen worden bekend gemaakt met de passende verkeerstekens overeenkomstig artikel 12 van de wet betreffende de politie op het wegverkeer.


    Art. 7.-
    Afschrift van deze verordening wordt overgemaakt aan:
    - de Griffier van de Rechtbank van Eerste Aanleg te Antwerpen
    - de Griffier van de Politierechtbank te Antwerpen
    - de korpschef van PZ-Grens
    - de verantwoordelijke inrichters, indien nodig.


    VOOR EENSLUIDEND UITTREKSEL:


    Bij bevel:
    Algemeen directeur Burgemeester