Publiek - Reglementen college van burgemeester en schepenen
maandag 29 juli 2024
- Locatie
Schepenzaal
- Voorzitter
- Lukas Jacobs
- Toelichting
-
Publicatiedatum: 30-07-2024
Agendapunten
-
1
Bijlagen
Besluit
POLITIEREGLEMENT OVER VERKEERSREGELING NAAR AANLEIDING VAN ‘BENEFIETCONCERT DEN TURFSTEKER’ OP 04-08-2024.
Advies van de PZ-Grens : GUNSTIG.
Geluidsnormen:
Gezien de aanvraag van de organisator om af te mogen wijken van het standaard geluidsniveau op muziekactiviteiten: een toegestane afwijking van het geluidsniveau kleiner of gelijk aan 95dB. Te nemen maatregelen: meten en visuele indicatie geluidsniveau. De meting dient binnen de maand na het evenement bij het gemeentebestuur binnen gebracht te worden.
Beperken overlast:
De organisator dient erop toe te zien gedurende het gehele evenement de overlast tot een minimum beperkt blijft voor de buurtbewoners. Dit is ook van toepassing bij einde van het evenement (uitstroom)door:- Toezicht te houden in de nabije omgeving op een rustige uitstroom (nachtlawaai, rondhangen, …)
- Rondgang op achtergebleven voorwerpen, glas, rommel,… van het evenement in de nabije omgeving van het evenement
- Indien nodig verkeersregeling aan parkings
- Er dient steeds een vrije doorgang te zijn voor de hulpdiensten tot aan de publieksruimten:
Ø 4 meter vrije doorgang zonder vaste constructies
Ø 2 meter volledig vrije doorgang voor de publieksbewegingen- De organisator dient het evenement te communiceren aan de buurtbewoners:
Ø Ten laatste 1 week voor het evenement.
Ø Met vermelding van de uren van het evenement.
Ø Met vermelding van een telefoonnummer waar de buren terecht kunnen met opmerkingen, klachten, vragen.- Inzake alcohol:
Ø Indien de organisator sterke drank wenst te schenken en hiervoor een vergunning krijgt adviseren wij enkel premixdranken te schenken (niet ter plaatse mengen van dranken)
Ø Dient de organisator een systeem uit te werken ter controle van de leeftijd (-16 voor bieren en -18 voor sterke dranken).
De gemeente voorziet indien nodig in de verwittiging van externe partners (bv. De Lijn, Agentschap Wegen & Verkeer, BPost, Brandweerzone Rand, …).
De gemeente dient de genomen beslissingen van het college van burgemeester en schepenen ter kennis te brengen van de organisator, inclusief signalisatieplannen en bijkomende voorwaarden.
BESLUIT
Artikel 1.-
Naar aanleiding van het evenement “Benefietconcert Turfsteker” zijn volgende tijdelijke verkeersmaatregelen van kracht op zondag 04-08-2024 van 12:00u tot 22:00u.
Art. 2.-
Verboden voor alle verkeer m.u.v. hulpdiensten
Volgende straatdelen worden afgesloten voor alle bestuurders m.u.v. hulpdiensten Nieuwmoer-Dorp: van Prelaat Deckersstraat tot Wuustwezelseweg.
Dit wordt ter kennis gebracht door plaatsing van rood-wit hekken over de volledige rijbaanbreedte op volgende locaties:- Nieuwmoer-Dorp: na kruispunt met Wuustwezelseweg
- Nieuwmoer-Dorp: na kruispunt met Prelaat Deckerstraat (rijrichting Wuustwezelseweg)
De hekken worden voorzien van volgende signalisatie:
- een bord C3
- een onderbord “Uitgezonderd hulpdiensten”
- een bord “Manifestatie”
- de nodige verlichting
(Zie signalisatieplan)
Art. 3.-
Verboden voor doorgaand verkeer
Volgende straatdelen worden afgesloten doorgaand verkeer: Prelaat Deckersstraat: van Boomgaardstraat tot Nieuwmoer-Dorp (komende van Boomgaardstraat, rijrichting Nieuwmoer-Dorp).
Dit wordt ter kennis gebracht door plaatsing van rood-wit hekken over de rechter rijbaanhelft op volgende locaties: Prelaat Deckersstraat: na kruispunt met Boomgaardstraat.
De hekken worden voorzien van volgende signalisatie:- een bord C3
- een onderbord “Uitgezonderd plaatselijk verkeer”
- een bord F45
- een bord “Manifestatie”
- de nodige verlichting
Art. 4.-
Omleiding(en)
Volgende omleiding wordt bewegwijzerd met borden F41 in één richting: Prelaat Deckersstraat - Pastorijhoef - Essensteenweg
(Zie signalisatieplan)
Art. 5.-
Stilstaan- en parkeerverbod
Er geldt een stilstaan- en parkeerverbod aan beide zijden van de rijbaan d.m.v. borden E3 met tijdsbepalende onderborden en onderpijlborden Xa-b-d op volgende locaties: Nieuwmoer-Dorp: van Prelaat Deckersstraat tot Wuustwezelseweg.
Plaatsing van parkeerverbodsignalisatie dient minimum 4 kalenderdagen vooraf te gebeuren.
(Zie signalisatieplan)
Art. 6.-
Bijkomende signalisatie
Volgende bijkomende signalisatie dient geplaatst op hierna volgende locaties:- Bord C1: Prelaat Deckersstraat voor kruispunt met Nieuwmoer-Dorp
- Bord D1f: Kerkstraat voor kruispunt met Prelaat Deckersstraat (rijrichting Nieuwmoer-Dorp)
(Zie signalisatieplan)
Art. 7.-
De inrichter staat in voor- de plaatsing, de instandhouding en de verwijdering van de tijdelijke signalisatie
- de schriftelijke verwittiging van de omwonenden inzake de manifestatie en de eraan verbonden tijdelijke verkeersmaatregelen
- de bewegwijzering naar de manifestatie en de voorziene parkings
Art.5.-
Hulpdiensten
Ten allen tijde dient een doorgang te worden vrijgelaten voor de hulpdiensten van minimum 4 meter.
Art.6.-
Huidige verordening wordt bekend gemaakt overeenkomstig artikel 286 van het Decreet Lokaal Bestuur. De verkeersmaatregelen worden bekend gemaakt met de passende verkeerstekens overeenkomstig artikel 12 van de wet betreffende de politie op het wegverkeer.
Art. 7.-
Afschrift van deze verordening wordt overgemaakt aan:
· de Griffier van de Rechtbank van Eerste Aanleg te Antwerpen
· de Griffier van de Politierechtbank te Antwerpen
· de korpschef van PZ-Grens
· de verantwoordelijke inrichters, indien nodig.
VOOR EENSLUIDEND UITTREKSEL:
Bij bevel:
Algemeen directeur Burgemeester -
2
Bijlagen
Besluit
POLITIEREGLEMENT OVER VERKEERSREGELING NAAR AANLEIDING VAN ‘BUURTFEEST PETRUS JANSSENSSTRAAT’ OP 11-08-2024.
Advies van de PZ-Grens: GUNSTIG.
De gemeente voorziet indien nodig in de verwittiging van externe partners (bv. De Lijn, Agentschap Wegen & Verkeer, BPost, Brandweerzone Rand, …).
De gemeente dient de genomen beslissingen van het college van burgemeester en schepenen ter kennis te brengen van de organisator, inclusief signalisatieplannen en bijkomende voorwaarden.
BESLUIT
Artikel 1.-
Naar aanleiding van het “Buurtfeest Petrus Janssensstraat - straatbarbecue“ zijn volgende tijdelijke verkeersmaatregelen van kracht op zondag 11-08-2024 van 10u00 tot 22u00.
Art. 2.-
Afgesloten voor alle verkeer m.u.v. de hulpdiensten
Volgende straat wordt afgesloten voor alle bestuurders, m.u.v. de hulpdiensten : Petrus Janssensstraat: volledige straat.
Dit wordt ter kennis gebracht door plaatsing van rood-wit hekken over de volledige rijbaanbreedte op volgende locatie : Petrus Janssensstraat: thv kruispunt met de Frans Raatsstraat.
De hekken worden voorzien van volgende signalisatie :
· een bord C3
· een onderbord “Uitgezonderd hulpdiensten”
· een bord “Manifestatie”
· de nodige verlichting
Borden C31a/b met onderbord “Uitgezonderd hulpdiensten” worden respectievelijk geplaatst in de Frans Raatsstraat aan weerszijden van het kruispunt met de Petrus Janssensstraat.
Art. 3.-
Stilstaan- en parkeerverbod
Er geldt een stilstaan- en parkeerverbod d.m.v. borden E3 met tijdsbepalende onderborden en onderpijlborden Xa-b-d op de locatie zoals bepaald in artikel 2 van onderhavig reglement: Petrus Janssensstraat: volledige straat (beide rijrichtingen).
Plaatsing van parkeerverbodsignalisatie dient minimum 4 kalenderdagen vooraf te gebeuren.
Art.4.-
Hulpdiensten
Ten allen tijde dient een doorgang te worden vrijgelaten voor de hulpdiensten van minimum 4 meter.
Art.5.-
Huidige verordening wordt bekend gemaakt overeenkomstig artikel 286 van het Decreet Lokaal Bestuur. De verkeersmaatregelen worden bekend gemaakt met de passende verkeerstekens overeenkomstig artikel 12 van de wet betreffende de politie op het wegverkeer.
Art. 6.-
Afschrift van deze verordening wordt overgemaakt aan:
· de Griffier van de Rechtbank van Eerste Aanleg te Antwerpen
· de Griffier van de Politierechtbank te Antwerpen
· de korpschef van PZ-Grens
· de verantwoordelijke inrichters, indien nodig.
VOOR EENSLUIDEND UITTREKSEL:
Bij bevel:
Algemeen directeur Burgemeester