Publiek - Reglementen college van burgemeester en schepenen
maandag 15 juli 2024
- Locatie
Schepenzaal
- Voorzitter
- Lukas Jacobs
- Toelichting
-
Publicatiedatum: 16-07-2024
Agendapunten
-
1
Bijlagen
Besluit
POLITIEREGLEMENT OVER VERKEERSREGELING NAAR AANLEIDING VAN ‘ACHT VAN HEIDE’ OP 01-08-2024 EN 02-08-2024.
Het evenement werd aangevraagd door Louis van den Buijs (vandenbuijslouis@gmail.com).
Advies van de PZ-Grens : GUNSTIG met voorwaarden:
Voldoen aan de voorwaarden opgenomen in KB van 28 juni 2019 tot reglementering van de wielerwedstrijden en van alle-terreinwedstrijden.
Samenvatting van het KB:
- Vergunning:
- Nodig voor alle wielerwedstrijden (ook voor alle-terreinwedstrijden) van elke burgemeester op wiens grondgebied de wedstrijd passeert
- Vergunning moet ten minste 14 weken voor de wedstrijd worden aangevraagd door de organisator
- Liefst digitaal aanvragen
- Bij een wedstrijd in lijn is een digitale aanvraag verplicht en moet er een afschrift worden overgemaakt aan de Federale Politie
- Bij wedstrijden met meerdere ritten moet er een vergunning worden gevraagd voor elke rit
- Gewestwegen: referentieburgemeester moet toestemming vragen aan de wegbeheerder voor het hele traject
- Referentieburgemeester moet advies vragen aan de provinciale commissie voor dringende geneeskundige hulpverlening
- Burgemeesters kunnen tot 6 weken voor de wedstrijd beslissen over het al dan niet toekennen van een vergunning
- Aan deze beslissing kunnen voorwaarden gekoppeld worden:
- Het opstellen van een intern noodplan te bezorgen ten laatste D-1 week aan alle betrokken disciplines.
- Tijdsschema vergunningstraject:
- D–14 weken: aanvraag organisator
- D–12 weken: aanvraag toelating van de wegbeheerder voor het gebruik van gewestwegen en advies van de provinciale commissie dringende geneeskundige hulpverlening (referentieburgemeester)
- D–8 weken: antwoordwegbeheerder (weigering) en adviescommissie DGH
- D–8 weken: bewijs van verzekering door organisator
- Organisatoren moeten een verzekering hebben die de burgerlijke aansprakelijkheid dekt van zichzelf, signaalgevers, de deelnemende renners en van hen die gemachtigd zijn de wedstrijd te vergezellen of die een functie met betrekking tot de wedstrijd vervullen
- Ten laatste 8 weken voor de wedstrijd levert de organisator het bewijs van verzekering aan elke betrokken burgemeester
- D–6 weken: definitief akkoordburgemeester(voorwaarden)
- D–4 weken: Multidisciplinaire coördinatievergadering (indien nodig):
- Enkel bij wedstrijden in lijn
- Moet ten laatste 4 weken voor de wedstrijd worden georganiseerd door de referentieburgemeester
- Aanwezigen: de koersdirecteur, de veiligheidscoördinator, alle betrokken disciplines en de andere betrokken burgemeesters
- Doel: veiligheidsvoorzieningen coördineren en verantwoordelijkheden van alle partijen duidelijk afbakenen
- Signaalgevers
- Burgemeester & korpschef: bepalen aantal seingevers in de gemeente en op welke kruispunten ze worden ingezet
- Wordt mee opgenomen in de vergunning Kruispunten worden onderverdeeld in 4 categorieën:
- Categorie 1: inzet politie (30 min voor vroegst voorziene doortocht)
- Categorie 2: inzet signaalgever (30 min voor vroegst voorziene doortocht)
- Categorie 3: inzet signaalgever (vanaf doortocht openingsvoertuig tot sluitingsvoertuig)
- Categorie 4: punten zonder signaalgever, al dan niet voorzien van een verkeersbord
- Tijdens de wedstrijd:
- Renners: rijbaan–gemarkeerde fietspad
- Wedstrijd- en publiciteitskaravaan: enkel op de rijbaan
- Binnen een wielerwedstrijd kunnen er bepaalde zones onderscheiden worden:
- vertrek- en aankomstzone,
- afleidingstraject,
- bevoorradingszone
- Wegwerpzone
- Enkel voertuigen met een volgbewijs of een doorgangsbewijs mogen zich op het parcours bewegen
- Dit bewijs wordt afgeleverd en ondertekend door de koersdirecteur
- Volgbewijzen (wit) laten toe dat het voertuig zich kan bewegen tussen het openings- en het sluitingsvoertuig en moeten een stempel van de gemeente van de referentieburgemeester dragen
- Een doorgangsbewijs (geel) geeft toegang tot een afgesloten zone
- De start van de wedstrijd kan worden uitgesteld, of de wedstrijd kan worden geneutraliseerd, in geval van een noodsituatie of indien het veilige verloop niet meer kan gegarandeerd worden door de koersdirecteur, de bevoegde overheden of de OBP
- De wedstrijd kan slechts hernomen worden wanneer het veilige verloop opnieuw kan gegarandeerd worden
- Aankomstzone: minstens 1 adequaat uitgeruste hulppost met minimaal 2 hulpverleners
- Medische hulpverlening:
- Indien omloop < 8km: 1 ziekenwagen voorzien langs het parcours
- In geval van wedstrijden op open omloop van > 8km: 1 ziekenwagen dient de wedstrijd te volgen
- Wedstrijden in lijn: minimum 2 ziekenwagens volgende wedstrijd
De gemeente voorziet indien nodig in de verwittiging van externe partners (bv. De Lijn, Agentschap Wegen & Verkeer, BPost, Brandweerzone Rand, …).
De gemeente dient de genomen beslissingen van het college van burgemeester en schepenen ter kennis te brengen van de organisator, inclusief signalisatieplannen en bijkomende voorwaarden.
BESLUIT:
Art. 1.-
Naar aanleiding van het wielerwedstrijd “De acht van Heide” zijn volgende tijdelijke verkeersmaatregelen van kracht op donderdag 01 augustus 2024 om 22u00 tot vrijdag 02 augustus 2024 om 24u00 :
Art. 2.-
Wielerwedstrijden – Afgesloten parcours
De wedstrijden worden gereden op een “gesloten” parcours in wijzerszin :
De retrokoers van 17u45 tot 19u00 met start aan de kerk op de Max Temmermanlaan en vervolgens Heidestatieplein-Canadezenlaan-Minnedreef-Max Temmermanlaan(1,2 km x 25 ronden)
De gentlemenkoers van 19u15 tot ong 22u00 met start aan de kerk in de Max Temmermanlaan en vervolgens Heidestatieplein-Bevrijdingslei-De Pretlaan-Douglaslaan-Doornenlaan-Canadezenlaan-Minnedreef-Max Temmermanlaan(3,75 km x 20 ronden)
Hierboven geciteerde parcours worden afgesloten voor alle verkeer dmv rood-wit hekken voorzien van een bord C3 en een bord manifestatie alsook de nodige verlichting op volgende locaties :
Tenzij anders aangeduid, betreft elk kruispunt een kruispunt van tweede categorie.
-Max Temmermanlaan : thv kruispunt met het Heidestatieplein (kruispunt eerste
categorie)
-Heidestatieplein : thv kruispunt met de Canadezenlaan
(weg te plaatsen tijdens gentlemenkoers)
-Beeklei : voor het kruispunt met de Bevrijdingslei
-Eikenlaan : voor het kruispunt met de Bevrijdingslei
-Bareellaan : voor het kruispunt met de De Pretlaan(Gem Kapellen)
-Corsicalaan : voor het kruispunt met de De Pretlaan(Gem Kapellen)
-De Pretlaan : voor het kruispunt met de Douglaslaan rr Heide(Gem Kapellen)
-Varenlaan : aan weerszijden van het kruispunt met de Douglaslaan(Gem Kapellen)
-Bremlaan : aan weerszijden van het kruispunt met de Douglaslaan(Gem Kapellen)
-Zilversparlaan : voor het kruispunt met de Douglaslaan(Gem Kapellen)
-Douglaslaan : voor het kruispunt met de Douglaslaan(Gem Kapellen)
-Corsicalaan : voor het kruispunt met de Doornenlaan(Gem Kapellen)
-Canadezenlaan : voor het kruispunt met de Doornenlaan(Gem Kapellen)
-Bareellaan : voor het kruispunt met de Canadezenlaan
-Eikenlaan : voor het kruispunt met de Canadezenlaan
-Beeklei : voor het kruispunt met de Canadezenlaan
-Canadezenlaan : voor kruispunt Minnedreef rr Heide
(weg te plaatsen tijdens gentlemenkoers)
-Dennendreef : voor het kruispunt met de Minnedreef
-het kruispunt Minnedreef/Max Temmermanlaan/Koningin Astridlaan wordt diagonaal
afgezet zodanig dat de renners vanuit de Minnedreef (enkel) de Max Temmermanlaan rr
station kunnen en het reguliere verkeer kan passeren vanuit de M.Temmermanlaan naar
de Koningin Astridlaan en omgekeerd (kruispunt van eerste categorie)
-St Jozeflaan : voor het kruispunt met de Max Temmermanlaan
-Weg thv de kerkingang / start / finish : voor het kruispunt met de Max Temmermanlaan
Zie ook signalisatieplan
Art. 3.-
Bijkomende afsluitingen voor alle verkeer met uitzondering van de hulpdiensten
Op 04 augustus 2023 tussen 12u00 en 24u00 wordt naar aanleiding van deze wielerwedstrijden bijkomstig afgesloten voor alle verkeer, muv de hulpdiensten:
- Heidestatieplein: gedeelte evenwijdig aan Max Temmermanlaan (tussen kerk en ’t
Centrum): van kruispunt met Heidestatieplein (kant station) tot aan
de Sint-Jozeflaan
- Max Temmermanlaan: fietspad tussen Heidestatieplein en de Sint-Jozeflaan.
Dit wordt ter kennis gebracht door plaatsing van een rood-wit hek op de rechter rijbaanhelft op volgende locaties :
-Heidestatieplein: gedeelte evenwijdig aan Max Temmermanlaan (tussen kerk en ’t
Centrum): thv kruispunt met Sint-Jozeflaan
-Heidestatieplein: gedeelte evenwijdig aan Max Temmermanlaan (tussen kerk en ’t
Centrum): thv kruispunt met Heidestatieplein (zijde station)
-Max Temmermanlaan: op beide koppen van het fietspad tussen Heidestatieplein en
de Sint-Jozeflaan
Deze hekken worden voorzien van volgende signalisatie :
-een bord C3 + onderbord “uitgezonderd hulpdiensten”
-een bord “Manifestatie”
-een bord F45
-de nodige verlichting
Zie ook signalisatieplan
Art. 4.-
Voorsignalisatie – Enkel plaatselijk verkeer
Volgende straten/straatdelen worden voorbehouden aan plaatselijk verkeer :
-De Pretlaan : tussen Kalmthoutsesteenweg en Douglaslaan
-Heidestatiestraat tussen Kapellensteenweg en Heidestatieplein
-Max Temmermanlaan tussen Putsesteenweg en Minnedreef
-Canadezenlaan tussen Klinkaardstraat en Doornenlaan
Dit wordt ter kennis gebracht door plaatsing van een rood-wit hek op de rechter rijbaanhelft op volgende locaties :
-De Pretlaan : na kruispunt Kalmthoutsesteenweg
-Heidestatiestraat na kruispunt Kapellensteenweg
-Max Temmermanlaan na kruispunt Putsesteenweg
-Canadezenlaan na kruispunt Klinkaardstraat
-Koningin Astridlaan na kruispunt Vredelaan(+F41 rr Kalmthoutlaan)
-St Jozeflaan na kruispunt Vredelaan(+F41 rr Kalmthoutlaan)
Deze hekken worden voorzien van volgende signalisatie :
-een bord C3 + onderbord “uitgezonderd plaatselijk verkeer”
-een bord “Manifestatie”
-een bord F45
-de nodige verlichting
Ter hoogte van deze hekken worden vanaf D-5 voorsignalisatieborden type F39 geplaatst die de wielerwedstrijd aankondigen(Bord A51 + tekst Wielerwedstrijd – Geen doorgang op ………………. tussen 17 en 22 uur).
Zie ook signalisatieplan
Art. 5.-
Signaalgevers
De organisatie is verplicht signaalgevers in te zetten op volgende locaties :
Tenzij anders aangeduid betreft elk kruispunt een kruispunt van tweede categorie.
-Max Temmermanlaan # Heidestatieplein + politie – kruispunt van eerste categorie.
-Heidestatieplein # Canadezenlaan
-Beeklei # Bevrijdingslei
-Eikenlaan # Bevrijdingslei
-Bareellaan # De Pretlaan
-Corsicalaan # De Pretlaan
-De Pretlaan # Douglaslaan
-Varenlaan # Douglaslaan(x2)
-Bremlaan # Douglaslaan(x2)
-Zilversparlaan # Douglaslaan
-Douglaslaan # Doornenlaan
-Corsicalaan # Doornenlaan
-Canadezenlaan # Doornenlaan
-Bareellaan # Canadezenlaan
-Eikenlaan # Canadezenlaan
-Beeklei # Minnedreef # Canadezenlaan(2)
-Canadezenlaan # Minnedreef
-Dennendreef # Minnedreef
-Max Temmermanlaan # Minnedreef # Koningin Astridlaan + politie – kruispunt van
eerste categorie
-St Jozeflaan # Max Temmermanlaan
-Weg thv de kerkingang / start / finish # Max Temmermanlaan
Zie ook signalisatieplan
De signaalgevers dienen een half uur voor aanvang van de wielerwedstrijd op hun standplaats te zijn.
Art. 6.-
Stilstaan- en parkeerverbod
A.Er geldt een stilstaan- en parkeerverbod aan weerszijden van de rijbaan dmv borden E3 met tijdsbepalende onderborden en onderpijlborden Xa-b-d langs het parcours van beide omlopen zoals geciteerd in Art 2 eerste paragraaf.
Deze borden worden herhaald na elk kruispunt.
Plaatsing van parkeerverbodsignalisatie dient minimum 4 kalenderdagen vooraf te gebeuren.
B. Er geldt een bijkomend stilstaan- en parkeerverbod aan weerszijden van de rijbaan dmv borden E3 met tijdsbepalende onderborden en onderpijlborden Xa-b-d:
1.Van donderdag 01 augustus 2024 om 22u00 tot vrijdag 02 augustus 2024 om 22u00,
te:
- Max Temmermanlaan: tussen het kruispunt met Sint-Jozeflaan en het kruispunt met
Heidestatieplein.
2.Op vrijdag 02 augustus 2024 van 06u00 tot 22u00, te:
- Max Temmermanlaan: tussen kruispunt met Heidestatieplein en kruispunt met
Minnedreef.
- Heidestatieplein:tussen kruispunt met Max Temmermanlaan tot aan Bevrijdingslei
(café Sandy)
- Heidestatieplein: gedeelte evenwijdig aan Max Temmemanlaan (tussen kerk en ’t Centrum): van kruispunt met Heidestatieplein (kant station) tot aan de Sint-Jozeflaan
Deze bebording wordt minimaal herhaald na elk kruispunt.
Plaatsing van parkeerverbodsignalisatie dient minimum 4 kalenderdagen vooraf te gebeuren.
Zie signalisatieplan
Art. 7.-
Fietsomleiding
Er wordt op 02 augustus 2024 tussen 12u00 en 24u00 (periode van afsluiting fietspad) een omleiding voor het fietsverkeer in beide rijrichtingen voorzien via:
Max Temmermanlaan - Sint-Jozeflaan – Vredelaan – Heidestatieplein – Max Temmermanlaan
Deze omleiding wordt aangeduid door middel van de plaatsing van verkeersborden F41 voorzien van een pictogram van een fiets en/of de tekst “fietsers”
Zie ook signalisatieplan
Art.8.-
Na de wielerwedstrijden- vanaf einde wedstrijd tot 24u00:
§1.Verboden voor alle verkeer muv hulpdiensten
Volgend straatdeel wordt afgesloten voor alle bestuurders muv hulpdiensten :
-Max Temmermanlaan: tussen Heidestatieplein en Sint-Jozeflaan
Dit wordt ter kennis gebracht door plaatsing van rood-wit hekken over de volledige rijbaanbreedte op de volgende locaties:
-Max Temmermanlaan: thv kruispunt met Sint-Jozeflaan
-Max Temmermanlaan: thv kruispunt met Heidestatieplein
De hekken worden voorzien van volgende signalisatie :
-een bord C3
-een onderbord “Uitgezonderd hulpdiensten”
-een bord “Manifestatie”
-de nodige verlichting
Bord C31a met onderbord “uitgezonderd hulpdiensten” wordt geplaatst in de Sint-Jozeflaan ter hoogte van het kruispunt met de Max Temmermanlaan.
Bord C31b met onderbord “uitgezonderd hulpdiensten” wordt geplaatst in Heidestatieplein (komende van Canadezenlaan) ter hoogte van het kruispunt met de Max Temmermanlaan.
§2.Verboden voor alle verkeer muv plaatselijk verkeer
Volgend straatdeel wordt afgesloten voor alle bestuurders muv plaatselijk verkeer :
-Max Temmermanlaan: tussen Minnedreef en Sint-Jozeflaan
Dit wordt ter kennis gebracht door plaatsing van rood-wit hekken over de rechter rijbaanhelft op de volgende locaties:
-Max Temmermanlaan: thv kruispunt met Minnedreef
De hekken worden voorzien van volgende signalisatie :
-een bord C3
-een onderbord “Uitgezonderd plaatselijk verkeer”
-een bord F45
-een bord “Manifestatie”
-de nodige verlichting
Bord C31a met onderbord “uitgezonderd hulpdiensten” wordt geplaatst in de Koningin Astridlaan ter hoogte van het kruispunt met de Max Temmermanlaan.
Bord C31b met onderbord “uitgezonderd hulpdiensten” wordt geplaatst in Minnedreef ter hoogte van het kruispunt met de Max Temmermanlaan.
§3. Omleiding
Volgende omleiding wordt bewegwijzerd met borden F41 in twee richtingen :
Max Temmermanlaan – Minnedreef – Canadezenlaan – Heidestatieplein
Art. 9.-
De inrichter staat in voor
-de plaatsing, de instandhouding en de verwijdering van de tijdelijke signalisatie
-de schriftelijke verwittiging van de omwonenden inzake de manifestatie en de eraan
verbonden tijdelijke verkeersmaatregelen
-de bewegwijzering naar de manifestatie en de voorziene parkings
Art. 10.-
Hulpdiensten
Ten allen tijden dient een doorgang te worden vrijgelaten voor de hulpdiensten van minimum 4 meter.
Art. 11.-
Huidige verordening wordt bekend gemaakt overeenkomstig artikel 286 van het Decreet Lokaal Bestuur. De verkeersmaatregelen worden bekend gemaakt met de passende verkeerstekens overeenkomstig artikel 12 van de wet betreffende de politie op het wegverkeer.
Art. 12.-
Afschrift van deze verordening wordt overgemaakt aan:
- de Griffier van de Rechtbank van Eerste Aanleg te Antwerpen
- de Griffier van de Politierechtbank te Antwerpen
- de korpschef van PZ-Grens
- de verantwoordelijke inrichters, indien nodig.
VOOR EENSLUIDEND UITTREKSEL:
Bij bevel:
Algemeen directeur Burgemeester - Vergunning:
-
2
Bijlagen
Besluit
POLITIEREGLEMENT OVER VERKEERSREGELING NAAR AANLEIDING VAN ‘ZOMEREVENEMENT CHIRO MEJOCA’ OP 03-08-2024 EN 04-08-2024.
Advies van de PZ-Grens: GUNSTIG op voorwaarde dat:
De gemeente voorziet indien nodig in de verwittiging van externe partners (bv. De Lijn, Agentschap Wegen & Verkeer, BPost, Brandweerzone Rand, …). Indien er ook weerslag is op het openbaar domein, dient de informatie ook gevat te worden in GIPOD van Geopunt Vlaanderen.
Geluidsnormen
Gezien de organisator geen afwijking heeft aangevraagd om te mogen afwijken van het geluidsniveau op muziekactiviteiten moet dit geluidsniveau kleiner of gelijk zijn dan 85dB. Indien men een afwijking wenst moet men dit aanvragen aan het gemeentebestuur. Afwijkingen zijn mogelijk:- Geluidsniveau kleiner of gelijk aan 95dB. Te nemen maatregelen: meten en visuele indicatie geluidsniveau.
- Geluidsniveau kleiner of gelijk aan 100dB. Te nemen maatregelen: meten en registreren en visuele geluidsniveau , gratis ter beschikking stellen van oordopjes.
Beperken overlast
De organisator dient erop toe te zien gedurende het gehele evenement de overlast tot een minimum beperkt blijft voor de buurtbewoners. Dit is ook van toepassing bij einde van het evenement (uitstroom)door:- Toezicht te houden in de nabije omgeving op een rustige uitstroom (nachtlawaai, rondhangen, …).
- Rondgang op achtergebleven voorwerpen, glas, rommel,… van het evenement in de nabije omgeving van het evenement.
- Indien nodig verkeersregeling aan parkings.
- Er dient steeds een vrije doorgang te zijn voor de hulpdiensten tot aan de publieksruimten:
Ø 4 meter vrije doorgang zonder vaste constructies.
Ø 2 meter volledig vrije doorgang voor de publieksbewegingen.- De organisator dient het evenement te communiceren aan de buurtbewoners:
Ø Ten laatste 1 week voor het evenement.
Ø Met vermelding van de uren van het evenement.
Ø Met vermelding van een telefoonnummer waar de buren terecht kunnen met opmerkingen, klachten, vragen.- Inzake alcohol:
Ø Indien de organisator sterke drank wenst te schenken en hiervoor een vergunning krijgt adviseren wij enkel premixdranken te schenken (niet ter plaatse mengen van dranken).
Ø Dient de organisator een systeem uit te werken ter controle van de leeftijd (-16 voor bieren en -18 voor sterke dranken).
De gemeente dient de genomen beslissingen van het college van burgemeester en schepenen ter kennis te brengen van de organisator, inclusief signalisatieplannen en bijkomende voorwaarden.
BESLUIT
Artikel 1.-
Naar aanleiding van het evenement “Zomerevenement Chiro Mejoca” zijn volgende tijdelijke verkeersmaatregelen van kracht op zaterdag 03-08-2024 vanaf 14U00 tot en met zondag 04-08-2024.
Art. 2.-
Verboden voor alle verkeer m.u.v. hulpdiensten
Volgende straten/straatdelen worden afgesloten voor alle bestuurders m.u.v. hulpdiensten :
· Bloemstraat: van Brasschaatsteenweg tot Heiken
· Heiken: van Bloemstraat tot Zandstraat
· Zandstraat: van Heiken tot Brasschaatsteenweg
Dit wordt ter kennis gebracht door plaatsing van rood-wit hekken over de volledige rijbaanbreedte op volgende locaties:
· Bloemstraat: na kruispunt met Brasschaatsteenweg
· Maelstede: voor kruispunt met Bloemstraat
· Heiken: voor kruispunt met Bloemstraat (rijrichting Zandstraat)
· Heiken: voor kruispunt met Zandstraat (rijrichting Bloemstraat)
· Zandstraat: na kruispunt met Brasschaatsteenweg
De hekken worden voorzien van volgende signalisatie :
· een bord C3
· een onderbord “Uitgezonderd hulpdiensten”
· een bord “Manifestatie”
· de nodige verlichting
Borden C31a/b worden respectievelijk geplaatst op de Brasschaatsteenweg aan weerszijden van het kruispunt met de Bloemstraat en Zandstraat.
(Zie ook signalisatieplan)
Art. 3.-
Afgesloten voor doorgaand verkeer
Volgende straten/straatdelen worden voorbehouden aan plaatselijk verkeer en doodlopend: Heiken: van Witgoorsebaan tot Dokter Jef Goossenaertsstraat.
Dit wordt ter kennis gebracht door plaatsing van een rood-wit hek op de rechter rijbaanhelft op volgende locaties: Heiken: na kruispunt met Witgoorsebaan (rijrichting Zandstraat).
Deze hekken worden voorzien van volgende signalisatie:
· een bord C3 + onderbord “uitgezonderd plaatselijk verkeer”
· een bord “Manifestatie”
· de nodige verlichting
Volgende straten/straatdelen worden voorbehouden aan plaatselijk verkeer en doodlopend:
· Heiken: van Kalmthoutse Steenweg tot Bloemstraat
· Heiken: van Dokter Jef Goossenaertsstraat tot Zandstraat
Dit wordt ter kennis gebracht door plaatsing van een rood-wit hek op de rechter rijbaanhelft op volgende locaties:
· Heiken: na kruispunt met Kalmthoutse Steenweg
· Heiken: na kruispunt met Dokter Jef Goossenaertsstraat (rijrichting Zandstraat)
Deze hekken worden voorzien van volgende signalisatie :
· een bord C3 + onderbord “uitgezonderd plaatselijk verkeer”
· een bord F45
· een bord “Manifestatie”
· de nodige verlichting
(Zie ook signalisatieplan).
Art. 4.-
Stilstaan- en parkeerverbod
Er geldt een stilstaan- en parkeerverbod op 03-08-2024 vanaf 12u00 tot en met 04-08-2024 tot 17u00u aan weerszijden d.m.v. borden E3 met tijdsbepalende onderborden en onderpijlborden Xa-b-d op volgende locaties:
· Bloemstraat: van Brasschaatsteenweg tot Heiken
· Heiken: van Bloemstraat tot Zandstraat
· Zandstraat: van Heiken tot Brasschaatsteenweg
Deze borden worden herhaald na elk kruispunt.
Plaatsing van parkeerverbodsignalisatie dient minimum 4 kalenderdagen vooraf te gebeuren.
(Zie ook signalisatieplan)
Art. 5.-
De inrichter staat in voor :
· de plaatsing, de instandhouding en de verwijdering van de tijdelijke signalisatie;
· de schriftelijke verwittiging van de omwonenden inzake de manifestatie en de eraan
verbonden tijdelijke verkeersmaatregelen;
· de bewegwijzering naar de manifestatie en de voorziene parkings.
Art. 6.-
Hulpdiensten
Ten allen tijde dient een doorgang te worden vrijgelaten voor de hulpdiensten van minimum 4 meter.
Art.7.-
Huidige verordening wordt bekend gemaakt overeenkomstig artikel 286 van het Decreet Lokaal Bestuur. De verkeersmaatregelen worden bekend gemaakt met de passende verkeerstekens overeenkomstig artikel 12 van de wet betreffende de politie op het wegverkeer.
Art. 8.-
Afschrift van deze verordening wordt overgemaakt aan:
· de Griffier van de Rechtbank van Eerste Aanleg te Antwerpen
· de Griffier van de Politierechtbank te Antwerpen
· de korpschef van PZ-Grens
· de verantwoordelijke inrichters, indien nodig.
VOOR EENSLUIDEND UITTREKSEL:
Bij bevel:
Algemeen directeur Burgemeester