Ga naar de inhoud van deze pagina Ga naar het zoeken Ga naar het menu
Vorige pagina

Publiek - Reglementen college van burgemeester en schepenen

maandag 3 juni 2024

14:00 - 16:00
Locatie

Schepenzaal

Voorzitter
Lukas Jacobs
Toelichting

Publicatiedatum: 04-06-2024

Agendapunten

  1. 1

    Besluit

    UITTREKSEL UIT HET REGISTER VAN DE BERAADSLAGINGEN
    VAN HET COLLEGE VAN BURGEMEESTER EN SCHEPENEN.


    Vergadering van 03-06-2024.


    Aanwezig: L. Jacobs, burgemeester-voorzitter; S. Lathouwers, M. De Bock, J. Van den Bergh, J. Oerlemans en S. Hoppenbrouwers, schepenen ; V. Gabriels, algemeen directeur.


    Verontschuldigd:


    Onderwerp: Politiereglement houdende verkeersregeling naar aanleiding vande plaatsing van een koopjescontainer door Lingerie Iris op het openbaar domein.


    Juridische gronden
    · Het decreet lokaal bestuur van 22-12-2017.
    · De wet betreffende de politie van het wegverkeer, gecoördineerd door het KB van 16-03-1968.
    · Het KB van 01-12-1975, houdende het algemeen reglement van de politie op het wegverkeer.
    · Het MB van 11-10-1976 waarbij de minimumafmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald.
    · Het ministerieel rondschrijven van 14-11-1977 betreffende de aanvullende reglementen en de plaatsing van de verkeerstekens.
    · De omzendbrief van de heer Gouverneur van de provincie Antwerpen van 08-09-1970.


    Feiten / historiek / context
    · De gemeente Kalmthout ontving een aanvraag van mevrouw Annelies Struyf, zaakvoerder van Lingerie Iris, betreffende de verkeersregeling n.a.v. de organisatie van de jaarlijkse koopjescontainer op drie parkeerplaatsen voor haar zaak (Pastoor Weytslaan 28 te Kalmthout) en dit vanaf donderdag 27-06-2024 tot en met 28-07-2024.


    Argumentatie
    · Tijdelijke maatregelen zijn noodzakelijk met het oog op de veiligheid van de deelnemers, de bezoekers, de weggebruiker en de regeling van het verkeer tijdens deze manifestatie.


    Adviezen
    · Advies van de PZ-Grens : GUNSTIG op voorwaarde dat:


    De gemeente voorziet indien nodig in de verwittiging van externe partners (bv. De Lijn, Agentschap Wegen & Verkeer, BPost, Brandweerzone Rand, …).


    De gemeente dient de genomen beslissingen van het college van burgemeester en schepenen ter kennis te brengen van de organisator, inclusief signalisatieplannen en bijkomende voorwaarden.


    BESLUIT:


    Artikel 1.-
    Naar aanleiding van Koopjescontainer Lingerie Iris zijn volgende tijdelijke verkeersmaatregelen van kracht van 27-06-2024 tot 28-07-2024.


    Art. 2.-
    Parkeerverbod
    Er geldt een parkeer- en stilstaanverbod dmv borden E3 met tijdsbepalende onderborden en onderpijlborden Xa-b-d op volgende locaties :
    - Pastoor Weytslaan : 3 parkeerplaatsen voor winkel Lingerie Iris.


    Plaatsing van parkeerverbodssignalisatie dient minimum 4 kalenderdagen vooraf te gebeuren.


    Art. 3
    De inrichter staat in voor :
    - de plaatsing, de instandhouding en de verwijdering van de tijdelijke signalisatie
    - de schriftelijke verwittiging van de omwonenden inzake de manifestatie en de tijdelijke verkeersmaatregelen
    - de bewegwijzering naar de manifestatie en de voorziene parkings.


    Art. 4.-
    Hulpdiensten
    Ten allen tijde dient een doorgang te worden vrijgelaten voor de hulpdiensten van minimum 4 meter.


    Art. 5.-
    Huidige verordening wordt bekend gemaakt overeenkomstig artikel 186 van het gemeentedecreet. De verkeersmaatregelen worden bekend gemaakt met de passende verkeerstekens overeenkomstig artikel 12 van de wet betreffende de politie op het wegverkeer.


    Art. 7.-
    Afschrift van deze verordening wordt overgemaakt aan:
    - de Griffier van de Rechtbank van Eerste Aanleg te Antwerpen
    - de Griffier van de Politierechtbank te Antwerpen
    - de korpschef van PZ-Grens
    - de verantwoordelijke inrichters, indien nodig.


    VOOR EENSLUIDEND UITTREKSEL:


    Bij bevel:
    Algemeen directeur                                                                Burgemeester

  2. 2

    Besluit

    POLITIEREGLEMENT OVER VERKEERSREGELING NAAR AANLEIDING VAN ‘KALMTHOUT EK’ VAN 08-06-2024 T/M 30-06-2024 OP HET MARKTPLEIN.


    Het evenement werd aangevraagd door Bart Francken (bart.francken@groeparthur.be).


    Advies van de PZ-Grens: GUNSTIG onder volgende voorwaarden, besproken op het veiligheidsoverleg van 16 april:

    • Private veiligheid:

    o De organisator dient steeds zelf in te staan voor de veiligheid op de verschillenden evenementen/activiteiten
    o Er dient steeds voldaan te worden aan de bepalingen van de Wet van 2 oktober 2017 tot regeling van de private en bijzondere veiligheid.
    o Voor fuiven/festivals vanaf 500 bezoekers, meerdaagse evenementen en evenementen punctueel aangewezen door de politie dient er steeds private veiligheid georganiseerd te worden door middel van een vergunde bewakingsonderneming of via het verenigingsregime.
    o Voor de fuiven/festivals kan de organisator geen gebruik maken van het verenigingsregime aangezien zij niet aan de voorwaarden voldoen. Zij dien hiervoor een vergunde bewakingsonderneming in te zetten. De bepalingen om te voldoen aan het verenigingsregime zijn terug te vinden in de Wet van 2 oktober 2017.
    o De lijst van vergunde bewakingsondernemingen is raadpleegbaar via www.vigilis.be of www.besafe.be.
    o De organisator dient minstens 6 bewakingsagenten inzetten (1 bewakingsagent per 200 toegelaten bezoekers) aangezien het maximum aantal bezoekers op 1200 werd vastgelegd (1 bewakingsagent per 200 bezoekers).
    o Voor alle informatie en correcte mogelijkheden inzake private veiligheid verwijzen wij naar de website van het ministerie van binnenlandse zaken via volgende link: Toepassingsgebied | BeSafe . Hier dient zeker gekeken te worden naar de modaliteiten bij Bewakingsonderneming en Vrijwilligersregime.
    o De goedkeuring gegeven door de Politiezone Grens inzake private veiligheid is onder voorbehoud van controle door de federale overheidsdienst private veiligheid van het ministerie van binnenlandse zaken
    · Geluidsnormen:
    · Gezien de aanvraag van de organisator om af te mogen wijken van het standaard geluidsniveau op muziekactiviteiten: een toegestane afwijking van het geluidsniveau kleiner of gelijk aan 95dB. Te nemen maatregelen: meten en visuele indicatie geluidsniveau. De meting dient binnen de maand na het evenement bij het gemeentebestuur binnen gebracht te worden.


    Bijkomende maatregelen:


    • Tijdens de evenementen van 28 en 29 juni dient er een bemande EHBO post aanwezig te zijn.
    • De organisator dient toe te zien op de maximumcapaciteit van het evenement (1200 bezoekers)
    • Geluidsnormen: Gezien de aanvraag van de organisator om af te mogen wijken van het standaard geluidsniveau op muziekactiviteiten: een toegestane afwijking van het geluidsniveau kleiner of gelijk aan 100 dB. Te nemen maatregelen: meten en registreren en visuele geluidsniveau, gratis ter beschikking stellen van oordopjes.


    • Algemeen:
      • Beperken overlast:
      • De organisator dient erop toe te zien gedurende het gehele evenement de overlast tot een minimum beperkt blijft voor de buurtbewoners. Dit is ook van toepassing bij einde van het evenement (uitstroom)door:
        • Toezicht te houden in de nabije omgeving op een rustige uitstroom (nachtlawaai, rondhangen, …)
        • Rondgang op achtergebleven voorwerpen, glas, rommel,… van het evenement in de nabije omgeving van het evenement
        • Indien nodig verkeersregeling aan parkings
        • Er dient steeds een vrije doorgang te zijn voor de hulpdiensten tot aan de publieksruimten:
          • 4 meter vrije doorgang zonder vaste constructies
          • 2 meter volledig vrije doorgang voor de publieksbewegingen

    • De organisator dient het evenement te communiceren aan de buurtbewoners:
      • Ten laatste 1 week voor het evenement.
      • Met vermelding van de uren van het evenement.
      • Met vermelding van een telefoonnummer waar de buren terecht kunnen met opmerkingen, klachten, vragen.
    • Inzake alcohol:
      • Er worden geen sterke dranken geschonken.
      • Dient de organisator een systeem uit te werken ter controle van de leeftijd (-16 voor bieren en -18 voor sterke dranken).



    De gemeente voorziet indien nodig in de verwittiging van externe partners (bv. De Lijn, Agentschap Wegen & Verkeer, BPost, Brandweerzone Rand, …).


    De gemeente dient de genomen beslissingen van het college van burgemeester en schepenen ter kennis te brengen van de organisator, inclusief signalisatieplannen en bijkomende voorwaarden.


    BESLUIT:


    Artikel 1.-
    Naar aanleiding van het evenement “**Kalmthout EK”**zijn volgende tijdelijke verkeersmaatregelen van kracht op van zaterdag 08/06/2024 vanaf 13:00u tot en met zondag 30/06/2024 tot 02:00u.


    Art. 2.-
    Stilstaan- en parkeerverbod
    Er geldt een stilstaan- en parkeerverbod dmv borden E3 met tijdsbepalende onderborden en onderpijlborden Xa-b-d op volgende locaties :


    1.Van zaterdag 08/06/2024 vanaf 13:00u tot en met zaterdag 29/06/2024 tot 23:59u:
    -Marktplein: volledig plein


    (Zie ook signalisatieplan)


    2. Van Maandag 17/06/2024 vanaf 16:00u tot en met dinsdag 18/06/2024 tot 01:00u
    Van Zaterdag 22/06/2024 vanaf 19:00u tot en met zondag 23/06/2024 tot 01:00u
    Van Woensdag 26/06/2024 vanaf 16:00u tot en met donderdag 27/06/2024 tot 01:00u
    Van Vrijdag 28/06/2024 vanaf 15:00u tot en met zaterdag 29/06/2024 tot 01:00u
    Van Zaterdag 29/06/2024 vanaf 19:00u tot en met zondag 30/06/2024 tot 02:00u
    -Pastoor Weytslaan: parkeerplaatsen tegenover het marktplein: alle plaatsen muv de
    parkeerplaats voor mindervaliden


    Op de hierboven genoemde dagen zullen deze parkeerplaatsen dienst doen als fietsenparking.


    Plaatsing van parkeerverbodsignalisatie dient minimum 4 kalenderdagen vooraf te gebeuren.


    (Zie ook signalisatieplan)


    Art. 3.-
    Waarschuwingsborden “Manifestatie”
    Op volgende plaatsen wordt een rood-wit hek geplaatst met daarop een bord “manifestatie” en aandachtstrekkende verlichting:


    -Pastoor Weytslaan: ter hoogte van in-uitrit Marktplein aan beide zijden van de rijbaan


    (Zie ook signalisatieplan)


    Art. 4.-
    De inrichter staat in voor :
    -de plaatsing, de instandhouding en de verwijdering van de tijdelijke signalisatie
    -de schriftelijke verwittiging van de omwonenden inzake de manifestatie en de
    tijdelijke verkeersmaatregelen
    -de bewegwijzering naar de manifestatie en de voorziene parkings


    Art. 5.-
    Hulpdiensten
    Ten allen tijde dient een doorgang te worden vrijgelaten voor de hulpdiensten van min 4 meter.


    Art. 6.-
    Huidige verordening wordt bekend gemaakt overeenkomstig artikel 286 van het Decreet Lokaal Bestuur. De verkeersmaatregelen worden bekend gemaakt met de passende verkeerstekens overeenkomstig artikel 12 van de wet betreffende de politie op het wegverkeer.


    Art. 7.-
    Afschrift van deze verordening wordt overgemaakt aan:
    - de Griffier van de Rechtbank van Eerste Aanleg te Antwerpen
    - de Griffier van de Politierechtbank te Antwerpen
    - de korpschef van PZ-Grens
    - de verantwoordelijke inrichters, indien nodig.


    VOOR EENSLUIDEND UITTREKSEL:


    Bij bevel:
    Algemeen directeur                                                                Burgemeester

  3. 3

    Besluit

    POLITIEREGLEMENT OVER VERKEERSREGELING NAAR AANLEIDING VAN ‘HOEVEFEESTEN’ VAN 14-06-2024 T/M 16-06-2024 IN KRUISBOS.


    Het evenement werd aangevraagd door Jos Arnouts (jos.arnouts@skynet.be).


    Advies van de PZ-Grens : GUNSTIG


    De gemeente voorziet indien nodig in de verwittiging van externe partners (bv. De Lijn, Agentschap Wegen & Verkeer, BPost, Brandweerzone Rand, …).


    De gemeente dient de genomen beslissingen van het college van burgemeester en schepenen ter kennis te brengen van de organisator, inclusief signalisatieplannen en bijkomende voorwaarden.


    BESLUIT:


    Artikel 1.-
    Naar aanleiding van de Hoevefeesten zijn volgende tijdelijke verkeersmaatregelen van kracht op vrijdag 14/06/2024 van 20u00 tot 24u00 , zaterdag 15/06/2024 van 00u00 tot 05u00 en van 13u00 tot 18u00 en op zondag 16/06/2024 van 10u00 tot 19u00


    Art. 2.-
    Afgesloten voor alle verkeer
    Volgende straten/straatdelen worden afgesloten voor alle bestuurders :
    -Kruisbos
    Dit wordt ter kennis gebracht door plaatsing van rood-wit hekken over de volledige rijbaanbreedte op volgende locaties :
    -Kruisbos : na huisnummer 31
    -Kruisbos : na huisnummer 17
    -Kruisbos : na kruispunt Beekdal ( zie signalisatieplan )
    De hekken worden voorzien van volgende signalisatie :
    -een bord C3 + ( uitgezonderd fietsers: opgelet enkel op bareel na kruispunt Beekdal)
    -een bord “Manifestatie”
    -de nodige verlichting


    Art. 3.-
    Afgesloten voor doorgaand verkeer
    Volgende straten/straatdelen worden voorbehouden aan plaatselijk verkeer :
    -Kruisbos
    Dit wordt ter kennis gebracht door plaatsing van een rood-wit hek op de rechter rijbaanhelft op volgende locaties :
    -Kruisbos : na einde parkeerplaatsen woon - en zorgcentrum
    -Kruisbos : voor kruispunt Beekdal
    Deze hekken worden voorzien van volgende signalisatie :
    -een bord C3 + onderbord “uitgezonderd plaatselijk verkeer”
    -een bord “Manifestatie”
    -een bord F45
    -de nodige verlichting


    Art. 4.-
    _Eénrichtingsverkee_r BEV
    In volgende straten/straatdelen wordt beperkt éénrichtingsverkeer (BEV) ingesteld dmv borden F19 + onderbord M4 aan het beginpunt van de maatregel en dan telkens min herhaald na elk kruispunt en door borden C1 + onderbord M4 in tegenrichting en telkens herhaald na elk kruispunt :
    -Beekdal : van Kruisbos tot aan Achterbroeksteenweg


    Art. 5.-
    Parkeerverbod en stilstandsverbod
    Er geldt een parkeer- en stilstandsverbod aan weerszijden dmv borden E3 met tijdsbepalende onderborden en onderpijlborden Xa-b-d op in de straten/straatdelen
    -Kruisbos na parkeerplaatsen woon – en zorgcentrum en Beekdal
    -Beekdal tussen Foxemaatstraat en Kruisbos
    Deze borden worden herhaald na elk kruispunt.
    Plaatsing van parkeerverbodsignalisatie dient minimum 4 kalenderdagen vooraf te gebeuren.


    Art. 6.-
    De inrichter staat in voor :
    -de plaatsing, de instandhouding en de verwijdering van de tijdelijke signalisatie
    -verkeersborden F99c afdekken , Beekdal tussen Foxemaatstraat en Kruisbos
    -de schriftelijke verwittiging van de omwonenden inzake de manifestatie en de eraan
    verbonden tijdelijke verkeersmaatregelen
    -de bewegwijzering naar de manifestatie en de voorziene parkings


    Art. 7.-
    Hulpdiensten
    Ten allen tijde dient een doorgang te worden vrijgelaten voor de hulpdiensten van minimum 4 meter.


    Art. 8.-
    Huidige verordening wordt bekend gemaakt overeenkomstig artikel 286 van het Decreet Lokaal Bestuur. De verkeersmaatregelen worden bekend gemaakt met de passende verkeerstekens overeenkomstig artikel 12 van de wet betreffende de politie op het wegverkeer.


    Art. 9.-
    Afschrift van deze verordening wordt overgemaakt aan:
    - de Griffier van de Rechtbank van Eerste Aanleg te Antwerpen
    - de Griffier van de Politierechtbank te Antwerpen
    - de korpschef van PZ-Grens
    - de verantwoordelijke inrichters, indien nodig.


    VOOR EENSLUIDEND UITTREKSEL:


    Bij bevel:
    Algemeen directeur                                                                Burgemeester

  4. 4

    Besluit

    POLITIEREGLEMENT OVER VERKEERSREGELING NAAR AANLEIDING VAN ‘STRAATFEEST ZIJWEGEL’ OP 15-06-2024.


    Het evenement werd aangevraagd door Els Koremans (elskoremans@gmail.com).


    Advies van de PZ-Grens : GUNSTIG


    De gemeente voorziet indien nodig in de verwittiging van externe partners (bv. De Lijn, Agentschap Wegen & Verkeer, BPost, Brandweerzone Rand, …).


    De gemeente dient de genomen beslissingen van het college van burgemeester en schepenen ter kennis te brengen van de organisator, inclusief signalisatieplannen en bijkomende voorwaarden.


    BESLUIT:


    Artikel 1.-
    Naar aanleiding van “Straatfeest Zijwegel” zijn volgende tijdelijke verkeersmaatregelen van kracht van zaterdag 15 juni 2024 om 02u00 tot zondag 16 juni 2024 om 09u00:


    Art. 2.-
    Verboden voor alle verkeer muv hulpdiensten
    Volgend straatdeel wordt afgeslotenvoor alle bestuurders muv hulpdiensten :


    -Zijwegel: vanaf pand nr 14 tot einde van de straat (pand nr 28)


    Dit wordt ter kennis gebracht door plaatsing van rood-wit hekken over de volledige rijbaanbreedte op volgende locatie:


    -Zijwegel: thv pand nr 14.


    De hekken worden voorzien van volgende signalisatie :
    -een bord C3
    -een onderbord “Uitgezonderd hulpdiensten”
    -een bord “Manifestatie”
    -de nodige verlichting


    Zie ook signalisatieplan.


    Art. 3.-
    Afgesloten voor doorgaand verkeer
    Volgend straatdeel wordt voorbehouden aan plaatselijk verkeer :


    -Zijwegel: vanaf het kruispunt met de Frans Raatsstraat tot aan pand nr 14


    Dit wordt ter kennis gebracht door plaatsing van een rood-wit hek op de rechter rijbaanhelft op volgende locatie:


    -Zijwegel: rr einde van de straat: thv kruispunt met Frans Raatsstraat


    Deze hekken worden voorzien van volgende signalisatie :
    -een bord C3 + onderbord “uitgezonderd plaatselijk verkeer”
    -een bord “Manifestatie”
    -een bord F45
    -de nodige verlichting


    Zie ook signalisatieplan.


    Art. 4.-
    Stilstaan- en parkeerverbod
    Er geldt een stilstaan- en parkeerverbod dmv borden E3 met tijdsbepalende onderborden en onderpijlborden Xa-b-d op volgende locaties :


    -Zijwegel: vanaf pand nr 14 tot einde van de straat (nr 28) (beide rijrichtingen)


    Deze bebording wordt minimaal herhaald na elk kruispunt.
    Plaatsing van parkeerverbodsignalisatie dient minimum 4 kalenderdagen vooraf te gebeuren.


    Zie ook signalisatieplan.


    Art. 5.-
    Waarschuwingsborden “Manifestatie”
    Op volgende plaatsen wordt een rood-wit hek geplaatst met daarop een bord “manifestatie” en aandachtstrekkende verlichting :


    -Zijwegel: thv kruispunt met Frans Raatsstraat


    Art. 6.-
    De inrichter staat in voor :
    -de plaatsing, de instandhouding en de verwijdering van de tijdelijke signalisatie
    -de schriftelijke verwittiging van de omwonenden inzake de manifestatie en de
    tijdelijke verkeersmaatregelen
    -de bewegwijzering naar de manifestatie en de voorziene parkings


    Art. 7.-
    Hulpdiensten
    Ten allen tijde dient een doorgang te worden vrijgelaten voor de hulpdiensten van min 4 meter.


    Art. 8.-
    Huidige verordening wordt bekend gemaakt overeenkomstig artikel 286 van het Decreet Lokaal Bestuur. De verkeersmaatregelen worden bekend gemaakt met de passende verkeerstekens overeenkomstig artikel 12 van de wet betreffende de politie op het wegverkeer.


    Art. 9.-
    Afschrift van deze verordening wordt overgemaakt aan:
    - de Griffier van de Rechtbank van Eerste Aanleg te Antwerpen
    - de Griffier van de Politierechtbank te Antwerpen
    - de korpschef van PZ-Grens
    - de verantwoordelijke inrichters, indien nodig.


    VOOR EENSLUIDEND UITTREKSEL:


    Bij bevel:
    Algemeen directeur                                                                Burgemeester

  5. 5

    Besluit

    POLITIEREGLEMENT OVER VERKEERSREGELING NAAR AANLEIDING VAN ‘FIETSEN VOOR DE KADE’ OP 16-06-2024.


    Het evenement werd aangevraagd door Koen Cassimon (koen.cassimon@telenet.be).


    Advies van de PZ-Grens : GUNSTIG met voorwaarden:


    1. Voor het inrichten van een fietstoertocht dient de inrichter van iedere betreffende overheid en privépersoon toelating te hebben.
    2. Aan de start en aankomstzone kunnen de panelen "opgelet manifestatie" geplaatst worden.
    3. Een fietstocht is geen wielerwedstrijd in de zin van de verkeerswetgeving, zodoende dienen de deelnemers het verkeersreglement volledig na te leven en mag er geen enkel wedstrijdelement aan verbonden worden.
    4. De organisatoren dienen zich te houden aan de door hen opgegeven route en dienen te zorgen voor een ordentelijk verloop van de manifestatie.
    5. Wat de gemeentewegen betreft: toelating van het College vereist. Wat de gewestwegen betreft: toelating vereist van de Vlaamse Overheid, agentschap infrastructuur, afdeling wegen en verkeer.
    6. Op gevaarlijke oversteekplaatsen dienen de deelnemers extra attent gemaakt te worden op het gevaar, eventuele signaalgevers moeten zich beperken tot het geven van aanwijzingen aan de deelnemers.
    7. Signaalgevers dienen gebruik te maken van een schijf waarop het verkeersbord C3 is afgebeeld en dragen om de linkerarm een band met, horizontaal, de nationale kleuren en, in zwarte letters op de gele strook, het woord "signaalgever". Zij moeten min 18 jaar zijn en gemachtigd zijn door de burgemeester.
    8. Eventueel bijkomende signalisatie rond de oversteekplaats (bijvoorbeeld bord "opgelet manifestatie") kan overwogen worden om de reguliere weggebruikers te informeren.
    9. Mogelijk aangebrachte wegsignalisatie dient binnen de 24 uur door de organisator verwijderd te worden.
    10. Inzake aanbrengen van tijdelijke wegbepaling:


    · De bepijling moeten op eigen palen geplaatst worden.
    · Ze mogen dus niet worden vastgemaakt aan bomen, verlichtingspalen, verkeerslichten of andere verkeerssignalisatie.
    · Ze dienen op minstens 0,75m van de rand van de rijweg geplaatst en niet in de onmiddellijke nabijheid van kruispunten.
    · Ze mogen geen gevaar of hinder vormen voor de andere weggebruikers of voetgangers.
    · Bepijling wordt ten vroegste de dag voor de manifestatie aangebracht en ten laatste de werkdag erna terug verwijderd.
    · Er dient rekening gehouden te worden met artikel 80.2 van het verkeersreglement inzake de kleuren en de helderheid, de verkeersveiligheid en de zichtbaarheid.
    · Het is verboden inrichtingen aan te brengen die de bestuurders verblinden of misleiden, die -geheel of gedeeltelijk- verkeersteken voorstellen of nabootsen of die van op enige afstand met deze tekens verward kunnen worden of die op enige andere wijze de doelmatigheid van reglementaire tekens aantasten.
    · Inrichtingen die zich op minder dan 7 meter boven de grond bevinden of binnen een afstand van 75 meter van verkeerslichten, mogen geen lichtweergevende of reflecterende rode, groene of oranje tint hebben.
    · Wat de bepijlingen op de gemeentewegen betreft: De toelating van het Schepencollege is vereist.
    · Wat de bepijlingen op de gewestwegen betreft: De toelating van de Vlaamse Overheid, agentschap infrastructuur, afdeling wegen en verkeer is vereist.
    11. De inrichter dient aan de Politiezone Grens (via planning@pzgrens.be < mailto:planning@pzgrens.be> ) een lijst van de eventuele signaalgevers te bezorgen met hun volledige identiteitsgegevens en met opgave van hun respectievelijke standplaatsen.
    De gemeente voorziet indien nodig in de verwittiging van externe partners (bv. De Lijn, Agentschap Wegen & Verkeer, BPost, Brandweerzone Rand, …).


    De gemeente dient de genomen beslissingen van het college van burgemeester en schepenen ter kennis te brengen van de organisator, inclusief signalisatieplannen en bijkomende voorwaarden.


    BESLUIT:


    Artikel 1.-
    Naar aanleiding van het evenement Fietsen voor De Kade zijn volgende tijdelijke verkeersmaatregelen van kracht op zondag 16 juni 2024 van 08u00 tot 20u00 :


    Art. 2.-
    Verboden voor alle verkeer muv hulpdiensten
    Volgend straatdeel wordt afgesloten voor alle bestuurders muv hulpdiensten :


    - Heidestatieplein: gedeelte evenwijdig aan Max Temmermanlaan – vanaf kruispunt
    met Sint-Jozeflaan tot aan kruispunt thv café ’t Centrum (zie blauwe
    lijn op het signalisatieplan)


    Dit wordt ter kennis gebracht door plaatsing van rood-wit hekken over de volledige rijbaanbreedte aan begin en einde van de straat.


    De hekken worden voorzien van volgende signalisatie :
    -een bord C3
    -een onderbord “Uitgezonderd hulpdiensten”
    -een bord “Manifestatie”
    -de nodige verlichting
    -op het hekken thv kruispunt met Sint-Jozeflaan: bord F41 wijzend richting Max
    Temmermanlaan


    (Zie ook signalisatieplan)


    Art. 3.-
    Afgesloten voor doorgaand verkeer
    Volgend straatdeel wordt voorbehouden aan plaatselijk verkeer :


    -Heidestatieplein: gedeelte evenwijdig aan Max Temmermanlaan vanaf café ’t Centrum tot
    aan kruispunt thv NMBS-station Heide (zie oranje lijn op het
    signalisatieplan)


    Dit wordt ter kennis gebracht door plaatsing van een rood-wit hek op de rechter rijbaanhelft op volgende locatie :
    -Heidestatieplein: thv kruispunt met Heidestatieplein (deel thv station)


    Deze hekken worden voorzien van volgende signalisatie :
    -een bord C3 + onderbord “uitgezonderd plaatselijk verkeer”
    -een bord “Manifestatie”
    -een bord F45
    -een bord F41 wijzend richting Max Temmermanlaan
    -de nodige verlichting


    (Zie ook signalisatieplan)


    Art. 4.-
    Omleiding
    Volgende omleiding wordt bewegwijzerd met borden F41 in twee richtingen :


    Sint-Jozeflaan – Max Temmermanlaan – Heidestatieplein


    (Zie ook signalisatieplan)


    Art. 5.-
    Silstaan- en parkeerverbod
    Er geldt een stilstaan- en parkeerverbod aan weerszijden dmv borden E3 met tijdsbepalende onderborden en onderpijlborden Xa-b-d op volgende locaties


    -Heidestatieplein: 5 parkeerplaatsen tegenover café ’t Centrum (zie plan)


    Deze borden worden herhaald na elk kruispunt.
    Plaatsing van parkeerverbodsignalisatie dient minimum 4 kalenderdagen vooraf te gebeuren.


    (Zie ook signalisatieplan)


    Art. 6.-
    De inrichter staat in voor :
    -de plaatsing, de instandhouding en de verwijdering van de tijdelijke signalisatie
    -de schriftelijke verwittiging van de omwonenden inzake de manifestatie en de eraan
    verbonden tijdelijke verkeersmaatregelen
    -de bewegwijzering naar de manifestatie en de voorziene parkings


    Art. 7.-
    Hulpdiensten
    Ten allen tijde dient een doorgang te worden vrijgelaten voor de hulpdiensten van minimum 4 meter.


    Art. 8.-
    Huidige verordening wordt bekend gemaakt overeenkomstig artikel 286 van het Decreet Lokaal Bestuur. De verkeersmaatregelen worden bekend gemaakt met de passende verkeerstekens overeenkomstig artikel 12 van de wet betreffende de politie op het wegverkeer.


    Art. 9.-
    Afschrift van deze verordening wordt overgemaakt aan:
    - de Griffier van de Rechtbank van Eerste Aanleg te Antwerpen
    - de Griffier van de Politierechtbank te Antwerpen
    - de korpschef van PZ-Grens
    - de verantwoordelijke inrichters, indien nodig.


    VOOR EENSLUIDEND UITTREKSEL:


    Bij bevel:
    Algemeen directeur                                                                Burgemeester

  6. 6

    Besluit

    POLITIEREGLEMENT OVER VERKEERSREGELING NAAR AANLEIDING VAN ‘BUURTFEEST KONINGLAAN’ OP 22-06-2024.


    Het evenement werd aangevraagd door Benny Janssens (benny.janssens20@telenet.be).


    Advies van de PZ-Grens : GUNSTIG


    De gemeente voorziet indien nodig in de verwittiging van externe partners (bv. De Lijn, Agentschap Wegen & Verkeer, BPost, Brandweerzone Rand, …).


    De gemeente dient de genomen beslissingen van het college van burgemeester en schepenen ter kennis te brengen van de organisator, inclusief signalisatieplannen en bijkomende voorwaarden.


    BESLUIT:


    Artikel 1.-
    Naar aanleiding van het “Buurtfeest Koninglaan _“_zijn volgende tijdelijke verkeersmaatregelen van kracht op zaterdag 22 juni 2024 van 12u00 tot 23u30 :


    Art. 2.-
    Afgesloten voor alle verkeer muv de hulpdiensten
    Volgende straat wordt afgesloten voor alle bestuurders met uitzondering voor de hulpdiensten:


    -Koninglaan: volledige straat


    Dit wordt ter kennis gebracht door plaatsing van rood-wit hekken over de volledige rijbaanbreedte op volgende locaties :


    -Koninglaan: thv kruispunt met Beauvoislaan
    -Koninglaan: thv kruispunt met Thillostraat


    De hekken worden voorzien van volgende signalisatie :
    -een bord C3
    - een onderbord “uitgezonderd hulpdiensten”
    -een bord “Manifestatie”
    -de nodige verlichting


    Borden C31a/b voorzien van onderborden “uitgezonderd hulpdiensten” worden respectievelijk geplaatst in de Beauvoislaan aan weerszijden van het kruispunt met de Koninglaan.


    Borden C31a/b voorzien van onderborden “uitgezonderd hulpdiensten” worden respectievelijk geplaatst in de Thillostraat aan weerszijden van het kruispunt met de Koninglaan.


    Art. 3.-
    De inrichter staat in voor :
    -de plaatsing, de instandhouding en de verwijdering van de tijdelijke signalisatie
    -de schriftelijke verwittiging van de omwonenden inzake de manifestatie en de eraan
    verbonden tijdelijke verkeersmaatregelen
    -de bewegwijzering naar de manifestatie en de voorziene parkings


    Art. 4.-
    Hulpdiensten
    Ten allen tijde dient een doorgang te worden vrijgelaten voor de hulpdiensten van minimum 4 meter.


    Art. 5.-
    Huidige verordening wordt bekend gemaakt overeenkomstig artikel 286 van het Decreet Lokaal Bestuur. De verkeersmaatregelen worden bekend gemaakt met de passende verkeerstekens overeenkomstig artikel 12 van de wet betreffende de politie op het wegverkeer.


    Art. 6.-
    Afschrift van deze verordening wordt overgemaakt aan:
    - de Griffier van de Rechtbank van Eerste Aanleg te Antwerpen
    - de Griffier van de Politierechtbank te Antwerpen
    - de korpschef van PZ-Grens
    - de verantwoordelijke inrichters, indien nodig.


    VOOR EENSLUIDEND UITTREKSEL:


    Bij bevel:
    Algemeen directeur                                                                Burgemeester