Ga naar de inhoud van deze pagina Ga naar het zoeken Ga naar het menu
Vorige pagina

Publiek - Agenda gemeenteraad

maandag 20 juni 2022

20:30 - 22:00
Locatie

Raadzaal Gemeente

Voorzitter
Lukas Jacobs
Toelichting

Publicatiedatum: 10 juni 2022.

Agendapunten

  1. 1
    OPENBARE ZITTING
  2. 1.a
    Autonoom Gemeentebedrijf Kalmthout.
  3. 1.a.1

    De jaarrekening die werd opgesteld volgens de principes van de beleids- en beheerscyclus van het Autonoom Gemeentebedrijf Kalmthout, wordt vastgesteld in de vergadering van maandag 20 juni 2022 van de raad van bestuur van het Autonoom Gemeentebedrijf Kalmthout (afgekort AGB Kalmthout). De jaarrekening is een beleidsrapport dat de werkelijke financiële toestand op 31 december 2021 weergeeft.


    Op maandag 13 juni 2022 zal in de raadscommissie Algemeen Beleid toelichting worden gegeven bij deze jaarrekening van het AGB Kalmthout.


    Aan de gemeenteraad wordt gevraagd om de jaarrekening zoals opgesteld volgens de regels van de Nationale Bank van België, voor het dienstjaar 2021 van het AGB Kalmthout goed te keuren.

  4. 1.b
    Financieel Beleid.
  5. 1.b.1

    De jaarrekening voor het dienstjaar 2021 werd opgesteld volgens de regelgeving inzake de nieuwe beleids- en beheerscyclus zoals bepaald in het decreet over het lokaal bestuur.


    Aan de gemeenteraad wordt de jaarrekening (deel gemeente) voor het dienstjaar 2021 ter vaststelling voorgelegd.


    De jaarrekening voor gemeente én OCMW is één document voor gans het lokaal bestuur. Omdat de gemeente en het OCMW nog steeds twee aparte entiteiten vormen, dient elke bevoegde raad zijn eigen gedeelte vast te stellen. Na goedkeuring door de gemeenteraad van de jaarrekening van het OCMW, gaan de raadsleden over tot de definitieve vaststelling van de gehele jaarrekening voor het lokaal bestuur (gemeente en OCMW).


    Op maandag 13 juni 2022 zal in de raadscommissie Algemeen beleid toelichting worden gegeven bij de jaarrekening (gemeente én OCMW) voor het dienstjaar 2021.

  6. 1.c
    Veiligheid.
  7. 1.c.1

    Gemeenschapswachten-vaststellers kunnen ingezet worden op het grondgebied van dezelfde politiezone als de organiserende gemeente. Voor meergemeentepolitiezones mogen gemeenschapswachten-vaststellers vaststellingen verrichten op het grondgebied van alle gemeenten die deel uitmaken van deze politiezone op voorwaarde dat er een voorafgaande schriftelijke overeenkomst daartoe werd gesloten tussen de betrokken gemeenten.


    De gemeente Essen is bereid om voor de gemeenschapswachten-vaststellers als organiserende gemeente op te treden voor de begunstigde gemeenten Kalmthout en Wuustwezel. De organiserende gemeente Essen zal ervoor zorgen dat de gemeenschapswachten-vaststellers evenredig worden ingezet in elk van de drie gemeenten. Door de evenredige inzet over de drie gemeenten zal de totale kost van de werking van de gemeenschapswachten-vaststellers evenredig gedragen worden door de drie gemeenten.


    Omdat de financiering van de politiezone Grens ook gelijkaardig evenredig gebeurt, wordt de financiering van de gemeenschapswachten-vaststellers ook geregeld via de financiering van de politiezone Grens.

  8. 1.c.2

    Als de gemeenteraad in huidige zitting de samenwerkingsovereenkomst tussen gemeente Essen, gemeente Kalmthout en gemeente Wuustwezel voor de inzet van de gemeenschapswachten-vaststellers goedkeurt, moet er kennis genomen worden van het huishoudelijk reglement voor de gemeenschapswachten – vaststellers waarbij de gemeente Essen de organiserende gemeente voor de gemeenschapswachten-vaststellers voor de begunstigde gemeenten Kalmthout en Wuustwezel is.


    De gemeenteraad van Essen keurde op 31 mei 2022 de samenwerkingsovereenkomst tussen gemeente Essen en PZ Grens voor de inzet van de gemeenschapswachten-vaststellers op het grondgebied van PZ Grens door de gemeenteraad goed. De gemeente Essen stelde een reglement van inwendige orde op waarin de deontologische regels zijn vastgelegd waaraan de gemeenschapswachten-vaststellers moeten voldoen en ook de uitoefeningsregels van hun activiteiten nader worden bepaald. Dit reglement is dan ook van kracht voor de gemeenschapswachten-vaststellers die op het grondgebied van de begunstigde gemeenten worden tewerkgesteld.

  9. 1.d
    Patrimonium.
  10. 1.d.1

    De voetbalvereniging VV Achterbroek heeft sinds het begin van jaren zeventig haar terreinen en kantine langs het Goossensstraatje in Achterbroek. Aanvankelijk was de infrastructuur beperkt tot één terrein gelegen aan de Achterstraat maar toen dit gebied werd verkaveld, zijn de terreinen verhuisd naar de huidige locatie. Deze wijziging vond toen plaats tijdens de opmaak van de gewestplannen. De ordening van het gebied is gewijzigd en de activiteiten zijn gegroeid waardoor de bestemmingsgebieden op het gewestplan niet overeenkomen met de bestaande situatie. Dit leidt tot knelpunten met betrekking tot het verlenen van vergunningen. Het is dus wenselijk dat de bestemmingszone wordt aangepast voor het verlenen van vergunningen.


    In het geactualiseerde ruimtelijk structuurplan van de gemeente Kalmthout werd het “Opmaken van een RUP voor het zonevreemde sport- en recreatieterrein van VV Achterbroek” expliciet als actie opgenomen. De doelstelling van dit ruimtelijk uitvoeringsplan is om VV Achterbroek de mogelijkheid te bieden om zijn infrastructuur te vernieuwen én de parkeercapaciteit uit te breiden.


    De gemeenteraad stelde op 31 januari 2022 het RUP VV Achterbroek voorlopig vast. De firma BRO stelde dit ontwerp van ruimtelijk uitvoeringsplan op. Het college van burgemeester en schepenen onderwierp het ontwerp van gemeentelijk RUP ‘Achterbroek’, gedurende 60 dagen aan een openbaar onderzoek. Het ruimtelijk uitvoeringsplan RUP kan nu definitief vastgesteld worden.


    Aan de raad wordt nu gevraagd om het RUP VV Achterbroek definitief vast te stellen.

  11. 1.d.2

    Het Strijboshof is een gebouw met erfgoedwaarde gelegen in een parkgebied langs de Achterbroeksteenweg in Kalmthout. In het Strijboshof zijn een taverne, restaurant een feestzalen geïntegreerd. De infrastructuur vervult een belangrijke sociale functie voor de bewoners van Kalmthout. Het gebouw is eigendom van de gemeente Kalmthout.


    Er zijn concrete plannen voor de aanleg van vrijliggende fietspaden langs de Achterbroeksteenweg. Na de werken zal er geen mogelijkheid meer zijn om te parkeren langs de rand van deze weg. Het is noodzakelijk dat er een oplossing wordt gevonden voor de parkeerbehoefte en dat er dus wordt voorzien in bijkomende parkeercapaciteit in de nabijheid van het Strijboshof.


    In het geactualiseerde ruimtelijk structuurplan van de gemeente Kalmthout werd het “Opmaken van een RUP voor het Strijboshof” expliciet opgenomen als actiepunt.


    De gemeenteraad stelde op 31 januari 2022 het RUP Strijboshof voorlopig vast. De firma BRO stelde dit ontwerp van ruimtelijk uitvoeringsplan op. Het college van burgemeester en schepenen onderwierp het ontwerp van gemeentelijk RUP ‘Strijboshof’, gedurende 60 dagen aan een openbaar onderzoek. Het ruimtelijk uitvoeringsplan RUP kan nu definitief vastgesteld worden.


    Aan de raad wordt nu gevraagd om het RUP Strijboshof definitief vast te stellen.

  12. 1.d.3

    Op 30 april 1973 verleende het college van burgemeester en schepenen een vergunning aan mevrouw Phyliss Broughton uit Gistel voor het verkavelen van een perceel grond tussen de Kinderwelzijnstraat en de Heibloemlaan.


    Het opmetingsplan - zoals opgemaakt door landmetersbureau Palmers + Stokmans uit Kapellen van 17 mei 2022 - voorziet in een kosteloze grondafstand van een repel grond met een oppervlakte van 353,99m² in de wegbedding van de Kinderwelzijnstraat 85 (kadastraal gekend als sectie F, deel van nummer 57/L2). De notariële ontwerpakte werd opgesteld door de geassocieerd notaris Jan-Baptist De Smedt uit Kalmthout.


    Deze grondafstand zal gratis gebeuren en deze verkrijging zal door het gemeentebestuur gebeuren om ingelijfd te worden in het openbaar domein.


    Aan de gemeenteraad wordt nu gevraagd om het voorliggende ontwerp van notariële akte goed te keuren.

  13. 1.d.4

    Op 27 september 2021 verleende de gemeenteraad zijn goedkeuring aan het gewijzigde rooilijnplan voor de uitvoering van de riolerings- en wegenwerken in de Duinzichtlei, Nieuwe Dreef en Kastanjedreef. De gemeenteraad ging principieel akkoord met het voorgelegde ontwerp van Aquafin NV voor het uitvoeren van riolerings- en wegeniswerken in de Duinzichtlei, Nieuwe Dreef en Kastanjedreef, op voorwaarde dat het gedeelte van de bedding van Kastanjedreef tussen de huidige en ontworpen rooilijn kosteloos wordt overgedragen aan de gemeente Kalmthout op basis van een notariële akte.


    Op 4 oktober 2021 verleende het college van burgemeester en schepenen een omgevingsvergunning aan Aquafin NV voor het uitvoeren van riolerings- en wegeniswerken in de Duinzichtlei, Nieuwe Dreef en Kastanjedreef. Dit project betreft het aanleggen van gescheiden riolering en wegenis, het vernieuwen en heraanleggen van de bestaande inbuizing in de Duinzichtlei, Nieuwe Dreef en Kastanjedreef, het aanleggen van een infiltratiezone in de Duinzichtlei, een rooilijnwijziging en het plaatsen van den tijdelijke bronbemaling.


    De geassocieerde notaris Luc Dejongh uit Kalmthout maakte een ontwerp van notariële akte op voor de kosteloze grondafstand in de Kastanjedreef én de Duinzichtlei. Het gaat over een perceel grond gelegen in de wegbedding van de Kastanjedreef met een oppervlakte van 41m² én twee percelen grond gelegen in de wegbedding van de Duinzichtlei; waarvan één perceel een oppervlakte van 1774m² heeft en het andere perceel een oppervlakte heeft van 556m².


    Deze grondafstanden zullen gratis gebeuren. Het gemeentebestuur zal deze gronden inlijven in het openbaar domein van de gemeente.


    Aan de gemeenteraad wordt nu gevraagd om het voorliggende ontwerp van notariële akte goed te keuren.

  14. 1.d.5

    De heer Koen Bernaerts diende een aanvraag in voor de afbraak van een bestaande woning, de verbouwing en de uitbreiding van een slagerij en het bouwen van een meergezinswoning met twee appartementen in de Driehoekstraat.


    Omdat het gebouw over de volledige bouwdiepte zou worden opgetrokken tegen de perceelscheiding is een akkoord van de aanpalende eigenaar vereist. De gemeente Kalmthout is eigenaar van dit aanpalende perceel en daarom wordt nu aan de gemeenteraad gevraagd om zijn akkoord te verlenen.

  15. 1.d.6

    Op 27 november 2003 verleende de gemeenteraad zijn goedkeuring van het aangepaste verdelingsplan en verleende het een principieel akkoord aan de toewijzingen in het mini-bedrijvenpark Bosduin. De gemeenteraad ging toen principieel akkoord met de onderhandse verkoop van het lot 24 aan de heer Frank Rombouts voor exploitatie door de verbonden onderneming Keukens Rombouts Frank bvba.


    De koper verklaarde zich akkoord met de algemene en bijzondere verkoopsvoorwaarden welke door het gemeentebestuur van Kalmthout aan hem werden opgelegd en hij verbond zich om alle verplichtingen hierin stipt te zullen naleven.


    De heer Frank Rombouts meldde nu schriftelijk de verkoop van een bedrijfsruimte in het mini-bedrijvenpark Bosduin met een oppervlakte van 644m² aan de firma Industrial Piping & Maintenance (maatschappelijke zetel Industriepark Brechtsebaan 1 bus A te 2900 Schoten).


    Aan de gemeenteraad wordt de toestemming gevraagd voor de verkoop en het al dan niet uitoefenen van het wederinkooprecht.

  16. 1.e
    Wonen.
  17. 1.e.1

    De ‘Vlaamse Codex Wonen van 2021’ voorziet een herziening van het pakket aanvullende activiteiten, toetreding en uittreding van gemeenten. Dit wettelijk kader bepaalt de opdrachten op vlak van wonen voor de lokale besturen. De opdrachten kaderen in 3 grote beleidsprioriteiten met name:

    1. zorgen voor een divers en betaalbaar woonaanbod,
    2. bewaken van de kwaliteit van het woningpatrimonium en de woonomgeving,
    3. informeren, adviseren en begeleiden van inwoners met vragen over wonen;

    Het team ‘wonen’ van IGEAN ondersteunt en begeleidt de gemeenten bij het uitvoeren van hun regisseursrol op het vlak van wonen en bij het uitvoeren van de taken in het kader van de subsidieregeling.


    Op 17 juni 2019 verleende de gemeenteraad zijn goedkeuring aan de deelname Interlokale vereniging lokaal woonbeleid, IVLW SKS voor de periode 2020-2025, waarin de mogelijkheid werd gegeven het subsidiedossier na 3 jaar te herzien. De gemeenteraad keurde het subsidiedossier IVLW SKS goed en ging akkoord met de uitvoering van de verplichte- en aanvullende activiteiten en eigen voorstellen. Op 27 september 2021 verleende de gemeenteraad zijn goedkeuring aan het inwendig reglement van de zelfstandige groepering met de daarbij horende projectfiches en activiteiten.


    De initiatiefnemer (IVLW) dient uiterlijk op 30 juni 2022 een herzieningsaanvraag voor de periode 2023-2025 in te dienen bij het agentschap Wonen-Vlaanderen. Tijdens de stuurgroep op 28 maart 2022 werd de opmaak van de herzieningsaanvraag besproken en bekrachtigd door de leden van de stuurgroep.


    De herzieningsaanvraag 2023-2025 wordt nu ter goedkeuring voorgelegd aan de gemeenteraad.

  18. 1.e.2

    Het team ‘wonen’ van IGEAN ondersteunt en begeleidt de gemeenten bij het uitvoeren van hun regisseursrol op het vlak van wonen en bij het uitvoeren van woningonderzoeken in het kader van het (verplicht) conformiteitsattest en de procedure ongeschikt- en onbewoonbaar. IGEAN voorziet woningcontroleurs die werkzaam zijn in alle aangesloten lokale besturen en reeds ruime ervaring in het uitvoeren van deze controles heeft.


    Op 10 augustus 2020 besliste het college van burgemeester schepenen om de intergemeentelijke woningcontroleurs van IGEAN aan te stellen om woningonderzoeken uit te voeren in het kader van de procedure ongeschikt- en onbewoonbaarheid en de afgifte conformiteitsattesten.


    In de procedure ‘ongeschikt, onbewoonbaar en overbewoning’ heeft de woningcontroleur van IGEAN momenteel enkel de bevoegdheid om een vooronderzoek uit te voeren. Het lokaal bestuur en IGEAN vragen nu de vrijstelling van adviesverplichting aan voor woningonderzoeken van zelfstandige en niet-zelfstandige woningen in het kader van de procedure ‘ongeschikt, onbewoonbaar en overbewoning’.


    Het lokaal bestuur en IGEAN wensen blijvend beroep te doen op de expertise van Wonen-Vlaanderen in specifieke situaties, zoals:

    • aanvragen huursubsidie;
    • huisvesting voor seizoenarbeiders;
    • woningkwaliteitsdossiers met belangenvermenging en onverenigbaarheden;
    • complexe woningkwaliteitsdossiers;
    • woningkwaliteitsdossiers met vraag naar onafhankelijk advies;
    • woningkwaliteitsdossiers voor de wooninspectie.
  19. 1.f
    Werk.
  20. 1.f.1

    Het Vlaamse Regeerakkoord van 2019-2024 wil de volgende jaren minstens 120.000 Vlamingen extra aan een job wil helpen. Vanuit de doelstelling om te streven naar een werkzaamheidsgraad van 80%, wil het Departement Werk & Sociale Economie en VDAB sterker samenwerken met de lokale besturen.


    Omdat de steden en gemeenten een belangrijke partner voor VDAB zijn, is het opportuun om deze samenwerking verder te versterken.


    Om de afspraken en samenwerking in de praktijk zo vlot mogelijk te laten verlopen is een uniformiteit in de afspraken met de gemeenten en OCMW's een belangrijke meerwaarde. Als bovenlokaal samenwerkingsverband wordt er gekeken naar een regierolgebied voor ‘sociale economie’ die nog verbreed zal worden tot een lokale regierol ‘sociale economie én werk’.


    KINA voert de regierol ‘sociale economie’ uit voor de lokale besturen van Zandhoven, Zoersel, Wijnegem, Ranst, Schilde, Schelle, Kalmthout en Essen en heeft van daaruit de afgelopen periode het overleg tussen VDAB en de lokale besturen gefaciliteerd en mee voorbereid ter ondersteuning van het lokaal bestuur. Dit alles heeft geleid tot een voorstel rond een eenvormige samenwerkingsovereenkomst tussen VDAB en de lokale besturen, waarin volgende 3 strategische doelstellingen verder uitgewerkt werden:
    • Meer mensen aan de slag - Elk talent telt;
    • Veerkrachtige ondernemingen in een toekomstbestendige arbeidsmarkt;
    • Sterkere loopbanen binnen een stimulerend leerklimaat

  21. 1.g
    Onderwijs.
  22. 1.g.1

    Een schoolbestuur moet voor elk van zijn basisscholen een schoolreglement opstellen dat de betrekkingen tussen het schoolbestuur en de ouders en de leerlingen regelt. De schooldirecties van Kadrie en Maatjes stellen voor om het huidige schoolreglement aan te passen.


    Het aangepaste schoolreglement werd goedgekeurd door de schoolraden van Kadrie en Maatjes.


    Het aangepaste schoolreglement voor beide gemeentelijke basisscholen Maatjes en Kadrie wordt nu ter goedkeuring aan de gemeenteraad voorgelegd.

  23. 1.g.2

    Aan de gemeenteraad wordt gevraagd om de raming van de uitgaven voor de leerlingen voor de gemeentelijke basisschool Maatjes (Nieuwmoer-Dorp 10 te Kalmthout) goed te keuren.


    De school is verplicht om bij het begin van elk schooljaar een raming van de kosten voor de leerlingen voor te leggen.


    Het maximumbedrag voor kleuters wordt vastgelegd op 50 euro per schooljaar en voor leerlingen van de lagere school op 95 euro per schooljaar. Het bedrag voor de driedaagse zee- of ontdekklassen voor de lagere school wordt vastgelegd op 480 euro.


    De schoolraad van de gemeentelijke basisschool Maatjes gaf zijn gunstig advies op 8 juni 2021.

  24. 1.g.3

    Aan de gemeenteraad wordt gevraagd om de raming van de uitgaven voor de leerlingen voor de gemeentelijke basisschool Kadrie (Driehoekstraat 41 te Kalmthout) goed te keuren.


    De school is verplicht om bij het begin van elk schooljaar een raming van de kosten voor de leerlingen voor te leggen. Het maximumbedrag voor kleuters wordt vastgelegd op 50 euro per schooljaar en voor leerlingen van de lagere school op 95 euro per schooljaar.


    Het bedrag voor de meerdaagse zeeklassen van het zesde leerjaar wordt vastgelegd op 230 euro en het bedrag voor de meerdaagse stadsklassen van het vierde leerjaar op 150 euro.


    De school baseert de tarieven van de voor- en naschoolse opvang op de tarieven van de buitenschoolse kinderopvang Ferm, waarbij kinderopvang Ferm de tarieven jaarlijks indexeert:
     Normaal tarief 1,06 € per begonnen half uur
     Vanaf 2 kinderen (voor elk kind) 0,80 € per begonnen half uur
     Sociaal tarief (aanvragen bij directie) 0,53 € per begonnen half uur.


    Deze tarieven worden jaarlijks geïndexeerd.


    De schoolraad van de gemeentelijke basisschool Kadrie gaf zijn gunstig advies over deze bijdrageregeling.

  25. 1.g.4

    Voor het schooljaar 2022-2023 is het aangewezen het professionaliseringsplan voor het onderwijzend en administratief personeel en de directie voor de basisschool Maatjes vast te leggen.


    De directie van de basisschool Maatjes formuleerde een voorstel van professionaliseringsplan waarbij onder de nascholing op schoolniveau, de individugerichte nascholingen en de aanvangsbegeleiding voor beginnende leerkrachten worden opgenomen.


    Aan de gemeenteraad wordt gevraagd om het professionaliseringsplan voor de basisschool Maatjes goed te keuren.

  26. 1.g.5

    Voor het schooljaar 2022-2023 is het aangewezen het professionaliseringsplan (vroeger het nascholingsplan genoemd) voor het onderwijzend, het administratief personeel en de directie voor de basisschool Kadrie vast te leggen.


    De directie van de basisschool Kadrie formuleerde een voorstel van professionaliseringsplan waarbij onder ander de prioriteiten, individugerichte en teamgerichte nascholing en de aanvangsbegeleiding voor beginnende leerkrachten worden opgenomen.


    Aan de gemeenteraad wordt gevraagd om het professionaliseringsplan voor de basisschool Kadrie goed te keuren.

  27. 1.g.6

    Ook voor het schooljaar 2022-2023 dient voor de gemeentelijke basisschool Maatjes het aantal uren uit het lestijdenpakket te worden verdeeld, zowel op het niveau van de kleuterafdeling als op het niveau van de lagere afdeling.


    De directie heeft een voorstel uitgewerkt dat reeds werd besproken tijdens schoolraad op 14 maart 2022 en door het vakbondsoverleg op 15 maart 2022.


    Aan de gemeenteraad wordt gevraagd om het voorstel van de directie met betrekking tot de aanwending van het lestijdpakket voor de basisschool Maatjes vast te stellen.

  28. 1.g.7

    Voor het schooljaar 2022-2023 moet voor de gemeentelijke basisschool Kadrie het aantal uren uit lestijdenpakket nog worden verdeeld, zowel op het niveau van de kleuterafdeling als op het niveau van de lagere afdeling.


    De directie heeft een voorstel uitgewerkt dat werd goedgekeurd door het vakbondsoverleg op 15 maart 2022.


    Aan de gemeenteraad wordt gevraagd om het voorstel van de directie met betrekking tot de aanwending van het lestijdpakket voor de basisschool Kadrie vast te stellen.

  29. 1.g.8

    Voor de gemeentelijke basisscholen Maatjes en Kadrie kunnen per schooljaar twee facultatieve verlofdagen en drie halve pedagogische studiedagen worden genomen.


    Voor het schooljaar 2022-2023 worden de facultatieve verlofdagen voor de gemeentelijke basisscholen als volgt vastgesteld:
    • Maatjes: vrijdag 30 september 2022 en maandag 13 maart 2023.
    • Kadrie: maandag 5 december 2022 en vrijdag 3 februari 2023.


    De pedagogische studiedagen voor de gemeentelijke basisscholen worden als volgt vastgesteld:
    • Maatjes: maandag 5 december 2022 en woensdag 25 januari 2023.
    • Kadrie: vrijdag 30 september 2022 en woensdag 25 januari 2023.


    Deze data werden besproken op het bijzonder onderhandelingscomité onderwijs op 15 maart 2022. Er werden geen opmerkingen geformuleerd.

  30. 1.g.9

    Een schoolbestuur is verplicht om voor elk van zijn scholen een schoolreglement op te stellen dat de betrekkingen tussen het schoolbestuur en de ouders en de leerlingen regelt.


    De schoolreglementen voor respectievelijk Gitok eerste graad en Gitok bovenbouw dienen voor het schooljaar 2022-2023 aangepast te worden omwille van onder andere de modernisering en de verdere digitalisering in het secundair onderwijs.


    Deze reglementen werden besproken op de vergadering van 31 mei 2022 van de schoolraad.

  31. 1.g.10

    Aan de gemeenteraad wordt gevraagd om de “raming van de uitgaven” voor Gitok eerste graad (Kapellensteenweg 501 te Kalmthout) en Gitok bovenbouw (Kapellensteenweg 112 te Kalmthout) goed te keuren.


    De school is verplicht om bij het begin van elk schooljaar een raming van de kosten voor de leerlingen voor te leggen. Voor het schooljaar 2022-2023 bestaat deze raming voor Gitok eerste graad uit één document voor alle afdelingen en voor Gitok bovenbouw uit één raming per leerjaar.

  32. 1.g.11

    a) professionaliseringsplan voor Gitok eerste graad
    Het professionaliseringsplan (vroeger het nascholingsplan genoemd) voor Gitok eerste graad geeft het kader aan waarbinnen leerkrachten individueel of in groep bijscholing kunnen volgen. Nascholing wordt door verschillende personeelsleden gevolgd, zowel op beleidsniveau als op leerkrachtenniveau en geldt ook voor niveau-ondersteunend personeel.


    Het plan wordt besproken op de vergadering van 4 mei 2022 van het bijzonder onderhandelingscomité onderwijs voor Gitok. Dit nascholingsplan geldt voor het schooljaar 2022-2023.


    b) professionaliseringsplan voor Gitok eerste graad
    Het nascholingsplan voor Gitok bovenbouw geeft het kader aan waarbinnen leerkrachten individueel of in groep bijscholing kunnen volgen. Nascholing wordt door verschillende personeelsleden gevolgd zowel op beleidsniveau als op leerkrachtenniveau en geldt ook voor niveau-ondersteunend personeel.


    Het plan wordt besproken op de vergadering van 4 mei 2022 van het bijzonder onderhandelingscomité onderwijs voor Gitok. Dit nascholingsplan geldt voor het schooljaar 2022-2023.


    Aan de raad wordt gevraagd om hieraan zijn goedkeuring te verlenen.

  33. 1.g.12

    Voor het secundair onderwijs kan er per schooljaar één facultatieve vrije dag en één pedagogische studiedag worden vastgesteld. De directie van de school stelt voor om voor het schooljaar 2022-2023 de pedagogische studiedag vast te stellen op vrijdag 23 september 2022. De facultatieve verlofdagen worden vastgelegd op woensdag 1 februari 2023 en woensdag 17 mei 2023.


    Aan de raad wordt gevraagd om hieraan zijn goedkeuring te verlenen.

  34. 1.h
    Goedkeuring van het verslag
  35. 1.h.1

    Aan de gemeenteraad wordt gevraagd om het verslag van de vergadering van 30 mei 2022 van de gemeenteraad goed te keuren.

  36. 2

    Nihil