Publiek - Reglementen college van burgemeester en schepenen
maandag 14 april 2025
- Locatie
Schepenzaal
- Voorzitter
- Lukas Jacobs
- Toelichting
-
Publicatiedatum: 18-04-2025
Agendapunten
-
1
Bijlagen
Besluit
POLITIEREGLEMENT OVER VERKEERSREGELING NAAR AANLEIDING VAN ‘DAG VAN HEIDE’ IN VREDELAAN 1 OP 26-04-2025.
Het evenement werd aangevraagd door Jonah Blondelle (jonahblondelle@hotmail.com).
Advies van de PZ-Grens: GUNSTIG
De gemeente voorziet indien nodig in de verwittiging van externe partners (bv. De Lijn, Agentschap Wegen & Verkeer, BPost, Brandweerzone Rand, …).
De gemeente dient de genomen beslissingen van het college van burgemeester en schepenen ter kennis te brengen van de organisator, inclusief signalisatieplannen en bijkomende voorwaarden.
BESLUIT:
Artikel 1.-
Naar aanleiding van de manifestatie ‘Dag van Heide’ zijn volgende tijdelijke verkeersmaatregelen van kracht op zaterdag 26-04-2025 van 09u00 tot en met 20u00:
Art. 2.-
Afgesloten voor alle verkeer muv hulpdiensten
Volgende straten/straatdelen worden afgesloten voor alle bestuurders:
-Vredelaan: Sint-Jozeflaan tot Anton de Preterlaan (kruispunten exclusief)
De hekken worden voorzien van volgende signalisatie :
-een bord C3 + onderbord “uitgezonderd hulpdiensten”
-een bord “Manifestatie”
-de nodige verlichting
Een bord C31a met onderbord “uitgezonderd hulpdiensten” wordt geplaatst op de volgende locaties:
-Sint-Jozeflaan: voor kruispunt met Vredelaan.
-Anton de Preterlaan: voor kruispunt met Vredelaan
Het bord D1e in de Sint-Jozeflaan voor het kruispunt met Vredelaan dient tijdelijk te worden afgedekt gedurende de manifestatie.
Zie signalisatieplan
Art. 3.-
Afgesloten voor doorgaand verkeer
Volgende straatstraatdelen worden voorbehouden aan plaatselijk verkeer :
-Sint-Jozeflaan: van Max Temmermanlaan tot Vredelaan
Dit wordt ter kennis gebracht door plaatsing van een rood-wit hek op de rechter rijbaanhelft op volgende locaties :
-Sint-Jozeflaan: na kruispunt Max Temmermanlaan
Dit hekken wordt voorzien van volgende signalisatie :
-een bord C3 + onderbord “uitgezonderd plaatselijk verkeer”
-een bord “Manifestatie”
-de nodige verlichting
-Sint-Jozeflaan: na kruispunt Heidestatieplein, rijrichting Vredelaan
Dit hekken wordt voorzien van volgende signalisatie :
-een bord C3 + onderbord “uitgezonderd plaatselijk verkeer”
-een bord “Manifestatie”
-een bord F45
-de nodige verlichting
Zie signalisatieplan
Art. 4.-
Stilstaan- en parkeerverbod
Er geldt een stilstaan-en parkeerverbod op alle parkeerhavens langs de rijbaan op zaterdag 26-04-2025 – 07:00u tot en met 20:00u. dmv borden E3 met tijdsbepalende onderborden en onderpijlborden Xa-b-d op volgende locaties:
-Vredelaan: van Sint-Jozeflaan tot Anton de Preterlaan
Plaatsing van stilstaan- en parkeerverbodsignalisatie dient minimum 4 kalenderdagen vooraf te gebeuren.
Zie signalisatieplan
Art. 5.-
De inrichter staat in voor :
-de plaatsing, de instandhouding en de verwijdering van de tijdelijke signalisatie
-de schriftelijke verwittiging van de omwonenden inzake de manifestatie en de eraan
verbonden tijdelijke verkeersmaatregelen
-de bewegwijzering naar de manifestatie en de voorziene parkings
Art. 6.-
Hulpdiensten
Ten allen tijde dient een doorgang te worden vrijgelaten voor de hulpdiensten van minimum 4 meter.
Art. 7.-
Huidige verordening wordt bekend gemaakt overeenkomstig artikel 286 van het Decreet Lokaal Bestuur. De verkeersmaatregelen worden bekend gemaakt met de passende verkeerstekens overeenkomstig artikel 12 van de wet betreffende de politie op het wegverkeer.
Art. 8.-
Afschrift van deze verordening wordt overgemaakt aan:
- de Griffier van de Rechtbank van Eerste Aanleg te Antwerpen
- de Griffier van de Politierechtbank te Antwerpen
- de korpschef van PZ-Grens
- de verantwoordelijke inrichters, indien nodig.
VOOR EENSLUIDEND UITTREKSEL:
Bij bevel:
Algemeen directeur Burgemeester -
2
Bijlagen
Besluit
POLITIEREGLEMENT OVER VERKEERSREGELING NAAR AANLEIDING VAN ‘OPENINGSWEEKEND BIJENEXPO EN VROENTE’ OP 26 EN 27 APRIL.
Het evenement werd aangevraagd door Marijke Schoeters, dienst Vrije Tijd (marijke.schoeters@kalmthout.be).
Advies van de PZ-Grens: GUNSTIG
De gemeente voorziet indien nodig in de verwittiging van externe partners (bv. De Lijn, Agentschap Wegen & Verkeer, BPost, Brandweerzone Rand, …).
De gemeente dient de genomen beslissingen van het college van burgemeester en schepenen ter kennis te brengen van de organisator, inclusief signalisatieplannen en bijkomende voorwaarden.
BESLUIT:
Openingsweekend Vroente en Bijenexpo aangevraagd door Marijke Schoeters, Dienst Vrije Tijd
Art. 1
Naar aanleiding van Openingsweekend Vroente en Bijenexpo zijn volgende tijdelijke
verkeersmaatregelen van kracht van zaterdag 26 april 2025 van 08u00 tot en met zondag 27 april 2025
tot 19u00.
Art.2
Stilstaan- en parkeerverbod
Er geldt een stilstaan- en parkeerverbod dmv borden E3 met tijdsbepalende onderborden “zaterdag 26
april 2025 van 08u00 tot en met zondag 27 april 2025 tot 19u00” en onderpijlborden Xa-b-d op
volgende locaties:
Parking Putsesteenweg 131: Lus parkeerplaatsen voor ingang “Visit”
Plaatsing van stilstaan- en parkeerverbodsignalisatie dient minimum 4 kalenderdagen vooraf te
gebeuren.
Zie signalisatieplan
Art. 3
De inrichter staat in voor :
-de plaatsing, de instandhouding en de verwijdering van de tijdelijke signalisatie
-de schriftelijke verwittiging van de omwonenden inzake de manifestatie en de
tijdelijke verkeersmaatregelen
Art. 4
Hulpdiensten
Te allen tijde dient een doorgang te worden vrijgelaten voor de hulpdiensten van min 4 meter.
Art. 5
Huidige verordening wordt bekend gemaakt overeenkomstig artikel 286 van het Decreet Lokaal Bestuur. De verkeersmaatregelen worden bekend gemaakt met de passende verkeerstekens overeenkomstig artikel 12 van de wet betreffende de politie op het wegverkeer.
Art. 6
Afschrift van deze verordening wordt overgemaakt aan:
- de Griffier van de Rechtbank van Eerste Aanleg te Antwerpen
- de Griffier van de Politierechtbank te Antwerpen
- de korpschef van PZ-Grens
- de verantwoordelijke inrichters, indien nodig.
VOOR EENSLUIDEND UITTREKSEL:
Bij bevel:
Algemeen directeur Burgemeester -
3
Bijlagen
Besluit
POLITIEREGLEMENT OVER VERKEERSREGELING NAAR AANLEIDING VAN ‘J-CUP’ OP DIESTERWEG OP 1 MEI 2025.
Het evenement werd aangevraagd door Rani De Crom (rani.decrom@gmail.com).
Advies van de PZ-Grens: GUNSTIG
De gemeente voorziet indien nodig in de verwittiging van externe partners (bv. De Lijn, Agentschap Wegen & Verkeer, BPost, Brandweerzone Rand, …).
De gemeente dient de genomen beslissingen van het college van burgemeester en schepenen ter kennis te brengen van de organisator, inclusief signalisatieplannen en bijkomende voorwaarden.
BESLUIT:
Art. 1
Naar aanleiding van het evenement “J-cup” zijn volgende tijdelijke verkeersmaatregelen van kracht op donderdag 01-05-2025 van 07u00 tot 19u00:
Art. 2
Verboden voor alle verkeer muv hulpdiensten
Volgende straten/straatdelen worden afgesloten voor alle bestuurders muv hulpdiensten :
-Acacialaan
Dit wordt ter kennis gebracht door plaatsing van rood-wit hekken over de volledige rijbaanbreedte aan begin en einde van de straat.
-Acacialaan: na kruispunt Thillostraat
De hekken worden voorzien van volgende signalisatie :
-een bord C3
-een onderbord “Uitgezonderd hulpdiensten”
-een bord “Manifestatie”
-de nodige verlichting
Borden C31a/b met onderbord “uitgezonderd hulpdiensten” worden respectievelijk geplaatst in de Thillostraat aan weerszijden van het kruispunt met Acacialaan.
Zie signalisatieplan 2
Art. 3.-
Stilstaan- en parkeerverbod
Er geldt een stilstaan- en parkeerverbod aan weerszijden dmv borden E3 met tijdsbepalende onderborden “01-05-2025 van 07u00 tot 19u00” en onderpijlborden Xa-b-d op volgende locaties:
- Acacialaan: volledig
- Hollekelderstraat: vanaf kruispunt Thillostraat tot en met huisnummer 63,B-Ranch
De bebording wordt minstens herhaald na elk kruispunt.
Plaatsing van parkeerverbod signalisatie dient minimum 4 kalenderdagen vooraf te gebeuren.
Zie signalisatieplan 1
Art. 4.-
De inrichter staat in voor :
-de plaatsing, de instandhouding en de verwijdering van de tijdelijke signalisatie
-de schriftelijke verwittiging van de omwonenden inzake de manifestatie en de eraan
verbonden tijdelijke verkeersmaatregelen
-de bewegwijzering naar de manifestatie en de voorziene parkings
Art. 5.-
Hulpdiensten
Ten allen tijde dient een doorgang te worden vrijgelaten voor de hulpdiensten van minimum 4 meter
Art. 6.-
Huidige verordening wordt bekend gemaakt overeenkomstig artikel 286 van het Decreet Lokaal Bestuur. De verkeersmaatregelen worden bekend gemaakt met de passende verkeerstekens overeenkomstig artikel 12 van de wet betreffende de politie op het wegverkeer.
Art++. 7++
Afschrift van deze verordening wordt overgemaakt aan:
- de Griffier van de Rechtbank van Eerste Aanleg te Antwerpen
- de Griffier van de Politierechtbank te Antwerpen
- de korpschef van PZ-Grens
- de verantwoordelijke inrichters, indien nodig.
VOOR EENSLUIDEND UITTREKSEL:
Bij bevel:
Algemeen directeur Burgemeester -
4
Bijlagen
Besluit
POLITIEREGLEMENT OVER VERKEERSREGELING NAAR AANLEIDING VAN FUIVEN NA PASEN OP 02-05-2025 EN 03-05-2025 IN KORTE HEUVELSTRAAT 72.
Het evenement werd aangevraagd door Florian Vanhees (florianvanhees200@hotmail.com).
Advies van de PZ-Grens: GUNSTIG onder voorwaarden:
Private veiligheid:
· De organisator dient steeds zelf in te staan voor de veiligheid op het evenement (fuif/festival).
· De organisator kan steeds gebruik maken van de Wet van 2 oktober 2017 tot regeling van de private en bijzondere veiligheid voor inzet van bewakingsagenten. Meer informatie kan worden geraadpleegd via volgende link: Justel databank.
· Gezien de organisator meer dan 500 bezoekers verwacht op het gemelde evenement, occasionele dansgelegenheid, meerdaags evenement of een evenement dat punctueel aangewezen is door onze diensten, dient er private veiligheid voorzien te worden:
· Gezien het een occasionele dansgelegenheid betreft adviseren wij 12 bewakingsagenten gelet de organisator 3000 bezoekers verwacht. (1 Bewakingsagent/250 bezoekers).
· Moest blijken dat het aantal bezoekers beduidend lager zou liggen dan de vooropgestelde maximum norm, kan er afgeweken worden van het aantal bewakingsagenten. Dit op voorwaarde dat het maximum aantal toegelaten bezoekers recht evenredig wordt verminderd (1 bewakingsagent/250 bezoekers).
· Bij inzet van een private firma dient de bewakingslijst ten laatste 2 weken voor het evenement bezorgd te worden aan PZ.Grens.HHOO@police.belgium.eu.
· Bij het gebruik van het systeem van vrijwilligers, dient het modelformulier (bijlage 1) voor aanvraag tot vrijwillige bewaking te worden ingevuld en bezorgd aan:
· Burgemeester (gemeente)
· Kopie aan spvcontrole@ibz.fgov.be
· Kopie aan pz.grens.HHOO@police.belgium.eu
· Meer informatie over de bevoegdheden van een private firma en/of vrijwilligers en daarnaast de voorwaarden waar aan voldaan moet worden, kunnen teruggevonden worden via volgende link: Stel een beveiligingsplan op.
Geluidsnormen:
· Gezien de organisator een aanvraag heeft gedaan om te mogen afwijken van het standaard geluidsniveau op muziekactiviteiten voor een geluidsniveau kleiner of gelijk aan 100 dB, dienen volgende maatregelen genomen te worden:
· Meten + registreren van het geluidsniveau
· Visuele indicatie van het geluidsniveau
· Gratis ter beschikking stellen van oordopjes
Alcohol:
· Voor het schenken van bieren en gegiste dranken is er geen aparte vergunning nodig.
· Er moet voldoen worden aan de alcoholwetgeving. Meer informatie hierover kan je terugvinden via volgende link: Zorg dat de alcoholwet- en regelgeving wordt nageleefd.
· Voor het schenken van sterke dranken dient er een aparte vergunning verkregen te worden van het CBS.
· Wij adviseren om enkel premixdranken te schenken (niet het mengen van dranken ter plaatse).
· Alle alcoholische dranken die meer dan 1,2 volumeprocent (% vol) gedistilleerde alcohol bevatten, zijn sterke dranken.
· Voorbeelden zijn wodka, rum, cognac, whisky, gin en jenevers, maar ook aperitiefdranken zoals pisang en passoa.
· Als limonades of een andere niet-alcoholische drank wordt gemengd met een gedistilleerde alcoholisch drank, wordt dat mengsel ook als sterkedrank beschouwd. Voorbeelden zijn alcoholpops en cocktails als whisky-cola gin-tonic en mojito.
· Alle dranken, ook niet-gedistilleerde, met een alcoholpercentage van meer dan 22 % vol zijn sterke dranken.
· De organisator dient er een systeem uitgewerkt te worden zodat de leeftijden gecontroleerd kunnen worden:
· -16 voor bieren
· -18 voor sterke dranken
Toegang tot evenement:
· Er zijn een heel aantal voorschriften voor mensen de toegang tot het evenement te weigeren. (Lees hiervoor zeker de topics op Bezoekers de toegang weigeren - ikorganiseer.be).
· Inzake leeftijd is onderstaande regel van belang:
· Naar evenementen van de jeugdvereniging, het jeugdhuis of school kunnen -16jarigen alleen gaan.
· Een min 16-jarige die zonder begeleiding van een volwassene een commercieel dansfeest wil bezoeken, moet je de toegang weigeren. Een jongere, hoe oud hij ook is, mag wel altijd binnen op een evenement dat geen winstdoel nastreeft.
Beperken overlast:
· De organisator dient erop toe te zien dat de overlast bij buurtbewoners tot een minimum beperkt blijft en dit voor het gehele evenement.
· Bij het einde van het evenement (uitstroom) dient men extra toe te zien op volgende aspecten:
· Het rustige verloop van uitstroom (nachtlawaai, rondhangen,..)
· Kijken dat op het evenement en nabije omgeving er geen voorwerpen, glas, rommel,.. achterblijven
· Verkeersregeling aanwezig is aan parkings (indien nodig)
· De organisator dient met de buurtbewoners te communiceren over het evenement en dit met volgende aspecten:
· De buurtbewoners moeten ten laatste 1 week voor het evenement schriftelijk verwittigd te zijn met vermelding van:
· Uren van het evenement
· Telefoonnummer van de organisator, zodat zij contact kunnen opnemen voor opmerkingen, vragen, klachten,…
Veiligheidsplan/intern noodplan:
· De organisator dient te voorzien in een intern noodplan dat volgende zaken moet bevatten:
· Contactgegeven organisator, verantwoordelijke veiligheid,…
· Chronologisch verloop van het evenement
· Risicoanalyse van de meest voorkomende risico's
· Inplantingsplan met vermelding van:
· In en uitgang
· Nooduitgangen
· Andere nutsvoorzieningen
· Brandblussers
· …
· Omgevingsplan met duidelijke aanduiding hoe de mobiliteit zal verlopen. Bekijk zeker eens Google MyMaps (My Maps)
· Er moet te allen tijde een vrije doorgang zijn voor de hulpdiensten tot aan de publieksruimtes:
· 4 meter vrije doorgang zonder vaste constructie
· 2 meter volledig vrije doorgang voor publieksbewegingen
· Dit dient ook aangeduid te worden op het inplantingsplan.
· Intern noodplan dient ten laatste 1 week voor het evenement bezorgd te worden aan het gemeentebestuur en pz.grens.HHOO@police.belgium.eu.
Politionele inzet:
· Politiezone Grens voorziet voor dit evenement geen inzet.
De gemeente voorziet indien nodig in de verwittiging van externe partners (bv. De Lijn, Agentschap Wegen & Verkeer, BPost, Brandweerzone Rand, …).
De gemeente dient de genomen beslissingen van het college van burgemeester en schepenen ter kennis te brengen van de organisator, inclusief signalisatieplannen en bijkomende voorwaarden.
BESLUIT:
Artikel 1.-
Naar aanleiding van “Fuiven na Pasen” zijn volgende tijdelijke verkeersmaatregelen van kracht op vrijdag 02-05-2025 - 20u30 tot zaterdag 03-05-2025 - 04u30.
Art. 2.-
Afgesloten voor doorgaand verkeer
Volgende straten/straatdelen worden voorbehouden aan plaatselijk verkeer :
- Korte Heuvelstraat: tussen Kastanjedreef en ingang heide
- Kievitstraat: volledig
- Duinzichtlei: volledig
Dit wordt ter kennis gebracht door plaatsing van een rood-wit hek op de rechter rijbaanhelft op de volgende locaties:
- Korte Heuvelstraat: na kruispunt met de Kastanjedreef - rijrichting Heide
- Duinzichtlei: t.h.v. kruispunt met de Kastanjedreef
- Duinzichtlei: t.h.v. kruispunt met de Korte Heuvelstraat
Deze hekken worden voorzien van volgende signalisatie :
- Een verkeersbord C3 + onderbord “uitgezonderd plaatselijk verkeer”
- De nodige verlichting
- Een bord “Manifestatie”
(zie signalisatieplan)
Art. 3.-
**Eénrichtingsverkee**r BEV
In volgende straat- en straatdelen wordt éénrichtingsverkeer ingesteld d.m.v. verkeersborden F19 + onderbord M5 aan het beginpunt van de maatregel (telkens min herhaald na elk kruispunt) en door verkeersborden C1 + onderbord M3 in tegenrichting (telkens herhaald na elk kruispunt):
- Korte Heuvelstraat: van Heuvel naar Kastanjedreef
- Kastanjedreef: van Korte Heuvelstraat naar Nieuwe Dreef
- Nieuwe Dreef: van Kastanjedreef naar Heuvel
In zijstraten of op parkings die uitkomen op voornoemde straten met éénrichtingsverkeer
worden verkeersborden D1e/f + M3, die de verplichte richting aanduiden geplaatst.
Verkeersborden C31a/b voorzien van onderbord M3 worden respectievelijk geplaatst:
- Heuvel: aan weerszijden van het kruispunt met de Nieuwe Dreef
(zie signalisatieplan)
Art. 4.-
Snelheidsbeperking
Op het traject met éénrichtingsverkeer (zie Art 3) wordt een beperking van de maximale snelheid opgelegd tot 30 km/u d.m.v. verkeersborden C43 van 30 km per uur.
Deze signalisatie wordt herhaald na elk kruispunt.
Art. 5.-
Kiss & Ride zone
- Er geldt een parkeerverbod d.m.v. verkeersborden E1 met onderborden “Kiss and ride zone” en onderpijlborden in de Kastanjedreef van pand 1 t.e.m. pand 9.
Plaatsing van parkeerverbodsignalisatie dient minimum 4 kalenderdagen vooraf te gebeuren.
- Om de scheiding tussen de Kiss & Ride zone en rijstrook voor doorgaand verkeer duidelijk te maken, worden thv de Kiss & Ride zone op het midden van de rijbaan bakens van het type IIa geplaatst met daarop oranjegele knipperlichten.
(zie signalisatieplan)
Art. 6.-
Taxi’s parkeerzone
Er wordt een parkeerzone voor vijf Taxi’s gecreëerd op de volgende locatie:
-Korte Heuvelstraat: van huisnummer 48 t.e.m. huisnummer 52: vijf plaatsen voor het
kruispunt met de Kastanjedreef.
Plaatsing van parkeersignalisatie dient minimum 4 kalenderdagen vooraf te gebeuren.
(zie signalisatieplan)
Art. 7.-
Stilstaan- en parkeerverbod
Er geldt een stilstaan- en parkeerverbod :
- aan weerszijden van het éénrichtingstraject (zie Art 3) m.u.v. de zone “Kiss and Ride”
(zie Art 5)
-Heuvel : tussen het pand 62 (Zaal Heibloem) en pand 66 (kruispunt Nieuwe Dreef)
Dit wordt ter kennis gebracht d.m.v. verkeersborden E3 voorzien van tijdbepalende onderborden en onderpijlborden. Deze borden worden herhaald na elk kruispunt.
Plaatsing van parkeerverbodsignalisatie dient minimum 4 kalenderdagen vooraf te gebeuren.
(zie signalisatieplan)
Art. 8.-
Signaalgevers
De organisatie is verplicht minstens 5 signaalgevers in te zetten op volgende locaties:
- Korte Heuvelstraat: t.h.v. kruispunt met de Kastanjedreef
- Korte Heuvelstraat: t.h.v. kruispunt met de Putsesteenweg
- Nieuwe Dreef: t.h.v. kruispunt met de Putseteenweg
- Kastanjedreef: bij het begin en het einde van de “Kiss en Ride”
De signaalgevers dienen één 1 uur voor aanvang op hun standplaats te zijn.
(zie signalisatieplan)
Art. 9.-
De inrichter staat in voor :
-de plaatsing, de instandhouding en de verwijdering van de tijdelijke signalisatie
-de schriftelijke verwittiging van de omwonenden inzake de manifestatie en de eraan
verbonden tijdelijke verkeersmaatregelen
-de bewegwijzering naar de manifestatie en de voorziene parkings
Art. 10.-
Hulpdiensten
Ten allen tijde dient een doorgang te worden vrijgelaten voor de hulpdiensten van minimum 4 meter.
Art. 11.-
Huidige verordening wordt bekend gemaakt overeenkomstig artikel 286 van het Decreet Lokaal Bestuur. De verkeersmaatregelen worden bekend gemaakt met de passende verkeerstekens overeenkomstig artikel 12 van de wet betreffende de politie op het wegverkeer.
Art. 12.-
Afschrift van deze verordening wordt overgemaakt aan:
- de Griffier van de Rechtbank van Eerste Aanleg te Antwerpen
- de Griffier van de Politierechtbank te Antwerpen
- de korpschef van PZ-Grens
- de verantwoordelijke inrichters, indien nodig.
VOOR EENSLUIDEND UITTREKSEL:
Bij bevel:
Algemeen directeur Burgemeester -
5
Bijlagen
Besluit
POLITIEREGLEMENT OVER VERKEERSREGELING NAAR AANLEIDING VAN ‘KALMTHOUTSE STRATENLOOP’ IN KALMTHOUT CENTRUM OP 4 MEI 2025.
Het evenement werd aangevraagd door Erik Verpoort (verpoort.erik@gmail.com).
Advies van de PZ-Grens: GUNSTIG
De gemeente voorziet indien nodig in de verwittiging van externe partners (bv. De Lijn, Agentschap Wegen & Verkeer, BPost, Brandweerzone Rand, …).
De gemeente dient de genomen beslissingen van het college van burgemeester en schepenen ter kennis te brengen van de organisator, inclusief signalisatieplannen en bijkomende voorwaarden.
BESLUIT:
Kalmthoutse stratenloop Gesloten parcours
Art. 1
Naar aanleiding van de stratenloop ter gelegenheid van het wielerkampioenschap van Kalmthout zijn volgende tijdelijke verkeersmaatregelen van kracht op zondag 4 mei 2025 van 12u00 tot 17u00
Art. 2
GESLOTEN PARCOURS
De wedstrijd heeft plaats op een gesloten parcours.
De wedstrijd wordt gelopen met de klok mee als volgt :
Start Kapellensteenweg thv parking Zonnedauw – Kapellensteenweg -Kruisbos- verbindingsweg Kruisbos naar Kerkendijk – Kerkendijk – fietspad tussen Kerkendijk en Rozeneind – Rozeneind – Driehoekstraat – Kapellensteenweg.
In volgende straten die uitkomen op het parcours wordt ter hoogte van het kruispunt met het parcours rood-wit hekken geplaatst met daarop een bord C3, onderbord ‘uitgezonderd hulpdiensten’ en een bord “Manifestatie”:
-Kapellensteenweg: tussen Driehoekstraat en Zoete Dreef, voor de Start-Finish van
de stratenloop, gezien in de richting van Essen
-Zoete Dreef: voor het kruispunt met de Kapellensteenweg
-Kerkendijk: voor het kruispunt met de Kapellensteenweg
-Vogelenzangstraat: voor het kruispunt met de Kapellensteenweg
-Heuvelspad: voor het kruispunt met de Kapellensteenweg
-Handbooglaan (gedeelte thv zwembad): voor het kruispunt met Kapellensteenweg
-Kapellensteenweg: voor het kruispunt met Kruisbos rr Kapellen
-Volkersweg: voor het kruispunt met Kruisbos
-Kruisbos : voor het kruispunt met Verbindingsweg Kruisbos-Kerkendijk, gezien rr
Kapellensteenweg: voor het kruispunt met Kruisbos
-Pad (van Driehoekstraat nr 29 naar verbindingsweg Kruisbos – Kerkendijk):
voor het kruispunt met de verbindingsweg Kerkendijk-Kruisbos)
-Pad (Van erf boerderij Kerkendijk 22 naar verbindingsweg Kruisbos-
Kerkendijk): voor het kruispunt met de verbindingsweg Kerkendijk-Kruisbos)
-Kerkendijk: voor het kruispunt met fietspad naar Rozeneind, gezien vanuit de
Kapellensteenweg.
-Kerkendijk: voor het kruispunt met Kapellensteenweg, gezien vanuit het fietspad
tussen Kerkendijk en Rozeneind.
-Rozeneind: voor het kruispunt met het fietspad naar Kerkendijk, gezien rijrichting
Kerkeneind
-Kerkeneind: voor het kruispunt met Rozeneind, gezien rijrichting Kapellensteenweg
Zie ook signalisatieplannen
Art. 3
Afgesloten voor doorgaand verkeer
Volgende straten/straatdelen worden voorbehouden aan plaatselijk verkeer:
- Kapellensteenweg vanaf kruispunt met Statiestraat tot kruispunt met Kruisbos, gezien rijrichting Heidestatiestraat
- Kapellensteenweg vanaf kruispunt met Heidestatiestraat tot parking Zonnedauw, gezien rijrichting Statiestraat
Dit wordt ter kennis gebracht door plaatsing van een rood-wit hek op de rechter rijbaanhelft op hierboven genoemde/volgende locaties :
- Kapellensteenweg na kruispunt met Statiestraat, gezien rijrichting Heidestatiestraat
- Kapellensteenweg na kruispunt met Verbistraat, gezien rijrichting Heidestatiestraat
- Kapellensteenweg na kruispunt met Heidestatiestraat, gezien rijrichting Statiestraat
- Kapellensteenweg na kruispunt met Foxemaatstraat, gezien rijrichting Statiestraat
Deze hekken worden voorzien van volgende signalisatie:
-een bord C3 + onderbord “uitgezonderd plaatselijk verkeer”
-een bord “Manifestatie”
-een bord F45
-de nodige verlichtinG
Art. 4
Signaalgevers
De organisatie is verplicht signaalgevers in te zetten op volgende locaties :
- Vertrek/aankomst Kapellensteenweg thv Zonnedauw + politie
- Kapellensteenweg # Zoete Dreef
- Kapellensteenweg # Kerkeneind
- Kapellensteenweg # Kerkendijk
- Kapellensteenweg # Vogelenzangstraat
- Kapellensteenweg # Heuvelspad
- Kapellensteenweg rusthuis
- Kapellensteenweg parking zwembad
- Kapellensteenweg # Kruisbos + politie
- Kruisbos # Volkersweg
- Kruisbos # verbindingsweg Kruisbos-Kerkendijk
- Kerkendijk # fietspad naar Rozeneind
- Rozeneind # Fietspad naar Kerkendijk
- Kerkeneind # Rozeneind
Zie ook signalisatieplannen
De signaalgevers dienen een half uur voor aanvang van de loopwedstrijd op hun standplaats te zijn.
Art. 4
Stilstaan- en parkeerverbod
Er geldt een stilstaan- en parkeerverbod op zondag 04/05/2025 tussen 09u00 en 18u00 dmv borden E3 met tijdsbepalende onderborden en onderpijlborden Xa-b-d op volgende locaties :
-Volledige omloop in beide rijrichtingen
-Kapellensteenweg 170: parking Zonnedauw
-Kapellensteenweg in beide rijrichtingen tussen parking Zonnedauw en
Driehoekstraat
Deze bebording wordt minimaal herhaald na elk kruispunt.
Plaatsing van parkeerverbodsignalisatie dient minimum 4 kalenderdagen vooraf te gebeuren.
Art. 5
Omleidingen en voorsignalisatie
Volgende omleidingen worden correct bewegwijzerd met dmv borden F39:
1/ Via N111 Achterbroeksteenweg - N117 Brasschaatsesteenweg en Heikantstraat :
---Doorgaand verkeer komende uit richting Essen (via de Dorpsstraat)
dmv bord F39(1) in de Dorpsstraat voor het kruispunt met Achterbroeksteenweg
---Doorgaand verkeer komende uit richting Stabroek(via de Statiestraat)
dmv bord F39(2) in de Statiestraat voor het kruispunt met Kapellensteenweg
2/ Via de N111 Statiestr-Heuvel-Putsestwg-M.Temmermanl en Heidestatiestr
---Doorgaand verkeer komende uit richting Achterbroek(via Achterbroeksteenweg)
dmv bord F39(3) op de Achterbroeksteenweg voor het kruispunt met Kapellensteenweg
3/ Via Beauvoislaan-Heikantstraat-N117en N111
---Doorgaand verkeer komende uit de richting Kapellen(via Kalmthoutsestwg)
dmv bord F39(4) op de Kapellensteenweg rr NL voor het kruispunt met
Heidestatiestraat
---Doorgaand verkeer komende uit de richting Heide-station (via Heidestatiestraat)
dmv bord F39(6) in de Heidestatiestraat voor het kruispunt met Kapellensteenweg
4/ Via Heidestatiestraat-M.Temmermanlaan en N111
---Doorgaand verkeer komende uit de Beauvoislaan
dmv bord F39(2) in de Beauvoislaan voor het kruispunt met Kapellensteenweg
5/ Via N117 Brasschaatsesteenweg en N111 Achterbroeksteenweg
---Bestemmingsverkeer komende uit de richting Brasschaat
dmv bord F39(7) op de Brasschaatsesteenweg voor het rondpunt rijrichting NL
6/ Via N117 Brasschaatsesteenweg-Heikantstraat-Beauvoislaan
---Bestemmingsverkeer komende uit de richting Wuustwezel
dmv bord F39(5) op de Kalmthoutsesteenweg voor het kruisp Brasschaatsestwg
Deze omleidingen worden ook correct bewegwijzerd in beide rijrichtingen dmv borden F41 met tekst “omlegging”.
Zie signalisatieplan
Art. 6
De inrichter staat in voor :
-de plaatsing, de instandhouding en de verwijdering van de tijdelijke signalisatie
-de schriftelijke verwittiging van de omwonenden inzake de manifestatie en de eraan verbonden tijdelijke verkeersmaatregelen
-de bewegwijzering naar de manifestatie en de voorziene parkings
Art. 7
Hulpdiensten
Ten allen tijde dient een doorgang te worden vrijgelaten voor de hulpdiensten van minimum 4 meter.
Parkeerverbod en afsluiting Zoete Dreef Kalmthoutse Stratenloop
Art. 1
Naar aanleiding van het evenement “Stratenloop Kalmthout - afsluiting en parkeerverbod Zoete Dreef” zijn volgende tijdelijke verkeersmaatregelen van kracht op zondag 04 mei 2025 van 12:00u tot 17:00u:
Art. 2
Verboden voor alle verkeer muv hulpdiensten
Volgende straat wordt afgesloten voor alle bestuurders muv hulpdiensten :
- Zoete Dreef: tussen kruispunt met Kapellenstraat en op/afrit parking Zonnedauw
Dit wordt ter kennis gebracht door plaatsing van rood-wit hekken over de volledige rijbaanbreedte aan begin en einde van de straat.
De hekken worden voorzien van volgende signalisatie :
-een bord C3
-een onderbord “Uitgezonderd hulpdiensten”
-een bord “Manifestatie”
-de nodige verlichting
Art. 3
Parkeerverbod en stilstandsverbod
Er geldt een parkeer- en stilstandsverbod op zondag 05 mei 2024 van 09:00u tot 17:00u aan weerszijden van de rijbaan dmv borden E3 met tijdsbepalende onderborden en onderpijlborden Xa-b-d in de straat:
- Zoete Dreef: volledige straat
Deze borden worden herhaald na elk kruispunt.
Plaatsing van parkeerverbodsignalisatie dient minimum 4 kalenderdagen vooraf te gebeuren.
Art. 4
De inrichter staat in voor :
-de plaatsing, de instandhouding en de verwijdering van de tijdelijke signalisatie
-de schriftelijke verwittiging van de omwonenden inzake de manifestatie en de eraan
verbonden tijdelijke verkeersmaatregelen
-de bewegwijzering naar de manifestatie en de voorziene parkings
Art. 5
Hulpdiensten
Te allen tijde dient een doorgang te worden vrijgelaten voor de hulpdiensten van minimum 4 meter.
Art. 6
Huidige verordening wordt bekend gemaakt overeenkomstig artikel 286 van het Decreet Lokaal Bestuur. De verkeersmaatregelen worden bekend gemaakt met de passende verkeerstekens overeenkomstig artikel 12 van de wet betreffende de politie op het wegverkeer.
Art. 7
Afschrift van deze verordening wordt overgemaakt aan:
- de Griffier van de Rechtbank van Eerste Aanleg te Antwerpen
- de Griffier van de Politierechtbank te Antwerpen
- de korpschef van PZ-Grens
- de verantwoordelijke inrichters, indien nodig.
VOOR EENSLUIDEND UITTREKSEL:
Bij bevel:
Algemeen directeur Burgemeester -
6
Bijlagen
Besluit
POLITIEREGLEMENT OVER VERKEERSREGELING NAAR AANLEIDING VAN ‘FIETSEN VOOR DE KADE’ OP 04-05-2025.
Het evenement werd aangevraagd door Koen Cassimon (koen.cassimon@telenet.be).
Advies van de PZ-Grens: GUNSTIG onder volgende voorwaarden:
Fietstoertocht
1. Voor het inrichten van een fietstoertocht dient de inrichter van iedere betreffende overheid en privépersoon toelating te hebben.
2. Aan de start en aankomstzone kunnen de panelen "opgelet manifestatie" geplaatst worden.
3. Een fietstocht is geen wielerwedstrijd in de zin van de verkeerswetgeving, zodoende dienen de deelnemers het verkeersreglement volledig na te leven en mag er geen enkel wedstrijdelement aan verbonden worden.
4. De organisatoren dienen zich te houden aan de door hen opgegeven route en dienen te zorgen voor een ordentelijk verloop van de manifestatie.
5. Wat de gemeentewegen betreft: toelating van het College vereist. Wat de gewestwegen betreft: toelating vereist van de Vlaamse Overheid, agentschap infrastructuur, afdeling wegen en verkeer.
6. Op gevaarlijke oversteekplaatsen dienen de deelnemers extra attent gemaakt te worden op het gevaar, eventuele signaalgevers moeten zich beperken tot het geven van aanwijzingen aan de deelnemers.
7. Signaalgevers dienen gebruik te maken van een schijf waarop het verkeersbord C3 is afgebeeld en dragen om de linkerarm een band met, horizontaal, de nationale kleuren en, in zwarte letters op de gele strook, het woord "signaalgever". Zij moeten min 18 jaar zijn en gemachtigd zijn door de burgemeester.
8. Eventueel bijkomende signalisatie rond de oversteekplaats (bijvoorbeeld bord "opgelet manifestatie") kan overwogen worden om de reguliere weggebruikers te informeren.
9. Mogelijk aangebrachte wegsignalisatie dient binnen de 24 uur door de organisator verwijderd te worden.
10. Inzake aanbrengen van tijdelijke wegbepaling:
§ De bepijling moeten op eigen palen geplaatst worden.
§ Ze mogen dus niet worden vastgemaakt aan bomen, verlichtingspalen, verkeerslichten of andere verkeerssignalisatie.
§ Ze dienen op minstens 0,75m van de rand van de rijweg geplaatst en niet in de onmiddellijke nabijheid van kruispunten.
§ Ze mogen geen gevaar of hinder vormen voor de andere weggebruikers of voetgangers.
§ Bepijling wordt ten vroegste de dag voor de manifestatie aangebracht en ten laatste de werkdag erna terug verwijderd.
§ Er dient rekening gehouden te worden met artikel 80.2 van het verkeersreglement inzake de kleuren en de helderheid, de verkeersveiligheid en de zichtbaarheid.
§ Het is verboden inrichtingen aan te brengen die de bestuurders verblinden of misleiden, die -geheel of gedeeltelijk- verkeersteken voorstellen of nabootsen of die van op enige afstand met deze tekens verward kunnen worden of die op enige andere wijze de doelmatigheid van reglementaire tekens aantasten.
§ Inrichtingen die zich op minder dan 7 meter boven de grond bevinden of binnen een afstand van 75 meter van verkeerslichten, mogen geen lichtweergevende of reflecterende rode, groene of oranje tint hebben.
§ Wat de bepijlingen op de gemeentewegen betreft: De toelating van het Schepencollege is vereist.
§ Wat de bepijlingen op de gewestwegen betreft: De toelating van de Vlaamse Overheid, agentschap infrastructuur, afdeling wegen en verkeer is vereist.
11. De inrichter dient aan de Politiezone Grens (via planning@pzgrens.be < mailto:planning@pzgrens.be> ) een lijst van de eventuele signaalgevers te bezorgen met hun volledige identiteitsgegevens en met opgave van hun respectievelijke standplaatsen.
Politionele inzet:
· Politiezone Grens voorziet voor dit evenement geen inzet.
De gemeente voorziet indien nodig in de verwittiging van externe partners (bv. De Lijn, Agentschap Wegen & Verkeer, BPost, Brandweerzone Rand, …).
De gemeente dient de genomen beslissingen van het college van burgemeester en schepenen ter kennis te brengen van de organisator, inclusief signalisatieplannen en bijkomende voorwaarden.
BESLUIT:
Artikel 1.-
Naar aanleiding van het evenement “Fietsen voor De Kade” zijn volgende tijdelijke verkeersmaatregelen van kracht op zondag 4 mei 2025 van 09u00 tot 20u00:
Art. 2.-
Verboden voor alle verkeer muv hulpdiensten
Volgend straatdeel wordt afgesloten voor alle bestuurders muv hulpdiensten :
- Heidestatieplein
Dit wordt ter kennis gebracht door plaatsing van rood-wit hekken over de volledige rijbaanbreedte op volgende locaties:
-Heidestatieplein: na kruispunt Sint-Jozeflaan
-Heidestatieplein: na kruispunt Heidestatieplein
De hekken worden voorzien van volgende signalisatie :
-een bord C3
-een onderbord “Uitgezonderd hulpdiensten”
-een bord “Manifestatie”
-de nodige verlichting
Borden C31a/b met onderbord “uitgezonderd hulpdiensten” worden respectievelijk geplaatst in de Sint-Jozeflaan aan weerszijden van het kruispunt met de Heidestatieplein.
Zie signalisatieplan 1
Art. 3.-
Verboden voor alle verkeer muv fietsers
Volgend straatdeel wordt afgesloten voor alle bestuurders muv fietsers:
- Heidestatieplein
Dit wordt ter kennis gebracht door plaatsing van rood-wit hekken over de volledige rijbaanbreedte op volgende locaties:
-Heidestatieplein: na kruispunt Statieplein
De hekken worden voorzien van volgende signalisatie :
-een bord C3
-een onderbord M2 “Uitgezonderd fietsers”
-een bord “Manifestatie”
-de nodige verlichting
Borden C31a/b met onderbord M2 “uitgezonderd fietsers” worden respectievelijk geplaatst in de Heidestatieplein aan weerszijden van het kruispunt met de Statieplein.
Zie signalisatieplan 1
Art. 4.-
Stilstaan- en parkeerverbod
Er geldt een stilstaan- en parkeerverbod aan weerszijden dmv borden E3 met tijdsbepalende onderborden “04/05/2025 van 08u00 tot 21u30” en onderpijlborden Xa-b-d op volgende locaties:
- Heidestatieplein: inclusief parkeervakken, vanaf kruispunt Sint-Jozeflaan tot kruispunt Statieplein.
Deze borden worden herhaald na elk kruispunt.
Plaatsing van parkeerverbod signalisatie dient minimum 4 kalenderdagen vooraf te gebeuren.
Zie signalisatieplan 2
Art. 5.-
De inrichter staat in voor :
-de plaatsing, de instandhouding en de verwijdering van de tijdelijke signalisatie
-de schriftelijke verwittiging van de omwonenden inzake de manifestatie en de eraan
verbonden tijdelijke verkeersmaatregelen
-de bewegwijzering naar de manifestatie en de voorziene parkings
Art. 6.-
Hulpdiensten
Ten allen tijde dient een doorgang te worden vrijgelaten voor de hulpdiensten van minimum 4 meter.
Art. 7.-
Huidige verordening wordt bekend gemaakt overeenkomstig artikel 286 van het Decreet Lokaal Bestuur. De verkeersmaatregelen worden bekend gemaakt met de passende verkeerstekens overeenkomstig artikel 12 van de wet betreffende de politie op het wegverkeer.
Art. 8.-
Afschrift van deze verordening wordt overgemaakt aan:
- de Griffier van de Rechtbank van Eerste Aanleg te Antwerpen
- de Griffier van de Politierechtbank te Antwerpen
- de korpschef van PZ-Grens
- de verantwoordelijke inrichters, indien nodig.
VOOR EENSLUIDEND UITTREKSEL:
Bij bevel:
Algemeen directeur Burgemeester -
7
Bijlagen
Besluit
POLITIEREGLEMENT OVER VERKEERSREGELING NAAR AANLEIDING VAN ‘SCHOOLFEEST WILGENDUIN’ IN VOGELENZANGSTRAAT 115 OP 10-05-2025.
Het evenement werd aangevraagd door Sofie Vereecken (sofie.vereecken@wilgenduin.be).
Advies van de PZ-Grens: GUNSTIG
De gemeente voorziet indien nodig in de verwittiging van externe partners (bv. De Lijn, Agentschap Wegen & Verkeer, BPost, Brandweerzone Rand, …).
De gemeente dient de genomen beslissingen van het college van burgemeester en schepenen ter kennis te brengen van de organisator, inclusief signalisatieplannen en bijkomende voorwaarden.
BESLUIT:
Artikel 1.-
Naar aanleiding van het Schoolfeest zijn volgende tijdelijke verkeersmaatregelen van kracht op zaterdag 10 mei van 09u00 tot 17u00.
Art. 2.-
Verboden voor alle verkeer muv hulpdiensten
Volgende straten/straatdelen worden afgesloten voor alle bestuurders muv hulpdiensten :
-Vogelenzangstraat
Dit wordt ter kennis gebracht door plaatsing van rood-wit hekken over de volledige rijbaanbreedte aan begin en einde van de straat.
- Vogelenzangstraat: na kruispunt Putsesteenweg
- Vogelenzangstraat: na kruispunt Cuylitshofstraat
- Irisdreef: voor Kruispunt Vogelenzangstraat
De hekken worden voorzien van volgende signalisatie :
-een bord C3
-een onderbord “Uitgezonderd hulpdiensten”
-een bord “Manifestatie”
-de nodige verlichting
Borden C31 a/b met onderbord “uitgezonderd hulpdiensten” worden respectievelijk geplaatst in de Putsesteenweg aan weerszijden van het kruispunt met Vogelenzangstraat.
Borden C31 a/b met onderbord “uitgezonderd hulpdiensten” worden respectievelijk geplaatst in de Cuylitshofstraat aan weerszijden van het kruispunt met Vogelenzangstraat.
Zie signalisatieplan 1
Art. 3
Afgesloten voor doorgaand verkeer
Volgende straten/straatdelen worden afgesloten voor alle bestuurders muv hulpdiensten :
-Irisdreef
Dit wordt ter kennis gebracht door plaatsing van rood-wit hekken over de rechter helft van de rijbaan op volgende locaties
- Irisdreef: na Rozendreef
De hekken worden voorzien van volgende signalisatie :
-een bord C3
-een onderbord “Uitgezonderd plaatselijk verkeer”
-een bord F45
-een bord “Manifestatie”
-de nodige verlichting
Bord C31b met onderbord “uitgezonderd plaatselijk verkeer” wordt respectievelijk geplaatst in de Rozendreef voor kruispunt met de Irisdreef.
Zie signalisatieplan 1
Art. 4
Stilstaan- en parkeerverbod
Er geldt een stilstaan- en parkeerverbod dmv borden E3 met tijdsbepalende onderborden “10/05/2025 van 09u00 tot 17u00” en onderpijlborden Xa-b-d op volgende locaties:
- Vogelenzangstraat: vanaf kruispunt Putsesteenweg tot kruispunt Cuylitshofstraat (excl. Kruispunten)
De bebording wordt minstens herhaald na elk kruispunt.
Plaatsing van parkeerverbod signalisatie dient minimum 4 kalenderdagen vooraf te gebeuren.
Zie signalisatieplan 2
Art. 5
De inrichter staat in voor :
-de plaatsing, de instandhouding en de verwijdering van de tijdelijke signalisatie
-de schriftelijke verwittiging van de omwonenden inzake de manifestatie en de
tijdelijke verkeersmaatregelen
-de bewegwijzering naar de manifestatie en de voorziene parkings
Art. 6
Hulpdiensten
Ten allen tijde dient een doorgang te worden vrijgelaten voor de hulpdiensten van min 4 meter.
Art. 7.-
Huidige verordening wordt bekend gemaakt overeenkomstig artikel 286 van het Decreet Lokaal Bestuur. De verkeersmaatregelen worden bekend gemaakt met de passende verkeerstekens overeenkomstig artikel 12 van de wet betreffende de politie op het wegverkeer.
Art. 8.-
Afschrift van deze verordening wordt overgemaakt aan:
- de Griffier van de Rechtbank van Eerste Aanleg te Antwerpen
- de Griffier van de Politierechtbank te Antwerpen
- de korpschef van PZ-Grens
- de verantwoordelijke inrichters, indien nodig.
VOOR EENSLUIDEND UITTREKSEL:
Bij bevel:
Algemeen directeur Burgemeester -
8
Bijlagen
Besluit
POLITIEREGLEMENT OVER VERKEERSREGELING NAAR AANLEIDING VAN ‘RECREATIEVE WEDSTRIJD TOESTELTURNEN’ BIJ DYNAMIKA OP 10 EN 11 MEI 2025.
Het evenement werd aangevraagd door Lotte van Gestel (vg.lotte@gmail.com).
Advies van de PZ-Grens: GUNSTIG
De gemeente voorziet indien nodig in de verwittiging van externe partners (bv. De Lijn, Agentschap Wegen & Verkeer, BPost, Brandweerzone Rand, …).
De gemeente dient de genomen beslissingen van het college van burgemeester en schepenen ter kennis te brengen van de organisator, inclusief signalisatieplannen en bijkomende voorwaarden.
BESLUIT:
Artikel 1.-
Naar aanleiding van het evenement “Turnwedstrijd Toestel turnen Dynamika” zijn volgende tijdelijke verkeersmaatregelen van kracht vanaf Zaterdag 10 mei van 07u00 tot en met zondag 11 mei 2025 tot 18u30:
Art. 2.-
Verboden voor alle verkeer muv Hulpdiensten en bewoners
Volgend straatdeel wordt afgesloten voor alle bestuurders muv hulpdiensten en bewoners:
- Pastoor Hensstraatje
Dit wordt ter kennis gebracht door plaatsing van rood-wit hekken over de volledige rijbaanbreedte op volgende locaties:
-Pastoor Hensstraatje: na kruispunt Heikantstraat
-Pastoor Hensstraatje: na kruispunt Gomarus van Geelstraat
-Fietspad sportpark Heikant: voor kruispunt Pastoor Hensstraatje
De hekken worden voorzien van volgende signalisatie :
-een bord C3
-een onderbord “Uitgezonderd hulpdiensten”
-een onderbord “Uitgezonderd bewoners”
-een bord “Manifestatie”
-de nodige verlichting
Borden C31a/b met onderbord “uitgezonderd hulpdiensten” en onderbord “uitgezonderd bewoners” worden respectievelijk geplaatst in Heikantstraat aan weerszijden van het kruispunt met Pastoor Hensstraatje.
Zie Signalisatieplan 2
Art. 3 .-
Stilstaan- en parkeerverbod
Er geldt een stilstaan- en parkeerverbod aan weerszijden dmv borden E3 met tijdsbepalende onderborden “10/05/2025 van 07u00 tot 18u00” en onderpijlborden Xa-b-d op volgende locaties:
-Pastoor Hensstraatje: volledig
- Heikantstraat: vanaf kruispunt Foxemaatstraat tot kruispunt Gomarus van Geelstraat
Deze borden worden herhaald na elk kruispunt.
Plaatsing van parkeerverbod signalisatie dient minimum 4 kalenderdagen vooraf te gebeuren.
Zie signalisatieplan 1
Art. 4 .-
De inrichter staat in voor :
-de plaatsing, de instandhouding en de verwijdering van de tijdelijke signalisatie
-de schriftelijke verwittiging van de omwonenden inzake de manifestatie en de eraan
verbonden tijdelijke verkeersmaatregelen
-de bewegwijzering naar de manifestatie en de voorziene parkings
Art. 5.-
Hulpdiensten
Ten allen tijde dient een doorgang te worden vrijgelaten voor de hulpdiensten van minimum 4 meter.
Art. 6.-
Huidige verordening wordt bekend gemaakt overeenkomstig artikel 286 van het Decreet Lokaal Bestuur. De verkeersmaatregelen worden bekend gemaakt met de passende verkeerstekens overeenkomstig artikel 12 van de wet betreffende de politie op het wegverkeer.
Art. 7.-
Afschrift van deze verordening wordt overgemaakt aan:
- de Griffier van de Rechtbank van Eerste Aanleg te Antwerpen
- de Griffier van de Politierechtbank te Antwerpen
- de korpschef van PZ-Grens
- de verantwoordelijke inrichters, indien nodig.
VOOR EENSLUIDEND UITTREKSEL:
Bij bevel:
Algemeen directeur Burgemeester -
9
Bijlagen
Besluit
POLITIEREGLEMENT OVER VERKEERSREGELING NAAR AANLEIDING VAN ‘VERKEERSDAG DE MAATJES ’ IN NIEUWMOER, BASISSCHOOL DE MAATJES OP 16 MEI 2025.
Het evenement werd aangevraagd door Carolien Van Loon (carolien.vanloon@maatjesmail.be).
Advies van de PZ-Grens: GUNSTIG
De gemeente voorziet indien nodig in de verwittiging van externe partners (bv. De Lijn, Agentschap Wegen & Verkeer, BPost, Brandweerzone Rand, …).
De gemeente dient de genomen beslissingen van het college van burgemeester en schepenen ter kennis te brengen van de organisator, inclusief signalisatieplannen en bijkomende voorwaarden.
BESLUIT:
Politionele inzet:
· Politiezone Grens voorziet inzet voor dit evenement. De verantwoordelijke van de politie zal bij aanvang dienst contact opnemen met de organisator en/of de veiligheidsverantwoordelijke voor volgende zaken:
Het uitwisselen van de gsm-nummers, zodat er een goede communicatie kan verlopen tussen organisator en politie
Het maken van praktische afspraken en het bespreken van richtlijnen
Het geven van een briefing (indien van toepassing) aan de medewerkers/seingevers of stewards.
· De richtlijnen van de verantwoordelijke dienen stipt nageleefd te worden.
Artikel 1.-
Naar aanleiding van de verkeersdag GBS De Maatjes zijn volgende tijdelijke verkeersmaatregelen van kracht op 16 mei 2025 van 08u45 tot 14u45
Art. 2.-
Afgesloten straten/straatdelen
Volgende straten/straatdelen zijn verboden voor alle verkeer :
-Kroonstraat
-Smidse Vijvers
Dit wordt ter kennis gebracht door de plaatsing van rood-wit hekken voorzien van
-een bord C3
-een bord “manifestatie”
-de nodige verlichting
op volgende locaties :
-Groespolderstraat voor het kruispunt met de Smidsevijvers
-Kroonstraat thv pand 22
-Kroonstraat na het kruispunt met Nieuwmoer-Dorp
In de Smidse Vijvers na het kruispunt met Darm wordt een bord C3 geplaatst
OP volgende plaatsen wordt een bord F45 geplaatst :
-Kroonstraat : na kruispunt Marijnenvennenstraat
-Groespolderstraat : na kruispunt Marijnnenvennenstraat
-Marijnnevennenstraat: thv kruispunt met Wuustwezelsteenweg
Art. 3.-
Eénrichtingsverkeer
Er geldt éénrichtingsverkeer in Darm tussen de Roosendaalsebaan en Zilverenhoeksteenweg.
Dit wordt ter kennis gebracht door
-plaatsing van borden F19 + onderbord M5 min. na elk kruispunten in de richting
-plaatsing van borden C1 + onderbord M3 min. na elk kruispunten in de tegenrichting
-plaatsing borden D1 + onderbord M3
-Darm tegenover Steenbakkerijstraat
-Darm tegenover Lissevenstraat
-Darm tegenover De Smidse Vijvers
-borden C31a/b + onderbord M3 op de Zilverenhoeksteenweg aan weerszijden van het kruispunt met Darm.
Vanaf het kruispunt met De Smidse Vijvers wordt het verkeer richting Zilverenhoeksteenweg dmv borden A7c en D1 op het rijvak richting Roosendaalsebaan gebracht tvv de verkeersdag die gebruik maken van het met rood-witte bakens afgesloten rijvak richting Zilverenhoeksteenweg.
Bakens worden voorzien van oranje knipperlichten.
Art. 4.-
Afbouw max toegelaten snelheid
In Darm wordt de max toegelaten snelheid van 70 km/u in 2 fases afgebouwd naar 30 km/u (70-50, 50-30) thv het kruispunt met De Smidsevijvers in de rijrichting Zilverenhoeksteenweg
Art. 5.-
Parkeerverbod
Er geldt een parkeer- en stilstaansverbod aan weerszijden dmv borden E3 met tijdsbepalende onderborden en onderpijlborden Xa-b-d :
-in Smidse Vijvers(volledig)
-in de Kroonstraat tussen Nieuwmoer Dorp en de Smidse Vijvers
Deze borden worden minimum herhaald na elk kruispunt.
Plaatsing van parkeerverbodsignalisatie dient minimum 4 kalenderdagen vooraf te gebeuren.
Art. 6.-
De inrichter staat in voor :
-de plaatsing, de instandhouding en de verwijdering van de tijdelijke signalisatie
-de schriftelijke verwittiging van de omwonenden inzake de manifestatie en de
tijdelijke verkeersmaatregelen
-de bewegwijzering naar de manifestatie en de voorziene parkings
Art. 7.-
Hulpdiensten
Ten allen tijden dient een doorgang te worden vrijgelaten voor de hulpdiensten van min 4 meter.
Art. 8.-
Huidige verordening wordt bekend gemaakt overeenkomstig artikel 286 van het Decreet Lokaal Bestuur. De verkeersmaatregelen worden bekend gemaakt met de passende verkeerstekens overeenkomstig artikel 12 van de wet betreffende de politie op het wegverkeer.
Art. 9.-
Afschrift van deze verordening wordt overgemaakt aan:
- de Griffier van de Rechtbank van Eerste Aanleg te Antwerpen
- de Griffier van de Politierechtbank te Antwerpen
- de korpschef van PZ-Grens
- de verantwoordelijke inrichters, indien nodig.
VOOR EENSLUIDEND UITTREKSEL:
Bij bevel:
Algemeen directeur Burgemeester -
10
Bijlagen
Besluit
POLITIEREGLEMENT OVER VERKEERSREGELING NAAR AANLEIDING VAN ‘SCHOOLBARBECUE’ OP 17-05-2025 IN SINT-JOZEF HEIDE.
Het evenement werd aangevraagd door Linda Van Oevelen (directie@sjheide.be).
Advies van de PZ-Grens: GUNSTIG
De gemeente voorziet indien nodig in de verwittiging van externe partners (bv. De Lijn, Agentschap Wegen & Verkeer, BPost, Brandweerzone Rand, …).
De gemeente dient de genomen beslissingen van het college van burgemeester en schepenen ter kennis te brengen van de organisator, inclusief signalisatieplannen en bijkomende voorwaarden.
BESLUIT:
Artikel 1.-
Naar aanleiding van de School BBQ zijn volgende tijdelijke verkeersmaatregelen van kracht vanaf donderdag 15 mei 2025 van 09u00 tot en met dinsdag 20 mei 2025 tot 17u00.
Art. 2.-
Verboden voor alle verkeer muv hulpdiensten
Volgende straten/straatdelen worden afgesloten voor alle bestuurders muv hulpdiensten :
-Fietspad Heidestatieplein
Dit wordt ter kennis gebracht door plaatsing van rood-wit hekken over de volledige rijbaanbreedte aan begin en einde van de straat.
- Fietspad Heidestatiepleinna parking vredelaan
- Fietspad Heidestatiepleinna café ‘t Centrum
De hekken worden voorzien van volgende signalisatie :
-een bord C3
-een onderbord “Uitgezonderd hulpdiensten”
-een bord “Manifestatie”
-de nodige verlichting
Zie signalisatieplan
Art. 3.-
Stilstaan- en parkeerverbod
Er geldt een stilstaan- en parkeerverbod dmv borden E3 met tijdsbepalende onderborden “15/05/2025 van 09u00 tot en met 20/05/2025 tot 17u00” en onderpijlborden Xa-b-d op volgende locaties :
-Parking op hoek van Vredelaan en Statieplein: volledig
Plaatsing van parkeerverbodsignalisatie dient minimum 4 kalenderdagen vooraf te gebeuren.
Zie signalisatieplan
Art. 4.-
De inrichter staat in voor :
-de plaatsing, de instandhouding en de verwijdering van de tijdelijke signalisatie
-de schriftelijke verwittiging van de omwonenden inzake de manifestatie en de
tijdelijke verkeersmaatregelen
-de bewegwijzering naar de manifestatie en de voorziene parkings
Art. 5.-
Hulpdiensten
Ten allen tijde dient een doorgang te worden vrijgelaten voor de hulpdiensten van min 4 meter.
Art. 6.-
Huidige verordening wordt bekend gemaakt overeenkomstig artikel 286 van het Decreet Lokaal Bestuur. De verkeersmaatregelen worden bekend gemaakt met de passende verkeerstekens overeenkomstig artikel 12 van de wet betreffende de politie op het wegverkeer.
Art. 7.-
Afschrift van deze verordening wordt overgemaakt aan:
- de Griffier van de Rechtbank van Eerste Aanleg te Antwerpen
- de Griffier van de Politierechtbank te Antwerpen
- de korpschef van PZ-Grens
- de verantwoordelijke inrichters, indien nodig.
VOOR EENSLUIDEND UITTREKSEL:
Bij bevel:
Algemeen directeur Burgemeester