Ga naar de inhoud van deze pagina Ga naar het zoeken Ga naar het menu
Vorige pagina

Publiek - Reglementen college van burgemeester en schepenen

maandag 2 juni 2025

13:30 - 14:35
Locatie

Schepenzaal

Voorzitter
Lukas Jacobs
Toelichting

publicatiedatum: 10-06-2025

Agendapunten

  1. 1

    Besluit

    POLITIEREGLEMENT OVER VERKEERSREGELING NAAR AANLEIDING VAN ‘FLYING PIG’ OP HET MARKTPLEIN OP 13-06-2025.
    Het evenement werd aangevraagd door Quinten Bevers (quinten@flyingpig.be).


    Advies van de PZ-Grens: GUNSTIG onder volgende voorwaarden:


    Private veiligheid:
    · De organisator dient steeds zelf in te staan voor de veiligheid op het evenement (fuif/festival).
    · De organisator kan steeds gebruik maken van de Wet van 2 oktober 2017 tot regeling van de private en bijzondere veiligheid voor inzet van bewakingsagenten. Meer informatie kan worden geraadpleegd via volgende link: Justel databank.
    · Gezien de organisator meer dan 500 bezoekers verwacht op het gemelde evenement, occasionele dansgelegenheid, meerdaags evenement of een evenement dat punctueel aangewezen is door onze diensten, dient er private veiligheid voorzien te worden:
    · Gezien het een evenement of festival betreft adviseren wij 1 bewakingsagenten per 500 bezoekers
    · Bij het gebruik van het systeem van vrijwilligers, dient het modelformulier (bijlage 1) voor aanvraag tot vrijwillige bewaking te worden ingevuld en bezorgd aan:
    · Burgemeester (gemeente)
    · Kopie aan spvcontrole@ibz.fgov.be
    · Kopie aan pz.grens.HHOO@police.belgium.eu
    · Meer informatie over de bevoegdheden van een private firma en/of vrijwilligers en daarnaast de voorwaarden waar aan voldaan moet worden, kunnen teruggevonden worden via volgende link: Stel een beveiligingsplan op.


    Geluidsnormen:
    · Gezien de organisator een aanvraag heeft gedaan om te mogen afwijken van het standaard geluidsniveau op muziekactiviteiten voor een geluidsniveau kleiner of gelijk aan 95dB, dienen volgende maatregelen genomen te worden:
    · Visuele indicatie van het geluidsniveau
    · Meten van het geluidsniveau
    · De meting dient binnen de maand na het evenement bij het gemeentebestuur binnen gebracht te worden


    Alcohol:
    · Voor het schenken van bieren en gegiste dranken is er geen aparte vergunning nodig.
    · Er moet voldoen worden aan de alcoholwetgeving. Meer informatie hierover kan je terugvinden via volgende link: Zorg dat de alcoholwet- en regelgeving wordt nageleefd.
    · Voor het schenken van sterke dranken dient er een aparte vergunning verkregen te worden van het CBS.
    · Wij adviseren om enkel premixdranken te schenken (niet het mengen van dranken ter plaatse).
    · Alle alcoholische dranken die meer dan 1,2 volumeprocent (% vol) gedistilleerde alcohol bevatten, zijn sterke dranken.
    · Voorbeelden zijn wodka, rum, cognac, whisky, gin en jenevers, maar ook aperitiefdranken zoals pisang en passoa.
    · Als limonades of een andere niet-alcoholische drank wordt gemengd met een gedistilleerde alcoholisch drank, wordt dat mengsel ook als sterkedrank beschouwd. Voorbeelden zijn alcoholpops en cocktails als whisky-cola gin-tonic en mojito.
    · Alle dranken, ook niet-gedistilleerde, met een alcoholpercentage van meer dan 22 % vol zijn sterke dranken.
    · De organisator dient er een systeem uitgewerkt te worden zodat de leeftijden gecontroleerd kunnen worden:
    · -16 voor bieren
    · -18 voor sterke dranken


    Toegang tot evenement:
    · Er zijn een heel aantal voorschriften voor mensen de toegang tot het evenement te weigeren. (Lees hiervoor zeker de topics op Bezoekers de toegang weigeren - ikorganiseer.be).
    · Inzake leeftijd is onderstaande regel van belang:
    · Naar evenementen van de jeugdvereniging, het jeugdhuis of school kunnen -16jarigen alleen gaan.
    · Een min 16-jarige die zonder begeleiding van een volwassene een commercieel dansfeest wil bezoeken, moet je de toegang weigeren. Een jongere, hoe oud hij ook is, mag wel altijd binnen op een evenement dat geen winstdoel nastreeft.


    Beperken overlast:
    · De organisator dient erop toe te zien dat de overlast bij buurtbewoners tot een minimum beperkt blijft en dit voor het gehele evenement.
    · Bij het einde van het evenement (uitstroom) dient men extra toe te zien op volgende aspecten:
    · Het rustige verloop van uitstroom (nachtlawaai, rondhangen,..)
    · Kijken dat op het evenement en nabije omgeving er geen voorwerpen, glas, rommel,.. achterblijven
    · Verkeersregeling aanwezig is aan parkings (indien nodig)
    · De organisator dient met de buurtbewoners te communiceren over het evenement en dit met volgende aspecten:
    · De buurtbewoners moeten ten laatste 1 week voor het evenement schriftelijk verwittigd te zijn met vermelding van:
    · Uren van het evenement
    · Telefoonnummer van de organisator, zodat zij contact kunnen opnemen voor opmerkingen, vragen, klachten,…


    Veiligheidsplan/intern noodplan:
    · De organisator dient te voorzien in een intern noodplan dat volgende zaken moet bevatten:
    · Contactgegeven organisator, verantwoordelijke veiligheid,…
    · Chronologisch verloop van het evenement
    · Risicoanalyse van de meest voorkomende risico's
    · Inplantingsplan met vermelding van:
    · In en uitgang
    · Nooduitgangen
    · Andere nutsvoorzieningen
    · Brandblussers
    · …
    · Omgevingsplan met duidelijke aanduiding hoe de mobiliteit zal verlopen. Bekijk zeker eens Google MyMaps (My Maps)
    · Er moet te allen tijde een vrije doorgang zijn voor de hulpdiensten tot aan de publieksruimtes:
    · 4 meter vrije doorgang zonder vaste constructie
    · 2 meter volledig vrije doorgang voor publieksbewegingen
    · Dit dient ook aangeduid te worden op het inplantingsplan.
    · Intern noodplan dient ten laatste 1 week voor het evenement bezorgd te worden aan het gemeentebestuur en pz.grens.HHOO@police.belgium.eu.


    Politionele inzet:
    · Politiezone Grens voorziet voor dit evenement geen inzet.


    De gemeente voorziet indien nodig in de verwittiging van externe partners (bv. De Lijn, Agentschap Wegen & Verkeer, BPost, Brandweerzone Rand, …).


    De gemeente dient de genomen beslissingen van het college van burgemeester en schepenen ter kennis te brengen van de organisator, inclusief signalisatieplannen en bijkomende voorwaarden.


    BESLUIT:


    Artikel 1.-
    Naar aanleiding van het evenement Flying pig zijn volgende tijdelijke verkeersmaatregelen van kracht op vrijdag 13 juni 2025 van 08:00u tot en met zaterdag 14 juni 2025 tot 02:00u:


    Art. 2.-
    Verboden voor alle verkeer muv hulpdiensten
    Volgende straten/straatdelen worden afgesloten voor alle bestuurders muv hulpdiensten:
    - Marktplein


    Dit wordt ter kennis gebracht door plaatsing van rood-wit hekken over de volledige rijbaanbreedte op volgende locatie:
    - Marktplein: na kruispunt met Pastoor Weytslaan


    De hekken worden voorzien van volgende signalisatie:
    -een bord C3
    -een onderbord “Uitgezonderd hulpdiensten”
    -een bord “Manifestatie”
    -de nodige verlichting


    Borden C31a/b worden respectievelijk geplaatst in de Pastoor Weytslaan aan weerszijden van het kruispunt met het Marktplein.


    Zie ook signalisatieplan


    Art. 3.-
    Stilstaan- en parkeerverbod
    Er geldt een stilstaan- en parkeerverbod op alle parkeerplaatsen dmv borden E3 met tijdsbepalende onderborden en onderpijlborden Xa-b-d op volgende locaties:
    - Marktplein


    Deze borden worden herhaald na elk kruispunt.


    Plaatsing van parkeerverbodsignalisatie dient minimum 4 kalenderdagen vooraf te gebeuren.


    Zie ook signalisatieplan


    Art. 4.-
    De inrichter staat in voor :
    -de plaatsing, de instandhouding en de verwijdering van de tijdelijke signalisatie
    -de schriftelijke verwittiging van de omwonenden inzake de manifestatie en de eraan
    verbonden tijdelijke verkeersmaatregelen
    -de bewegwijzering naar de manifestatie en de voorziene parkings


    Art. 5.-
    Hulpdiensten
    Te allen tijde dient een doorgang te worden vrijgelaten voor de hulpdiensten van minimum 4 meter.


    Art. 6.-
    Huidige verordening wordt bekend gemaakt overeenkomstig artikel 286 van het Decreet Lokaal Bestuur. De verkeersmaatregelen worden bekend gemaakt met de passende verkeerstekens overeenkomstig artikel 12 van de wet betreffende de politie op het wegverkeer.


    Art. 7.-
    Afschrift van deze verordening wordt overgemaakt aan:
    - de Griffier van de Rechtbank van Eerste Aanleg te Antwerpen
    - de Griffier van de Politierechtbank te Antwerpen
    - de korpschef van PZ-Grens
    - de verantwoordelijke inrichters, indien nodig.


    VOOR EENSLUIDEND UITTREKSEL:


    Bij bevel:
    Algemeen directeur                                                                                     Burgemeester

  2. 2

    Besluit

    POLITIEREGLEMENT OVER VERKEERSREGELING NAAR AANLEIDING VAN RACTORWIJDING, BOERENBAL, KINDERNAMIDDAG EN HOEVEFEESTEN’ OP 13, 14 en 15-06-2025 TE CRUYSACKERHOF, KRUISBOS 17.
    Het evenement werd aangevraagd door Valeer Van den Eynde (martvaleer@telenet.be).


    Advies van de PZ-Grens: GUNSTIG


    De gemeente voorziet indien nodig in de verwittiging van externe partners (bv. De Lijn, Agentschap Wegen & Verkeer, BPost, Brandweerzone Rand, …).


    De gemeente dient de genomen beslissingen van het college van burgemeester en schepenen ter kennis te brengen van de organisator, inclusief signalisatieplannen en bijkomende voorwaarden.


    BESLUIT:


    Art. 1
    Naar aanleiding van het evenement “Hoevefeesten” zijn volgende tijdelijke verkeersmaatregelen van kracht van woensdag 11 juni 2025 vanaf 08:00u tot en met zondag 15 juni 2025 tot 20:00u:
    Art. 2
    Verboden voor alle verkeer muv hulpdiensten
    Volgende straatdelen worden van zaterdag 14 juni 2025 vanaf 13:00u tot en met zondag 15 juni 2025 tot 20:00u afgesloten voor alle bestuurders muv hulpdiensten:
    - Kruisbos: vanaf huisnummer 9 tot Beekdal
    Dit wordt ter kennis gebracht door plaatsing van rood-wit hekken over de volledige rijbaanbreedte op volgende locaties:
    - Kruisbos: na parking thv huisnummer 9 (rijrichting Beekdal)
    - Kruisbos: na kruispunt met Beekdal (rijrichting Kapellensteenweg)
    - Volkersweg: voor kruispunt met Kruisbos
    - Verbindingsweg tussen Kerkendijk en Kruisbos: voor kruispunt met Kruisbos


    De hekken worden voorzien van volgende signalisatie:
    -een bord C3
    -een onderbord “Uitgezonderd hulpdiensten”
    -een bord “Manifestatie”
    -de nodige verlichting
    De borden C31a/b worden respectievelijk geplaatst in Beekdal aan weerszijden van het kruispunt met Kruisbos.
    Zie ook signalisatieplan SP1
    Art. 3
    Afgesloten voor doorgaand verkeer
    Volgende straatdelen worden van zaterdag 14 juni 2025 vanaf 13:00u tot en met zondag 15 juni 2025 tot 20:00u voorbehouden aan plaatselijk verkeer:
    - Kruisbos: van parking woonzorgcentrum tot huisnummer 9
    Dit wordt ter kennis gebracht door plaatsing van een rood-wit hek op de rechter rijbaanhelft op volgende locaties:
    - Kruisbos: na einde parking woonzorgcentrum
    Deze hekken worden voorzien van volgende signalisatie:
    -een bord C3 + onderbord “uitgezonderd plaatselijk verkeer”
    -een bord “Manifestatie”
    -een bord F45
    -de nodige verlichting
    Zie ook signalisatieplan SP1
    Art. 4
    Eénrichtingsverkeer BEV
    In volgende straatdelen wordt van woensdag 11 juni 2025 vanaf 08:00u tot en met vrijdag 13 juni 2025 tot 18:00u beperkt éénrichtingsverkeer (BEV) ingesteld dmv borden F19 + onderbord M18 aan het beginpunt van de maatregel en dan telkens min herhaald na elk kruispunt en door borden C1 + onderbord M12 in tegenrichting en telkens herhaald na elk kruispunt:
    - Kruisbos: vanaf huisnummer 9 (einde parking St. Vincentius) tot Beekdal (kruispunten exclusief)
    In zijstraten die uitkomen op voornoemde straten met éénrichtingsverkeer wordt volgende signalisatie geplaatst:
    - D1e + M3:
    o Volkersweg: voor kruispunt met Kruisbos
    - D1f + M3:
    o Verbindingsweg tussen Kerkendijk en Kruisbos: voor kruispunt met Kruisbos
    - De borden C31a/b met onderbord M3 worden respectievelijk geplaatst in Beekdal aan weerszijden van het kruispunt met Kruisbos.
    Zie ook signalisatieplan SP2
    In volgende straatdelen wordt van zaterdag 14 juni 2025 vanaf 13:00u tot en met zondag 15 juni 2025 tot 18:00u beperkt éénrichtingsverkeer (BEV) ingesteld dmv borden F19 + onderbord M18 aan het beginpunt van de maatregel en dan telkens min herhaald na elk kruispunt en door borden C1 + onderbord M12 in tegenrichting en telkens herhaald na elk kruispunt:
    - Kruisbos: van Beekdal tot Brasschaatsteenweg
    - Beekdal: van Foxemaatstraat tot Achterbroeksteenweg
    In zijstraten die uitkomen op voornoemde straten met éénrichtingsverkeer wordt volgende signalisatie geplaatst:
    - De borden C31a/b met onderbord M3 worden respectievelijk geplaatst op volgende locaties:
    o Brasschaatsteenweg: aan weerszijden van het kruispunt met Kruisbos
    o Achterbroeksteenweg: aan weerszijden van het kruispunt met Beekdal
    Zie ook signalisatieplan SP1
    Art. 5
    Stilstaan- en parkeerverbod
    Er geldt op van woensdag 11 juni vanaf 08:00u tot en met zondag 15 juni 2025 tot en met 18:00u een stilstaan- en parkeerverbod aan weerszijden dmv borden E3 met tijdsbepalende onderborden en onderpijlborden Xa-b-d op volgende locaties:
    - Kruisbos: van huisnummer 9 tot Brasschaatsteenweg
    - Beekdal: van Foxemaatstraat tot Achterbroeksteenweg
    Deze borden worden herhaald na elk kruispunt.
    Plaatsing van parkeerverbodsignalisatie dient minimum 4 kalenderdagen vooraf te gebeuren.


    Zie ook signalisatieplannen SP1 en SP2
    Art. 6
    De inrichter staat in voor:
    -de plaatsing, de instandhouding en de verwijdering van de tijdelijke signalisatie
    -de schriftelijke verwittiging van de omwonenden inzake de manifestatie en de eraan
    verbonden tijdelijke verkeersmaatregelen
    -de bewegwijzering naar de manifestatie en de voorziene parkings
    Art. 7
    Hulpdiensten
    Ten alle tijde dient een doorgang te worden vrijgelaten voor de hulpdiensten van minimum 4 meter.
    Art. 8
    Huidige verordening wordt bekend gemaakt overeenkomstig artikel 286 van het Decreet Lokaal Bestuur. De verkeersmaatregelen worden bekend gemaakt met de passende verkeerstekens overeenkomstig artikel 12 van de wet betreffende de politie op het wegverkeer.
    Art. 9
    Afschrift van deze verordening wordt overgemaakt aan:
    - de Griffier van de Rechtbank van Eerste Aanleg te Antwerpen
    - de Griffier van de Politierechtbank te Antwerpen
    - de korpschef van PZ-Grens
    - de verantwoordelijke inrichters, indien nodig.


    VOOR EENSLUIDEND UITTREKSEL:


    Bij bevel:
    Algemeen directeur  Burgemeester

  3. 3

    Besluit

    POLITIEREGLEMENT OVER VERKEERSREGELING NAAR AANLEIDING VAN AFTERWORK IZ BOSDUIN OP 20-06-2025.


    Het evenement werd aangevraagd door Stijn Van Bouwel (stijn@bosduin.be).


    Advies van de PZ-Grens: GUNSTIG


    De gemeente voorziet indien nodig in de verwittiging van externe partners (bv. De Lijn, Agentschap Wegen & Verkeer, BPost, Brandweerzone Rand, …).


    De gemeente dient de genomen beslissingen van het college van burgemeester en schepenen ter kennis te brengen van de organisator, inclusief signalisatieplannen en bijkomende voorwaarden.


    BESLUIT:


    Art. 1
    Naar aanleiding van het evenement “After Work Bosduin” zijn volgende tijdelijke verkeersmaatregelen van kracht vanaf donderdag 19 juni van 23u59 tot en met vrijdag 20 juni 2025 tot 23u45:
    Art. 2
    Verboden voor alle verkeer muv Hulpdiensten en bewoners op vrijdag 20 juni van 12u00 tot 22u00
    Volgend straatdeel wordt afgesloten voor alle bestuurders muv hulpdiensten en bewoners:
    - Vermeirenplein


    Dit wordt ter kennis gebracht door plaatsing van rood-wit hekken over de volledige rijbaanbreedte op volgende locaties:
    - Vermeirenplein: na Helleven


    De hekken worden voorzien van volgende signalisatie :
    -een bord C3
    -een onderbord “Uitgezonderd hulpdiensten”
    -een onderbord “Uitgezonderd bewoners”
    -een bord “Manifestatie”
    -de nodige verlichting


    Zie Signalisatieplan 2


    Art. 3
    Voorbehouden voor plaatselijk verkeer op vrijdag 20 juni van 12u00 tot 22u00
    Volgend straatdeel wordt afgesloten voor doorgaand verkeer:
    - Helleven


    Dit wordt ter kennis gebracht door plaatsing van rood-wit hekken over de volledige rijbaanbreedte op volgende locaties:
    - Helleven: na kruispunt Franseweg


    De hekken worden voorzien van volgende signalisatie :
    -een bord C3
    -een onderbord “Uitgezonderd plaatselijk verkeer”
    -een bord “Manifestatie”
    -de nodige verlichting


    De borden C31 a/b met onderbord “plaatselijk verkeer” worden respectievelijk geplaatst in de Franseweg ter hoogte van het kruispunt met Helleven


    Zie Signalisatieplan 2


    Art. 4
    Stilstaan- en parkeerverbod
    Er geldt een stilstaan- en parkeerverbod aan weerszijden dmv borden E3 met tijdsbepalende onderborden “19/06/2025 van 23u59 tot en met 20/06/2025 tot 23u45” en onderpijlborden Xa-b-d op volgende locaties:
    - Vermeierenplein: volledig


    Deze borden worden herhaald na elk kruispunt.


    Plaatsing van parkeerverbod signalisatie dient minimum 4 kalenderdagen vooraf te gebeuren.


    Zie signalisatieplan 1


    Art. 5
    De inrichter staat in voor :
    -de plaatsing, de instandhouding en de verwijdering van de tijdelijke signalisatie
    -de schriftelijke verwittiging van de omwonenden inzake de manifestatie en de eraan verbonden tijdelijke verkeersmaatregelen
    -de bewegwijzering naar de manifestatie en de voorziene parkings


    Art. 6
    Hulpdiensten
    Ten alle tijde dient een doorgang te worden vrijgelaten voor de hulpdiensten van minimum 4 meter.


    Art. 7
    Huidige verordening wordt bekend gemaakt overeenkomstig artikel 286 van het Decreet Lokaal Bestuur. De verkeersmaatregelen worden bekend gemaakt met de passende verkeerstekens overeenkomstig artikel 12 van de wet betreffende de politie op het wegverkeer.


    Art. 8
    Afschrift van deze verordening wordt overgemaakt aan:
    - de Griffier van de Rechtbank van Eerste Aanleg te Antwerpen
    - de Griffier van de Politierechtbank te Antwerpen
    - de korpschef van PZ-Grens
    - de verantwoordelijke inrichters, indien nodig.


    VOOR EENSLUIDEND UITTREKSEL:


    Bij bevel:
    Algemeen directeur                                         Burgemeester

  4. 4

    Besluit

    POLITIEREGLEMENT OVER VERKEERSREGELING NAAR AANLEIDING VAN ‘N8CHT VAN DE KAR’ BIJ BRASSERIE DE KAR OP 20-06-2026.


    Het evenement werd aangevraagd door Daan Klumpers daan@brasseriedekar.com.


    Advies van de PZ-Grens: GUNSTIG


    De gemeente voorziet indien nodig in de verwittiging van externe partners (bv. De Lijn, Agentschap Wegen & Verkeer, BPost, Brandweerzone Rand, …).


    De gemeente dient de genomen beslissingen van het college van burgemeester en schepenen ter kennis te brengen van de organisator, inclusief signalisatieplannen en bijkomende voorwaarden.


    BESLUIT:


    Art. 1
    Naar aanleiding van de wielerwedstrijd “N8cht van de Kar” zijn volgende tijdelijke verkeersmaatregelen van kracht op vrijdag 20 juni 2025 van 17:00u tot 22:30u:
    Art. 2
    Parcours - Omloop
    Het betreft een wielerwedstrijd/individuele tijdrit/doortocht op:
    een open(éénrichtingsverkeer met wedstrijd mee) parcours in tegenwijzerszin
    Het parcours loopt als volgt: Canadezenlaan thv brasserie De Kar (start) – Canadezenlaan – Minnedreef – Max Temmermanlaan – Putsesteenweg – Klinkaardstraat (Kapellen) Grensstraat (Kapellen) – Speckweg (Kapellen) – Klinkaardstraat (Kapellen) – Canadezenlaan thv brasserie De Kar (Finish)
    Zie signalisatieplan SP1
    Art. 3
    Afgesloten voor doorgaand verkeer
    Volgende straatdelen worden voorbehouden aan plaatselijk verkeer:
    - Statiestraat: volledige straat
    - Heuvel: volledige straat
    - Putsesteenweg: van Heuvel tot Max Temmermanlaan
    - Heidestatiestraat: volledige straat
    - Max Temmermanlaan: van Heidestatiestraat tot Minnedreef
    - Klinkaardstraat (Kapellen): van Ertbrandstraat tot Speckweg
    Dit wordt ter kennis gebracht door plaatsing van een rood-wit hek op de rechter rijbaanhelft op volgende locaties:
    - Statiestraat: na kruispunt met Kapellensteenweg
    - Heidestatiestraat: na kruispunt met Kapellensteenweg
    - Klinkaardstraat (Kapellen): na kruispunt met Ertbrandstraat
    Deze hekken worden voorzien van volgende signalisatie:
    -een bord C3 + onderbord “uitgezonderd plaatselijk verkeer”
    -een bord “Manifestatie”
    -een bord F45
    -de nodige verlichting
    Zie signalisatieplan SP1
    Art. 4
    Eénrichtingsverkeer
    In volgende straten/straatdelen wordt éénrichtingsverkeer ingesteld dmv borden F19 aan het beginpunt van de maatregel en dan telkens min herhaald na elk kruispunt en door borden C1 in tegenrichting en telkens herhaald na elk kruispunt :
    - Canadezenlaan: van Putsesteenweg tot Minnedreef
    - Minnedreef: volledige straat
    - Max Temmermanlaan: van Minnedreef tot Putsesteenweg
    - Putsesteenweg: van Max Temmermanlaan tot Klinkaardstraat
    - Grensstraat (Kapellen): van Klinkaardstraat tot Speckweg
    - Speckweg (Kapellen): volledige straat
    - Klinkaardstraat (Kapellen): van Speckweg tot Canadezenlaan
    In zijstraten die uitkomen op voornoemde straten met éénrichtingsverkeer wordt
    volgende signalisatie geplaatst :
    - D1f:
    o Oude Galgenstraat (Kapellen): voor kruispunt met Canadezenlaan
    o Doornenlaan (Kapellen: voor kruispunt met Canadezenlaan
    o Bareellaan (Kapellen): voor kruispunt met Canadezenlaan
    o Eikenlaan: voor kruispunt met Canadezenlaan
    o Klinkaardstraat (Kapellen): voor kruispunt met Grensstraat (rijrichting Kalmthout)
    o Grensstraat (Kapellen): voor kruispunt met Speckweg (rijrichting Klinkaardstraat)
    o Lindendreef (Kapellen): voor kruispunt met Speckweg
    o Selstbaan (Kapellen): voor kruispunt met Speckweg
    o Vierhoevenstraat (Kapellen): voor kruispunt met Speckweg
    o Klinkaardstraat (Kapellen): voor kruispunt met Canadezenlaan
    - D1e:
    o Fazantenlaan: voor kruispunt met Canadezenlaan
    o Geusenbacklaan: voor kruispunt met Canadezenlaan
    o Dennendreef: voor kruispunt met Minnedreef
    o Hazendreef: voor kruispunt met Max Temmermanlaan
    o Geusenbacklaan: voor kruispunt met Max Temmermanlaan
    o Boterbloemlaan (Kapellen): voor kruispunt met Grensstraat
    o Paasbloemlaan (Kapellen) voor kruispunt met Grensstraat
    o Paasbloemlaan (Kapellen: voor kruispunt met Klinkaardstraat
    - C31b:
    o Beeklei: voor kruispunt met Canadezenlaan
    o Max Temmermanlaan: voor kruispunt met Minnedreef (rijrichting Putsesteenweg)
    o Putsesteenweg: voor kruispunt met Max Temmermanlaan (rijrichting Kapellen)
    o Klinkaardstraat (Kapellen): voor kruispunt met Speckweg (rijrichting Kalmthout)
    Een bord A39 dient te worden geplaatst op volgende locaties:
    - Canadezenlaan: na kruispunt met Minnedreef (rijrichting Bevrijdingslei)
    - Max Temmermanlaan: na kruispunt met Minnedreef (rijrichting Heidestatiestraat)
    - Putsesteenweg: na kruispunt met Max Temmermanlaan (rijrichting Heuvel)
    - Grensstraat (Kapellen): na kruispunt met Speckweg (rijrichting Nederland)
    - Klinkaardstraat (Kapellen): na kruispunt met Speckweg (rijrichting Ertbrandstraat)
    Zie signalisatieplan SP1
    Art. 5
    Voorsignalisatie
    Op volgende locaties wordt een voorsignalisatie geplaatst bestaande uit een bord F39 waarin een bord A51 een tekst “WIELERWEDSTRIJD – Putsesteenweg (N111) onderbroken op op vrijdag 20 juni 2025 van 17:00u tot 22:30u” en de nodige verlichting:
    - Achterbroeksteenweg: voor kruispunt met Kapellensteenweg
    - Dorpsstraat: voor kruispunt met Achterbroeksteenweg
    - Kapellensteenweg: voor kruispunt met Heidestatiestraat (rijrichting Kapellen)
    - Beauvoislaan: voor kruispunt met Kapellensteenweg
    - Kapellensteenweg: voor kruispunt met Beauvoislaan (rijrichting Dorpsstraat)
    - Ertbrandstraat (Kapellen): voor kruispunt met Klinkaardstraat
    - Driehoek (Kapellen): voor kruispunt met Ertbranstraat
    - Kapelsestraat (Kapellen): voor kruispunt met Kalmthoutsesteenweg
    Op volgende locaties wordt een voorsignalisatie geplaatst bestaande uit een bord F39 waarin een bord A51 een tekst “WIELERWEDSTRIJD” en de nodige verlichting:
    - Putsesteenweg: op 150 meter voor het kruispunt met Max Temmermanlaan (rijrichting Kapellen)
    - Grensstraat (Kapellen: op 150 meter voor het kruispunt met Speckweg (rijrichting Klinkaardstraat)
    - Klinkaardstraat (Kapellen): op 150 meter voor het kruispunt met Speckweg (rijrichting Kalmthout)
    - Heidestatiestraat: na spoorwegovergang (rijrichting Max Temmermanlaan)
    Zie signalisatieplan SP
    Art. 6
    Omleiding(en)
    Volgende omleiding wordt bewegwijzerd met borden F41 in twee richtingen:
    - Kapellensteenweg – Kalmthoutsesteenweg (Kapellen) – Kapelsestraat (Kapellen) – Ertbrandstraat (Kapellen)
    Zie signalisatieplan SP 3
    Art. 7
    Signaalgevers
    De omloop heeft kruispunten van categorie 1 categorie 2
    De organisatie is verplicht om signaalgevers in te zetten op volgende locaties:
    Categorie 1 (inzet politie):
    - Kruispunt Klinkaardstraat x Speckweg (Kapellen)
    - Kruispunt Klinkaardstraat x Canadezenlaan
    - Kruispunt Putsesteenweg x Canadezenlaan
    Op deze kruispunten wordt een inzet voorzien van één personeelslid lokale politie en één signaalgever van de organisatie.
    Het politiepersoneel en de signaalgevers dienen 30 minuten voor aanvang van de wielerwedstrijd op hun standplaats te zijn.
    Categorie 2 (enken signaalgevers):
    - Kruispunt Boterbloemlaan x Grensstraat (Kapellen)
    - Kruispunt Paasbloemlaan x Grensstraat (Kapellen)
    - Kruispunt Grensstraat x Specklaan (Kapellen)
    - Kruispunt Lindendreef x Specklaan (Kapellen)
    - Kruispunt Selstbaan x Specklaan (Kapellen)
    - Kruispunt Vierhoevenstraat x Specklaan (Kapellen)
    - Kruispunt Paasbloemlaan x Klinkaardstraat (Kapellen)
    - Kruispunt Klinkaardstraat x Grensstraat (Kapellen)
    - Kruispunt Fazantenlaan x Canadezenlaan
    - Kruispunt Oude Galgenstraat x Canadezenlaan
    - Kruispunt Geusenbacklaan x Canadezenlaan
    - Kruispunt Doornenlaan x Canadezenlaan
    - Kruispunt Bareellaan x Canadezenlaan
    - Kruispunt Eikenlaan x Canadezenlaan
    - Kruispunt Beeklei x Canadezenlaan
    - Kruispunt Canadezenlaan x Minnedreef
    - Kruispunt Dennendreef x Minnedreef
    - Kruispunt Minnedreef x Max Temmermanlaan
    - Kruispunt Koningin Astridlaan x Max Temmermanlaan
    - Kruispunt Hazendreef x Max Temmermanlaan
    - Kruispunt Geusenbacklaan x Max Temmermanlaan
    De signaalgevers dienen 30 minuten voor aanvang van de wielerwedstrijd op hun standplaats te zijn.
    Zie signalisatieplan SP2
    Art. 8
    Stilstaan- en parkeerverbod
    Er geldt een stilstaan- en parkeerverbod dmv borden E3 met tijdsbepalende onderborden en onderpijlborden Xa-b-d op volgende locaties:
    - Volledige omloop (zie art. 1) aan beide zijden van de rijbaan
    Deze bebording wordt minimaal herhaald na elk kruispunt.
    Plaatsing van parkeerverbodsignalisatie dient minimum 4 kalenderdagen vooraf te gebeuren.
    Zie signalisatieplan SP1
    Art. 9
    De inrichter staat in voor:
    -de plaatsing, de instandhouding en de verwijdering van de tijdelijke signalisatie
    -de schriftelijke verwittiging van de omwonenden inzake de manifestatie en de eraan
    verbonden tijdelijke verkeersmaatregelen
    -de bewegwijzering naar de manifestatie en de voorziene parkings


    Art. 10
    Hulpdiensten
    Ten alle tijde dient een doorgang te worden vrijgelaten voor de hulpdiensten van minimum 4 meter.
    Art. 11
    Huidige verordening wordt bekend gemaakt overeenkomstig artikel 286 van het Decreet Lokaal Bestuur. De verkeersmaatregelen worden bekend gemaakt met de passende verkeerstekens overeenkomstig artikel 12 van de wet betreffende de politie op het wegverkeer.
    Art. 12
    Afschrift van deze verordening wordt overgemaakt aan:
    - de Griffier van de Rechtbank van Eerste Aanleg te Antwerpen
    - de Griffier van de Politierechtbank te Antwerpen
    - de korpschef van PZ-Grens
    - de verantwoordelijke inrichters, indien nodig.


    VOOR EENSLUIDEND UITTREKSEL:


    Bij bevel:
    Algemeen directeur                                                                                     Burgemeester

  5. 5

    Besluit

    POLITIEREGLEMENT OVER VERKEERSREGELING NAAR AANLEIDING VAN ‘FARMFEST’ OP 21-06-2025 TE HANDELAAR 5.


    Het evenement werd aangevraagd door Jelle Jordan, Jelle@oostkaai.be .


    Advies van de PZ-Grens: GUNSTIG


    De gemeente voorziet indien nodig in de verwittiging van externe partners (bv. De Lijn, Agentschap Wegen & Verkeer, BPost, Brandweerzone Rand, …).


    De gemeente dient de genomen beslissingen van het college van burgemeester en schepenen ter kennis te brengen van de organisator, inclusief signalisatieplannen en bijkomende voorwaarden.


    BESLUIT:


    Art. 1
    Naar aanleiding van de manifestatie “Farm Fest” zijn volgende tijdelijke verkeersmaatregelen van kracht op Zaterdag 21 juni 2025 van 14u00 tot en met zondag 22 juni 2025 tot 06u00
    Art. 2
    Stilstaan- en parkeerverbod
    Er geldt een stilstaan- en parkeerverbod aan weerszijden dmv borden E3 met tijdsbepalende onderborden “21/06/2025 van 14u00 tot en met 22/06/2025 tot 06u00” en onderpijlborden Xa-b-d op volgende locaties:
    - Handelaar: vanaf kruispunt Roosendaalsebaan tot kruispunt Gageltjes (exclusief kruispunten)
    Deze borden worden herhaald na elk kruispunt.
    Plaatsing van parkeerverbod signalisatie dient minimum 4 kalenderdagen vooraf te gebeuren.
    Zie signalisatieplan SP
    Art. 3
    De inrichter staat in voor:
    -de plaatsing, de instandhouding en de verwijdering van de tijdelijke signalisatie
    -de schriftelijke verwittiging van de omwonenden inzake de manifestatie en de tijdelijke verkeersmaatregelen
    -de bewegwijzering naar de manifestatie en de voorziene parkings
    Art. 4
    Hulpdiensten
    Ten alle tijde dient een doorgang te worden vrijgelaten voor de hulpdiensten van min 4 meter.
    Art. 5
    Huidige verordening wordt bekend gemaakt overeenkomstig artikel 286 van het Decreet Lokaal Bestuur. De verkeersmaatregelen worden bekend gemaakt met de passende verkeerstekens overeenkomstig artikel 12 van de wet betreffende de politie op het wegverkeer.
    Art. 6
    Afschrift van deze verordening wordt overgemaakt aan:
    - de Griffier van de Rechtbank van Eerste Aanleg te Antwerpen
    - de Griffier van de Politierechtbank te Antwerpen
    - de korpschef van PZ-Grens
    - de verantwoordelijke inrichters, indien nodig.


    VOOR EENSLUIDEND UITTREKSEL:


    Bij bevel:
    Algemeen directeur                                                                                     Burgemeester

  6. 6

    Besluit

    POLITIEREGLEMENT OVER VERKEERSREGELING NAAR AANLEIDING VAN ‘OPENDEURDAG BRANDWEER’ IN ROZENEIND OP 22-06-2025.


    Het evenement werd aangevraagd door Karl Van Gool (brandweerkalmthout@gmail.com).


    Advies van de PZ-Grens: GUNSTIG


    De gemeente voorziet indien nodig in de verwittiging van externe partners (bv. De Lijn, Agentschap Wegen & Verkeer, BPost, Brandweerzone Rand, …).


    De gemeente dient de genomen beslissingen van het college van burgemeester en schepenen ter kennis te brengen van de organisator, inclusief signalisatieplannen en bijkomende voorwaarden.


    BESLUIT:


    Artikel 1.-
    Naar aanleiding van het evenement “Opendeurdag Brandweer Kalmthout” zijn volgende tijdelijke verkeersmaatregelen van kracht op van zaterdag 21/06/2025 van 16:00u tot zondag 22/06/2025 tot 22:00u


    Art. 2.-
    Stilstaan- en parkeerverbod
    Er geldt een stilstaan- en parkeerverbod dmv borden E3 met tijdsbepalende onderborden en onderpijlborden Xa-b-d op volgende locaties:
    - Rozeneind: volledige rijbaan met uitzondering van de zijstraten (beide rijrichtingen)
    - Rozeneind: parking achter oud gemeentehuis
    - Rozeneind: parking tegenover nieuwe brandweerkazerne


    Deze bebording wordt minimaal herhaald na elk kruispunt.


    Plaatsing van parkeerverbodsignalisatie dient minimum 4 kalenderdagen vooraf te gebeuren.


    Art. 3.-
    De inrichter staat in voor :
    -de plaatsing, de instandhouding en de verwijdering van de tijdelijke signalisatie
    -de schriftelijke verwittiging van de omwonenden inzake de manifestatie en de
    tijdelijke verkeersmaatregelen
    -de bewegwijzering naar de manifestatie en de voorziene parkings


    Art. 4.-
    Hulpdiensten
    Ten allen tijde dient een doorgang te worden vrijgelaten voor de hulpdiensten van min 4 meter.


    Art. 5.-
    Huidige verordening wordt bekend gemaakt overeenkomstig artikel 286 van het Decreet Lokaal Bestuur. De verkeersmaatregelen worden bekend gemaakt met de passende verkeerstekens overeenkomstig artikel 12 van de wet betreffende de politie op het wegverkeer.


    Art. 6.-
    Afschrift van deze verordening wordt overgemaakt aan:
    - de Griffier van de Rechtbank van Eerste Aanleg te Antwerpen
    - de Griffier van de Politierechtbank te Antwerpen
    - de korpschef van PZ-Grens
    - de verantwoordelijke inrichters, indien nodig.


    VOOR EENSLUIDEND UITTREKSEL:


    Bij bevel:
    Algemeen directeur                                                                                     Burgemeester