Ga naar de inhoud van deze pagina Ga naar het zoeken Ga naar het menu
Vorige pagina

Publiek - Reglementen college van burgemeester en schepenen

maandag 30 juni 2025

13:30 - 14:10
Locatie

Schepenzaal

Voorzitter
Lukas Jacobs
Toelichting

Publicatiedatum: 01-07-2025

Agendapunten

  1. 1

    Besluit

    POLITIEREGLEMENT OVER VERKEERSREGELING NAAR AANLEIDING VAN ‘ATV-VERTELLINGEN’ IN HET ARBORETUM OP 21-07-2025.


    Het evenement werd aangevraagd door Kelly Milbou info@clubkalmthout.be .


    Advies van de PZ-Grens: GUNSTIG


    De gemeente voorziet indien nodig in de verwittiging van externe partners (bv. De Lijn, Agentschap Wegen & Verkeer, BPost, Brandweerzone Rand, …).


    De gemeente dient de genomen beslissingen van het college van burgemeester en schepenen ter kennis te brengen van de organisator, inclusief signalisatieplannen en bijkomende voorwaarden.


    BESLUIT:


    Art. 1.-
    Naar aanleiding van de manifestatie “ATV-vertellingen” zijn volgende tijdelijke verkeersmaatregelen van kracht op maandag 21 juli 2025 van 18:00u tot 23:45u:
    Art. 2.-
    Stilstaan- en parkeerverbod
    Er geldt een stilstaan- en parkeerverbod dmv borden E3 met tijdsbepalende onderborden en onderpijlborden Xa-b-d op volgende locaties:
    - Lindendreef: volledige straat (beide rijrichtingen)
    Deze bebording wordt minimaal herhaald na elk kruispunt.
    Plaatsing van parkeerverbodsignalisatie dient minimum 4 kalenderdagen vooraf te gebeuren.


    Art. 3.-
    De inrichter staat in voor :
    -de plaatsing, de instandhouding en de verwijdering van de tijdelijke signalisatie
    -de schriftelijke verwittiging van de omwonenden inzake de manifestatie en de
    tijdelijke verkeersmaatregelen
    -de bewegwijzering naar de manifestatie en de voorziene parkings
    Art. 4.-
    Hulpdiensten
    Ten alle tijde dient een doorgang te worden vrijgelaten voor de hulpdiensten van min 4 meter.
    Art. 5.-
    Huidige verordening wordt bekend gemaakt overeenkomstig artikel 286 van het Decreet Lokaal Bestuur. De verkeersmaatregelen worden bekend gemaakt met de passende verkeerstekens overeenkomstig artikel 12 van de wet betreffende de politie op het wegverkeer.


    Art. 6.-
    Afschrift van deze verordening wordt overgemaakt aan:
    - de Griffier van de Rechtbank van Eerste Aanleg te Antwerpen
    - de Griffier van de Politierechtbank te Antwerpen
    - de korpschef van PZ-Grens
    - de verantwoordelijke inrichters, indien nodig.


    VOOR EENSLUIDEND UITTREKSEL:


    Bij bevel:
    Algemeen directeur                                                                                     Burgemeester

  2. 2

    Besluit

    POLITIEREGLEMENT OVER VERKEERSREGELING NAAR AANLEIDING VAN ‘TREKKERTREK’ IN BLIKSTRAAT 77 OP 26-07-2025 EN 27-07-2025.
    Het evenement werd aangevraagd door Lien Vissers (lien.vissers@outlook.com).


    Advies van de PZ-Grens: GUNSTIG onder voorwaarden
    Private veiligheid:
    · De organisator dient steeds zelf in te staan voor de veiligheid op het evenement (fuif/festival).
    · De organisator kan steeds gebruik maken van de Wet van 2 oktober 2017 tot regeling van de private en bijzondere veiligheid voor inzet van bewakingsagenten. Meer informatie kan worden geraadpleegd via volgende link: Justel databank.
    · Gezien de organisator meer dan 500 bezoekers verwacht op het gemelde evenement, occasionele dansgelegenheid, meerdaags evenement of een evenement dat punctueel aangewezen is door onze diensten, dient er private veiligheid voorzien te worden:
    · Gezien het een occasionele dansgelegenheid betreft adviseren wij 1 bewakingsagent per 250 bezoekers.
    · Bij inzet van een private firma dient de bewakingslijst ten laatste 2 weken voor het evenement bezorgd te worden aan PZ.Grens.HHOO@police.belgium.eu.
    · Bij het gebruik van het systeem van vrijwilligers, dient het modelformulier (bijlage 1) voor aanvraag tot vrijwillige bewaking te worden ingevuld en bezorgd aan:
    · Burgemeester (gemeente)
    · Kopie aan spvcontrole@ibz.fgov.be
    · Kopie aan pz.grens.HHOO@police.belgium.eu
    · Meer informatie over de bevoegdheden van een private firma en/of vrijwilligers en daarnaast de voorwaarden waar aan voldaan moet worden, kunnen teruggevonden worden via volgende link: Stel een beveiligingsplan op.
    Geluidsnormen:
    · Gezien de organisator een aanvraag heeft gedaan om te mogen afwijken van het standaard geluidsniveau op muziekactiviteiten voor een geluidsniveau kleiner of gelijk aan 100 dB, dienen volgende maatregelen genomen te worden:
    · Meten + registreren van het geluidsniveau
    · Visuele indicatie van het geluidsniveau
    · Gratis ter beschikking stellen van oordopjes


    Alcohol:
    · Voor het schenken van bieren en gegiste dranken is er geen aparte vergunning nodig.
    · Er moet voldoen worden aan de alcoholwetgeving. Meer informatie hierover kan je terugvinden via volgende link: Zorg dat de alcoholwet- en regelgeving wordt nageleefd.
    · Voor het schenken van sterke dranken dient er een aparte vergunning verkregen te worden van het CBS.
    · Wij adviseren om enkel premixdranken te schenken (niet het mengen van dranken ter plaatse).
    · Alle alcoholische dranken die meer dan 1,2 volumeprocent (% vol) gedistilleerde alcohol bevatten, zijn sterke dranken.
    · Voorbeelden zijn wodka, rum, cognac, whisky, gin en jenevers, maar ook aperitiefdranken zoals pisang en passoa.
    · Als limonades of een andere niet-alcoholische drank wordt gemengd met een gedistilleerde alcoholisch drank, wordt dat mengsel ook als sterkedrank beschouwd. Voorbeelden zijn alcoholpops en cocktails als whisky-cola gin-tonic en mojito.
    · Alle dranken, ook niet-gedistilleerde, met een alcoholpercentage van meer dan 22 % vol zijn sterke dranken.
    · De organisator dient er een systeem uitgewerkt te worden zodat de leeftijden gecontroleerd kunnen worden:
    · -16 voor bieren
    · -18 voor sterke dranken


    Toegang tot evenement:
    · Er zijn een heel aantal voorschriften voor mensen de toegang tot het evenement te weigeren. (Lees hiervoor zeker de topics op Bezoekers de toegang weigeren - ikorganiseer.be).
    · Inzake leeftijd is onderstaande regel van belang:
    · Naar evenementen van de jeugdvereniging, het jeugdhuis of school kunnen -16jarigen alleen gaan.
    · Een min 16-jarige die zonder begeleiding van een volwassene een commercieel dansfeest wil bezoeken, moet je de toegang weigeren. Een jongere, hoe oud hij ook is, mag wel altijd binnen op een evenement dat geen winstdoel nastreeft.


    Beperken overlast:
    · De organisator dient erop toe te zien dat de overlast bij buurtbewoners tot een minimum beperkt blijft en dit voor het gehele evenement.
    · Bij het einde van het evenement (uitstroom) dient men extra toe te zien op volgende aspecten:
    · Het rustige verloop van uitstroom (nachtlawaai, rondhangen,..)
    · Kijken dat op het evenement en nabije omgeving er geen voorwerpen, glas, rommel,.. achterblijven
    · Verkeersregeling aanwezig is aan parkings (indien nodig)
    · De organisator dient met de buurtbewoners te communiceren over het evenement en dit met volgende aspecten:
    · De buurtbewoners moeten ten laatste 1 week voor het evenement schriftelijk verwittigd te zijn met vermelding van:
    · Uren van het evenement
    · Telefoonnummer van de organisator, zodat zij contact kunnen opnemen voor opmerkingen, vragen, klachten,…


    Veiligheidsplan/intern noodplan:
    · De organisator dient te voorzien in een intern noodplan dat volgende zaken moet bevatten:
    · Contactgegeven organisator, verantwoordelijke veiligheid,…
    · Chronologisch verloop van het evenement
    · Risicoanalyse van de meest voorkomende risico's
    · Inplantingsplan met vermelding van:
    · In en uitgang
    · Nooduitgangen
    · Andere nutsvoorzieningen
    · Brandblussers
    · …
    · Omgevingsplan met duidelijke aanduiding hoe de mobiliteit zal verlopen. Bekijk zeker eens Google MyMaps (My Maps)
    · Er moet te allen tijde een vrije doorgang zijn voor de hulpdiensten tot aan de publieksruimtes:
    · 4 meter vrije doorgang zonder vaste constructie
    · 2 meter volledig vrije doorgang voor publieksbewegingen
    · Dit dient ook aangeduid te worden op het inplantingsplan.
    · Intern noodplan dient ten laatste 1 week voor het evenement bezorgd te worden aan het gemeentebestuur en pz.grens.HHOO@police.belgium.eu.


    Politionele inzet:
    · Politiezone Grens voorziet voor dit evenement geen inzet.


    De gemeente voorziet indien nodig in de verwittiging van externe partners (bv. De Lijn, Agentschap Wegen & Verkeer, BPost, Brandweerzone Rand, …).


    De gemeente dient de genomen beslissingen van het college van burgemeester en schepenen ter kennis te brengen van de organisator, inclusief signalisatieplannen en bijkomende voorwaarden.


    BESLUIT:


    Artikel 1.-
    Naar aanleiding van het evenement Trekkertrek zijn volgende tijdelijke verkeersmaatregelen van kracht op zaterdag 26 juli 2025 vanaf 16:00u tot en met zondag 27 juli 2025 tot en met 23:00u:


    Art. 2.-
    **Eénrichtingsverkee**r BEV
    In volgende straten wordt beperkt éénrichtingsverkeer (BEV) ingesteld dmv borden F19 + onderbord M18 aan het beginpunt van de maatregel en dan telkens min herhaald na elk kruispunt en door borden C1 + onderbord M12 in tegenrichting en telkens herhaald na elk kruispunt :
    - Weidepad


    In zijstraten die uitkomen op voornoemde straten met éénrichtingsverkeer wordt
    volgende signalisatie geplaatst :
    - Venetiaanse Heide: voor kruispunt met Weidepad: D1e + M12
    - Venetiaanse Heide: voor kruispunt met Weidepad (rijrichting Bosweg): C31a + M12
    - Venetiaanse Heide: voor kruispunt met Weidepad (rijrichting Blikstraat): C31b + M12


    Zie ook signalisatieplan


    Art. 3.-
    Stilstaan- en parkeerverbod
    Er geldt een stilstaan- en parkeerverbod aan weerszijden dmv borden E3 met tijdsbepalende onderborden en onderpijlborden Xa-b-d in volgende straten:
    - Weidepad


    Deze borden worden herhaald na elk kruispunt.


    Plaatsing van parkeerverbodsignalisatie dient minimum 4 kalenderdagen vooraf te gebeuren.


    Zie ook signalisatieplan


    Art. 4.-
    De inrichter staat in voor :
    -de plaatsing, de instandhouding en de verwijdering van de tijdelijke signalisatie
    -de schriftelijke verwittiging van de omwonenden inzake de manifestatie en de eraan
    verbonden tijdelijke verkeersmaatregelen
    -de bewegwijzering naar de manifestatie en de voorziene parkings


    Art. 5.-
    Hulpdiensten
    Ten allen tijde dient een doorgang te worden vrijgelaten voor de hulpdiensten van minimum 4 meter.


    Art. 6.-
    Huidige verordening wordt bekend gemaakt overeenkomstig artikel 286 van het Decreet Lokaal Bestuur. De verkeersmaatregelen worden bekend gemaakt met de passende verkeerstekens overeenkomstig artikel 12 van de wet betreffende de politie op het wegverkeer.


    Art. 7.-
    Afschrift van deze verordening wordt overgemaakt aan:
    - de Griffier van de Rechtbank van Eerste Aanleg te Antwerpen
    - de Griffier van de Politierechtbank te Antwerpen
    - de korpschef van PZ-Grens
    - de verantwoordelijke inrichters, indien nodig.


    VOOR EENSLUIDEND UITTREKSEL:


    Bij bevel:
    Algemeen directeur                                                                                     Burgemeester

  3. 3

    Besluit

    POLITIEREGLEMENT OVER VERKEERSREGELING NAAR AANLEIDING VAN ‘CANADEZENLAAN BUURTFEEST’ IN DE CANADEZENLAAN OP 12-07-2025.


    Het evenement werd aangevraagd door Ann de Buysscher ann.debuysscher96@gmail.com .


    Advies van de PZ-Grens: GUNSTIG


    De gemeente voorziet indien nodig in de verwittiging van externe partners (bv. De Lijn, Agentschap Wegen & Verkeer, BPost, Brandweerzone Rand, …).


    De gemeente dient de genomen beslissingen van het college van burgemeester en schepenen ter kennis te brengen van de organisator, inclusief signalisatieplannen en bijkomende voorwaarden.


    BESLUIT:


    Art. 1.-
    Naar aanleiding van het evenement “Buurtfeest Canadezenlaan” zijn volgende tijdelijke verkeersmaatregelen van kracht vanaf Zaterdag 12 juli van 14u00 tot en met zondag 13 juli 2025 tot 01u00:
    Art. 2.-
    Verboden voor alle verkeer muv Hulpdiensten
    Volgend straatdeel wordt afgesloten voor alle bestuurders muv hulpdiensten:
    - Canadezenlaan
    Dit wordt ter kennis gebracht door plaatsing van rood-wit hekken over de volledige rijbaanbreedte op volgende locaties:
    -Canadezenlaan:na kruispunt Heidestatieplein
    -
    Canadezenlaan
    : na kruispunt Beeklei/ Minnedreef


    De hekken worden voorzien van volgende signalisatie :
    -een bord C3
    -een onderbord “Uitgezonderd hulpdiensten”
    -een bord “Manifestatie”
    -de nodige verlichting
    Bord C31a met onderbord “uitgezonderd hulpdiensten” wordt respectievelijk geplaatst in Minnedreef voor het kruispunt met Canadezenlaan.
    Bord C31b met onderbord “uitgezonderd hulpdiensten” wordt respectievelijk geplaatst in Beeklei voor het kruispunt met Canadezenlaan.
    Bord C31b met onderbord “uitgezonderd hulpdiensten” wordt respectievelijk geplaatst in Heidestatieplein voor het kruispunt met Canadezenlaan.
    Zie Signalisatieplan 1
    Art. 3.-
    De inrichter staat in voor :
    -de plaatsing, de instandhouding en de verwijdering van de tijdelijke signalisatie
    -de schriftelijke verwittiging van de omwonenden inzake de manifestatie en de eraan
    verbonden tijdelijke verkeersmaatregelen
    -de bewegwijzering naar de manifestatie en de voorziene parkings
    Art. 4.-
    Hulpdiensten
    Ten alle tijde dient een doorgang te worden vrijgelaten voor de hulpdiensten van minimum 4 meter.
    Art. 5.-
    Huidige verordening wordt bekend gemaakt overeenkomstig artikel 286 van het Decreet Lokaal Bestuur. De verkeersmaatregelen worden bekend gemaakt met de passende verkeerstekens overeenkomstig artikel 12 van de wet betreffende de politie op het wegverkeer.


    Art. 6.-
    Afschrift van deze verordening wordt overgemaakt aan:
    - de Griffier van de Rechtbank van Eerste Aanleg te Antwerpen
    - de Griffier van de Politierechtbank te Antwerpen
    - de korpschef van PZ-Grens
    - de verantwoordelijke inrichters, indien nodig.


    VOOR EENSLUIDEND UITTREKSEL:


    Bij bevel:
    Algemeen directeur                                                                                     Burgemeester

  4. 4

    Besluit

    POLITIEREGLEMENT OVER VERKEERSREGELING NAAR AANLEIDING VAN ‘ACHT VAN HEIDE’ TE MAX TEMMERMANLAAN EN OMGEVING OP 01-08-2025.


    Het evenement werd aangevraagd door Louis van den Buijs vandenbuijslouis@gmail.com .


    Advies van de PZ-Grens: GUNSTIG


    De gemeente voorziet indien nodig in de verwittiging van externe partners (bv. De Lijn, Agentschap Wegen & Verkeer, BPost, Brandweerzone Rand, …).


    De gemeente dient de genomen beslissingen van het college van burgemeester en schepenen ter kennis te brengen van de organisator, inclusief signalisatieplannen en bijkomende voorwaarden.


    BESLUIT:


    Art. 1.-
    Naar aanleiding van het wielerwedstrijd “De acht van Heide zijn volgende tijdelijke verkeersmaatregelen van kracht op vrijdag 1 augustus 2025 om 16u45 tot 24u00 :


    Art. 2.-
    Parcours- Wielerwedstrijd
    Het betreft een wedstrijd op een gesloten parcours:
    Retrokoers/ Kleine omloop
    - Max Temmermanlaan
    - Heidestatieplein
    - Canadezenlaan
    - Minnedreef
    - Max Temmermanlaan


    Gentlemens koers/ grote omloop
    - Max Temmermanlaan
    - Heidestatieplein
    - Bevrijdingslei
    - De Pretlaan
    - Douglaslaan
    - Bremlaan
    - Corsicalaan
    - Doornenlaan
    - Canadezenlaan
    - Minnnedreef
    - Max Temmermanlaan


    Zie signalisatieplan 1


    De retrokoers start aan de kerk op de Max Temmermanlaan en vervolgens Heidestatieplein- Canadezenlaan-Minnedreef-Max Temmermanlaan(1,2 km x 25 ronden)


    De gentlemenkoers start aan de kerk in de Max Temmermanlaan en vervolgens Heidestatieplein - Bevrijdingslei- De Pretlaan – Douglaslaan – Doornenlaan – Canadezenlaan – Minnedreef - Max Temmermanlaan (3,75 km x 20 ronden)


    Art. 3.-
    Verkeersvrij maken tijdens Retrokoers/ kleine omloop vanaf 16u45 tot 19u00
    a.) Verboden voor alle verkeer muv hulpdiensten
    Volgende straten/straatdelen worden afgesloten voor alle bestuurders muv hulpdiensten:
    - Max Temmermanlaan
    - Heidestatieplein
    - Canadezenlaan
    - Minnedreef


    Dit wordt ter kennis gebracht door plaatsing van rood-wit hekken over de volledige rijbaanbreedte op volgende locaties:
    - Max Temmermanlaan: voor kruispunt Minnedreef
    - Koningin Astridlaan: voor kruispunt Max Temmermanlaan
    - Sint-Jozeflaan: voor kruispunt Max Temmermanlaan
    - Max Temmermanlaan: voor kruispunt Heidestatieplein
    - Bevrijdingslei: voor kruispunt Canadezenlaan
    - Beeklei: voor kruispunt Canadezenlaan
    - Canadezenlaan: voor kruispunt Beeklei
    - Dennendreef: voor kruispunt Minnedreef


    De hekken worden voorzien van volgende signalisatie :
    -een bord C3
    -een onderbord “Uitgezonderd hulpdiensten”
    -een bord “Manifestatie”
    -de nodige verlichting


    Zie signalisatieplan 3


    b.) Afgesloten voor doorgaand verkeer
    Volgende straten/straatdelen worden voorbehouden aan plaatselijk verkeer:
    - Koningin Astridlaan
    - Sint-Jozeflaan
    - Max Temmermanlaan
    - Dennendreef
    - Bevrijdingslei
    - Beeklei
    - Canadezenlaan


    Dit wordt ter kennis gebracht door plaatsing van een rood-wit hek op de rechter rijbaanhelft op volgende locaties:
    - Max Temmermanlaan: na kruispunt Hazendreef
    - **Koningin Astridlaan:**na kruispunt Vredelaan
    - Sint-Jozeflaan: na kruispunt Vredelaan
    - **Bevrijdingslei:**na kruispunt Eikenlaan
    - **Beeklei:**na kruispunt Bevrijdingslei
    - Canadezenlaan: na kruispunt Eikenlaan
    - Dennendreef: na kruispunt Geusenbacklaan


    Deze hekken worden voorzien van volgende signalisatie :
    -een bord C3 + onderbord “uitgezonderd plaatselijk verkeer”
    -een bord “Manifestatie”
    -een bord F45
    -de nodige verlichting


    Zie signalisatieplan 3


    Art. 4.-
    Verkeersvrij maken tijdens Gentlemenskoers/ Grote Omloop vanaf 19u tot 22u00
    a.) Verboden voor alle verkeer muv hulpdiensten
    Volgende straten/straatdelen worden afgesloten voor alle bestuurders muv hulpdiensten:
    - Max Temmermanlaan
    - Statieplein
    - Heidestatieplein
    - Bevrijdingslei
    - De Pretlaan
    - Douglaslaan
    - Bremlaan
    - Corsicalaan
    - Doornenlaan
    - Canadezenlaan
    - Minnnedreef


    Dit wordt ter kennis gebracht door plaatsing van rood-wit hekken over de volledige rijbaanbreedte op volgende locaties:
    - Koningin Astridlaan: voor kruispunt Max Temmermanlaan
    - Sint-Jozeflaan: voor kruispunt Max Temmermanlaan
    - Max Temmermanlaan: voor kruispunt Heidestatieplein
    - Beeklei: voor kruispunt Bevrijdingslei
    - Eikenlaan: voor kruispunt Bevrijdingslei
    - Bareellaan: voor kruispunt De Pretlaan
    - Corsicalaan: voor kruispunt De Pretlaan
    - De Pretlaan: voor kruispunt Douglaslaan
    - Varenlaan: voor kruispunt Douglaslaan
    - Varenlaan: voor kruispunt Douglaslaan
    - Bremlaan: voor kruispunt Douglaslaan
    - Douglaslaan: voor kruispunt Bremlaan
    - Corsicalaan: voor kruispunt Bremlaan
    - Doornenlaan: voor kruispunt Corsicalaan
    - Bareellaan: voor kruispunt Canadezenlaan
    - Canadezenlaan: voor kruispunt Doornenlaan
    - Eikenlaan: voor kruispunt Canadezenlaan
    - Beeklei: voor kruispunt Canadezenlaan
    - Dennendreef: voor kruispunt Minnedreef
    - Max Temmermanlaan: voor kruispunt Minnedreef


    De hekken worden voorzien van volgende signalisatie :
    -een bord C3
    -een onderbord “Uitgezonderd hulpdiensten”
    -een bord “Manifestatie”
    -de nodige verlichting


    Bord C31b met onderbord “uitgezonderd hulpdiensten” wordt respectievelijk geplaatst in Heidestatieplein voor het kruispunt met de Max Temmermanlaan


    Zie signalisatieplan 3


    b.) Afgesloten voor doorgaand verkeer
    Volgende straten/straatdelen worden voorbehouden aan plaatselijk verkeer:
    - Koningin Astridlaan
    - Sint-Jozeflaan
    - Max Temmermanlaan
    - Dennendreef
    - Doornenlaan
    - Douglaslaan
    - Bremlaan
    - Varenlaan
    - De Pretlaan


    Dit wordt ter kennis gebracht door plaatsing van een rood-wit hek op de rechter rijbaanhelft op volgende locaties:
    - **Koningin Astridlaan:**na kruispunt Vredelaan
    - Sint-Jozeflaan: na kruispunt Vredelaan
    - Max Temmermanlaan: na kruispunt Hazendreef
    - Dennendreef: na kruispunt Geusenbacklaan
    - Doornenlaan: na kruispunt Douglaslaan
    - Douglaslaan: na kruispunt Zilversparlaan
    - **Bremlaan:**na kruispunt Weymouthlaan
    - **Varenlaan:**na kruispunt Weymouthlaan
    - **De Pretlaan:**na kruispunt Weymouthlaan


    Deze hekken worden voorzien van volgende signalisatie :
    -een bord C3 + onderbord “uitgezonderd plaatselijk verkeer”
    -een bord “Manifestatie”
    -een bord F45
    -de nodige verlichting


    Borden C31a/b met onderbord “uitgezonderd plaatselijk verkeer” worden geplaatst op de:
    - Vredelaan aan weerszijden van het kruispunt met de Sint-Jozeflaan
    - Geusenbacklaan aan weerszijden van het kruispunt met de Dennendreef
    - Douglaslaan aan weerszijden van het kruispunt met de Doornenlaan
    - Weymouthlaan aan weerszijden van het kruispunt met de Bremlaan
    - Weymouthlaan aan weerszijden van het kruispunt met de Varenlaan


    Bord C31a met onderbord “uitgezonderd plaatselijk verkeer” wordt respectievelijk geplaatst in de:
    - Weymouthlaan voor het kruispunt met De Pretlaan.
    - Vredelaanvoor het kruispunt met Koning Astridlaan.


    Bord C31b met onderbord “uitgezonderd plaatselijk verkeer” wordt respectievelijk geplaatst in de :
    - Zilversparlaanvoor het kruispunt met de Douglaslaan.
    - Hazendreefvoor het kruispunt met de Max Temmermanlaan.


    Zie Signalisatie 3


    Art. 5.-
    Verkeersvrij maken na de wedstrijd,na 22u00
    a.) Verboden voor alle verkeer muv hulpdiensten
    Volgende straten/straatdelen worden afgesloten voor alle bestuurders muv hulpdiensten:
    - Max Temmermanlaan


    Dit wordt ter kennis gebracht door plaatsing van rood-wit hekken over de volledige rijbaanbreedte op volgende locaties:
    - Max Temmermanlaan: na kruispunt Sint-Jozeflaan
    - Max Temmermanlaan: na kruispunt Heidestatieplein
    - Heidestatieplein: voor kruispunt Max Temmermanlaan


    De hekken worden voorzien van volgende signalisatie :
    -een bord C3
    -een onderbord “Uitgezonderd hulpdiensten”
    -een bord “Manifestatie”
    -de nodige verlichting


    Bord C31a/b met onderbord “uitgezonderd hulpdiensten” wordt respectievelijk geplaatst in Heidestatieplein voor het kruispunt met de Max Temmermanlaan


    Bord C31 met onderbord “uitgezonderd hulpdiensten” wordt respectievelijk geplaatst in Sint- Jozeflaan voor het kruispunt met de Max Temmermanlaan


    Zie signalisatieplan 3


    b.) Afgesloten voor doorgaand verkeer
    Volgende straten/straatdelen worden voorbehouden aan plaatselijk verkeer:
    - Heidestatieplein


    Dit wordt ter kennis gebracht door plaatsing van een rood-wit hek op de rechter rijbaanhelft op volgende locaties:
    - **Heidestatieplein:**na kruispunt Heidestatieplein thv de kerk


    Deze hekken worden voorzien van volgende signalisatie :
    -een bord C3 + onderbord “uitgezonderd plaatselijk verkeer”
    -een bord “Manifestatie”
    -een bord F45
    -de nodige verlichting


    Borden C31a/b met onderbord “uitgezonderd plaatselijk verkeer” worden geplaatst op de Heidestatieplein aan weerszijden van het kruispunt met Heidestatieplein


    Art. 6.-
    Signaalgevers
    De organisator dient min 20seingevers in te zetten op volgende locaties:
    - Seingever 1: Canadezenlaan X Minnedreef
    - Seingever 2: Minnedreef X Dennendreef
    - Seingever 3: Minnedreef X Max Temmermanlaan
    - Seingever 4: sint-Jozeflaan X Max Temmermanlaan
    - Seingever 5: Max Temmermanlaan X Heidestatieplein
    - Seingever 6: Heidestatieplein/ Canadezenlaan
    - Seingever 7: Heidestatieplein/ter hoogte Sandy
    - Seingever 8: Bevrijdingslei/ Beeklei
    - Seingever 9: Bevrijdingslei/ Eikenlaan
    - Seingever 10: De Pretlaan/ Bareellaan
    - Seingever 11: De Pretlaan/ Corsicalaan
    - Seingever 12: De Pretlaan/ Douglaslaan
    - Seingever 13: Douglaslaan/ Varenlaan
    - Seingever 14: Douglaslaan/ Varenlaan
    - Seingever 15: Douglaslaan/Bremlaan
    - Seingever 16: Bremlaan/Corsicalaan
    - Seingever 17: Corsicalaan X Doornenlaan
    - Seingever 18: Doornenlaan/ Canadezenlaan
    - Seingever 19: Canadezenlaan/ Bareellaan
    - Seingever 20: Canadezenlaan/ Eikenlaan
    -


    De organisator dient min 3Politie in te zetten op volgende locaties:
    - Politie 1: Max Temmermanlaan X Minnedreef
    - Politie 2: Max Temmermanlaan x Heidestatieplein
    - Politie 3: De Pretlaan X Douglaslaan


    De signaalgevers dienen een half uur (30min) voor aanvang van de wedstrijd op hun standplaats te zijn.


    Zie signalisatieplan 1


    Art. 7.-
    Stilstaan- en parkeerverbod
    Er geldt een stilstaan- en parkeerverbod dmv borden E3 met tijdsbepalende onderborden “01/08/2025 van 16u00 tot 22u00” en onderpijlborden Xa-b-d op volgende locaties :
    - **Max Temmermanlaan:**vanaf kruispunt Minnedreef tot kruispunt Heidestatieplein
    - **Heidestatieplein:**volledig
    - **Bevrijdingslei:**volledig
    - **De Pretlaan:**vanaf kruispunt Douglaslaan tot bevrijdingslei
    - Douglaslaan: vanaf kruispunt De Pretlaan tot kruispunt Bremlaan
    - Bremlaan: vanaf kruispunt Douglaslaan tot kruispunt Corsicalaan
    - **Corsicalaan:**Vanaf kruispunt Bremlaan tot kruispunt Doornenlaan
    - **Doornenlaan:**vanaf kruispunt Corsicalaan tot kruispunt Canadezenlaan
    - **Canadezenlaan:**vanaf kruispunt Doornenlaan tot kruispunt Heidestatieplein
    - **Minnnedreef:**Volledig


    Er geldt een stilstaan- en parkeerverbod dmv borden E3 met tijdsbepalende onderborden “01/08/2025 van 06u00 tot 24u00” en onderpijlborden Xa-b-d op volgende locaties :
    - Heidestatieplein: vanaf Kruispunt Max Temmermanlaan tot en met kruispunt Canadezenlaan inclusief kruispunten
    - Max Temmermanlaan: vanaf Kruispunt Sint-Jozeflaan tot en met Kruispunt Heidestatieplein inclusief kruispunten


    Deze bebording wordt minimaal herhaald na elk kruispunt.
    Plaatsing van parkeerverbodsignalisatie dient minimum 4 kalenderdagen vooraf te gebeuren.


    Zie signalisatieplan 2


    Art. 8.-
    De inrichter staat in voor
    -de plaatsing, de instandhouding en de verwijdering van de tijdelijke signalisatie
    -de schriftelijke verwittiging van de omwonenden inzake de manifestatie en de eraan
    verbonden tijdelijke verkeersmaatregelen
    -de bewegwijzering naar de manifestatie en de voorziene parkings


    Art. 9.-
    Hulpdiensten
    Ten allen tijden dient een doorgang te worden vrijgelaten voor de hulpdiensten van minimum 4 meter.


    Art. 10.-
    Huidige verordening wordt bekend gemaakt overeenkomstig artikel 286 van het Decreet Lokaal Bestuur. De verkeersmaatregelen worden bekend gemaakt met de passende verkeerstekens overeenkomstig artikel 12 van de wet betreffende de politie op het wegverkeer.


    Art. 11.-
    Afschrift van deze verordening wordt overgemaakt aan:
    - de Griffier van de Rechtbank van Eerste Aanleg te Antwerpen
    - de Griffier van de Politierechtbank te Antwerpen
    - de korpschef van PZ-Grens
    - de verantwoordelijke inrichters, indien nodig.


    VOOR EENSLUIDEND UITTREKSEL:


    Bij bevel:
    Algemeen directeur                                                                                     Burgemeester

  5. 5

    Besluit

    POLITIEREGLEMENT OVER VERKEERSREGELING NAAR AANLEIDING VAN ‘COLOURFEST’ TE KRUISSTRAAT 39 OP 02-08-2025.


    Het evenement werd aangevraagd door Thomas Segaert thomassegaert@gmail.com .


    Advies van de PZ-Grens: GUNSTIG


    De gemeente voorziet indien nodig in de verwittiging van externe partners (bv. De Lijn, Agentschap Wegen & Verkeer, BPost, Brandweerzone Rand, …).


    De gemeente dient de genomen beslissingen van het college van burgemeester en schepenen ter kennis te brengen van de organisator, inclusief signalisatieplannen en bijkomende voorwaarden.


    BESLUIT:


    Art. 1.-
    Naar aanleiding van het evenement Colourfest zijn volgende tijdelijke verkeersmaatregelen van kracht op zaterdag 2 augustus 2025 van 16:00u tot 23:59u :
    Art. 2.-
    **Eénrichtingsverkee**r BEV
    In volgende straten wordt beperkt éénrichtingsverkeer (BEV) ingesteld dmv borden F19 + onderbord M18 aan het beginpunt van de maatregel en dan telkens min herhaald na elk kruispunt en door borden C1 + onderbord M12 in tegenrichting en telkens herhaald na elk kruispunt :
    - Kruisstraat
    In zijstraten die uitkomen op voornoemde straten met éénrichtingsverkeer wordt
    volgende signalisatie geplaatst :
    - Noordheuvel: voor kruispunt met Kruisstraat: D1f + M12
    - Duinenstraat: voor kruispunt met Kruisstraat: D1e + M12


    Art. 3.-
    De inrichter staat in voor :
    -de plaatsing, de instandhouding en de verwijdering van de tijdelijke signalisatie
    -de schriftelijke verwittiging van de omwonenden inzake de manifestatie en de eraan
    verbonden tijdelijke verkeersmaatregelen
    -de bewegwijzering naar de manifestatie en de voorziene parkings
    Art. 4.-
    Hulpdiensten
    Ten alle tijde dient een doorgang te worden vrijgelaten voor de hulpdiensten van minimum 4 meter.
    Art. 5.-
    Huidige verordening wordt bekend gemaakt overeenkomstig artikel 286 van het Decreet Lokaal Bestuur. De verkeersmaatregelen worden bekend gemaakt met de passende verkeerstekens overeenkomstig artikel 12 van de wet betreffende de politie op het wegverkeer.


    Art. 6.-
    Afschrift van deze verordening wordt overgemaakt aan:
    - de Griffier van de Rechtbank van Eerste Aanleg te Antwerpen
    - de Griffier van de Politierechtbank te Antwerpen
    - de korpschef van PZ-Grens
    - de verantwoordelijke inrichters, indien nodig.


    VOOR EENSLUIDEND UITTREKSEL:


    Bij bevel:
    Algemeen directeur                                                                                     Burgemeester