Ga naar de inhoud van deze pagina Ga naar het zoeken Ga naar het menu
Vorige pagina

Publiek - College van burgemeester en schepenen

maandag 19 mei 2025

13:30 - 14:20
Locatie

Schepenzaal

Voorzitter
Lukas Jacobs

Agendapunten

  1. 1
    UITGESTELDE PUNTEN
  2. 2
    FINANCIEN
  3. 2.1

    Besluit

    Enig artikel.-
    Goedkeuren van de voorliggende mandaten en bestelbonnen.

  4. 3
    OMGEVING & RUIMTE
  5. 3.a
    Milieu en Groen
  6. 3.a.1

    Besluit

    K-2025.65 - MR
    Feiten - context
    De aanvraag tot het rooien van 1 douglas spar ontvangen op 09-05-2025 van MR op een terrein met adres Hertendreef 33, te Kalmthout. Kadastrale ligging : (afd. 2) sectie E 592 S17.
    Het goed waarop de aanvraag betrekking heeft, is volgens het gewestplan van Turnhout, goedgekeurd bij KB van 30-09-1977, gelegen in woonpark.
    Adviezen
    Het advies van de gemeentelijke groendienst van 09-05-2025: gunstig voor het rooien van 1 douglas spar, mits heraanplanting van 1 inheemse hoogstamboom 1e grootte A maat 16/18. Er dient een boomspiegel voorzien te worden met een doorsnede van 300 cm, geen gazon tot tegen stam of niet maaien rond de boom.
    Beslissing
    Vergunning


    K-2025.66 - FT
    Feiten - context
    De aanvraag tot het rooien van 1 wilg en 1 berk ontvangen op 09-05-2025 van FT op een terrein met adres De Vletlaan 28 te Kalmthout. Kadastrale ligging : (afd. 1) sectie B 287 D2 .
    Het goed waarop de aanvraag betrekking heeft, is volgens het gewestplan van Turnhout, goedgekeurd bij KB van 30-09-1977, gelegen in woonpark.
    Adviezen
    Het advies van de gemeentelijke groendienst van 09-05-2025: gunstig voor het rooien van 1 dode berk met berkenzwammen en 1 wilg, 2stammig uitgescheurd, schuinhangend en instabiel met de noodkappingsprocedure, mits heraanplanting van 2 inheemse loofbomen 1e grootte A maat 14/16.
    Beslissing
    Vergunning met de noodkappingsprocedure


    K-2025.67 - ER
    Feiten - context
    De aanvraag tot het rooien van 1 beuk ontvangen op 09-05-2025 van ER op een terrein met adres Beauvoislaan 26 te Kalmthout. Kadastrale ligging : (afd. 2) sectie E 592 C10 .
    Het goed waarop de aanvraag betrekking heeft, is volgens het gewestplan van Turnhout, goedgekeurd bij KB van 30-09-1977, gelegen in woongebieden.
    Adviezen
    Het advies van de gemeentelijke groendienst van 09-05-2025: gunstig voor het rooien van 1 dode beuk, mits heraanplanting van 1 inheemse loofboom 1e grootte A maat 1618.
    Beslissing
    Vergunning


    K-2025.68 - CDB
    Feiten - context
    De aanvraag tot het rooien van 6 olmen ontvangen op 14-05-2025 van CDB op een terrein met adres Pastoor Hensstraatje 14 te Kalmthout. Kadastrale ligging : (afd. 2) sectie E 36 F.
    Het goed waarop de aanvraag betrekking heeft, is volgens het gewestplan van Turnhout, goedgekeurd bij KB van 30-09-1977, gelegen in woongebieden, woongebieden met landelijk karakter en agrarische gebieden.
    Adviezen
    Het advies van de gemeentelijke groendienst van 14-05-2025: gunstig voor het rooien van 6 olmen, mits heraanplanting van 1 inheemse loofboom 1e grootte A maat 16/18.
    Beslissing
    Vergunning


    K-2025.69 - EL
    Feiten - context
    De aanvraag tot het rooien van 1 treurwilg ontvangen op 14-05-2025 van EL op een terrein met adres Azalealaan 25 te Kalmthout. Kadastrale ligging : (afd. 1) sectie G 107 G2.
    Het goed waarop de aanvraag betrekking heeft, is volgens het gewestplan van Turnhout, goedgekeurd bij KB van 30-09-1977, gelegen in woongebieden.
    Adviezen
    Het advies van de gemeentelijke groendienst van 14-05-2025: gunstig voor een ecokapping van 1 treurwilg. De treurwilg is instabiel vanwege een holle stam. Het lijkt aangewezen nog een stam te behouden van ongeveer 5 meter. Er dient geen heraanplanting te gebeuren..
    Beslissing
    Vergunning


    K-2025.70 - IM
    Feiten - context
    De aanvraag tot het verlengen van 2 kapvergunningen ontvangen op 14-05-2025 van IM op een terrein met adres Guido Gezellelaan 20 te Kalmthout. Kadastrale ligging : (afd. 1) sectie F 1 H126.
    Het goed waarop de aanvraag betrekking heeft, is volgens het gewestplan van Turnhout, goedgekeurd bij KB van 30-09-1977, gelegen in woongebieden.
    Adviezen
    Het advies van de gemeentelijke groendienst van 14-05-2025: gunstig voor het verlengen van 2 kapvergunningen voor het rooien van 1 berk en 1 spar. Zie advies van vorige kapvergunningen. De heraanplanting zoals opgelegd in K.2024.69 en K-2024.191 zijn nog van toepassing en dienen uitgevoerd te worden.
    Beslissing
    Vergunning voor het verlengen van 2 afgeleverde kapvergunningen.

  7. 3.a.2

    Besluit

    Enig artikel.-
    Kennisname van de vraag van IGEAN milieu & veiligheid over de bevestiging van de aanstelling van een bijkomend sanctionerend ambtenaar in het kader van de gemeentelijke administratieve sancties + doorverwijzing naar de gemeenteraad van 23-06-2025.

  8. 3.a.3

    Besluit

    Enig artikel. -
    Kennisname van het verslag van de GALANT-vergadering van 28-01-2025

  9. 3.b
    Ruimtelijke ordening
  10. 3.b.1

    Besluit

    Omgevingsvergunningen schepencollege
    1. VGJ – MC
    Perceel gelegen Koninglaan 28 Sie E nr. 590S33
    Strekkende tot het verbouwen en uitbreiden van een vrijstaande ééngezinswoning, het plaatsen van een carport, het regulariseren van het bestaand bijgebouw, het aanleggen van verhardingen en een wadi en het rooien van een boom.
    Beslissing schepencollege: vergunning + weigering van bijgebouw


    2. BK
    Perceel gelegen Heikantstraat 146 Sie E nr. 555e
    Strekkende tot het uitbreiden van vrijstaande ééngezinswoning
    Beslissing schepencollege: vergunning 


    3. De Markgraaf NV
    Perceel gelegen Kastanjedreef 57, 59, 61, 63 en 65 Sie G nr. 916 g, h, k, l, m
    Strekkende tot het verbouwen van een woning
    Beslissing schepencollege: vergunning


    4. SVH – LC
    Perceel gelegen Prins Albertlei 49 Sie E nr. 576 t3, z 18, y 18
    Strekkende tot het bouwen van een vrijstaande ééngezinswoning
    Beslissing schepencollege: vergunning

  11. 3.c
    Openbare werken
  12. 3.c.1

    Besluit

    Artikel 1.-
    Goedkeuring van het verslag van nazicht van de offertes van 14-05-2025, opgesteld door openbare werken.


    Art 2.-
    Het verslag van nazicht van de offertes in bijlage maakt integraal deel uit van deze beslissing.


    Art 3.-
    De opdracht “Dakrenovatie brandweerkazerne” wordt gegund aan de economisch meest voordelige bieder (op basis van de prijs), zijnde Zolderse Dakprojecten nv, Dellestraat 30B te 3560 Lummen tegen het nagerekende offertebedrag van € 52.638,94 excl. btw of € 63.693,12 incl. 21% btw mits het verkrijgen van een visum.


    Art 4.-
    De uitvoering moet gebeuren overeenkomstig de lastvoorwaarden vastgelegd in het bestek met nr. OW/2024/26.


    Art 5.-
    De aanvangsdatum van deze opdracht wordt vastgesteld op 04-08-2025. De aannemer moet de opdracht voltooien binnen een termijn van 25 werkdagen.


    Art 6.-
    De aannemer wordt per aangetekende zending in kennis gesteld van deze aanvangsdatum.


    Art 7.-
    De betaling zal gebeuren met het krediet ingeschreven in het investeringsbudget van 2024, op budgetcode 0410-00/22199000/BESTUUR/CBS/0/IPG-28 (actie 3.4.3.4).

  13. 3.c.2

    Besluit

    Artikel 1.-
    Goedkeuring van het verslag van nazicht van de offertes van 14-05-2025, opgesteld door de dienst openbare werken.


    Art 2.-
    Het verslag van nazicht van de offertes in bijlage maakt integraal deel uit van deze beslissing.


    Art 3.-
    De opdracht “Overlagingswerken 2025” wordt gegund aan de economisch meest voordelige bieder (op basis van de prijs), zijnde WILLEMEN INFRA - REGIO NOORD, Klinkaardstraat 198 te 2950 Kapellen tegen het nagerekende offertebedrag van € 148 352,18 excl. btw of € 179 506,14 incl. 21% btw mits het verkrijgen van een visum.


    Art 4.-
    De uitvoering moet gebeuren overeenkomstig de lastvoorwaarden vastgelegd in het bestek met nr. OW/2025/06.


    Art 5.-
    De aanvangsdatum van deze opdracht wordt vastgesteld op 04-08-2025. De aannemer moet de opdracht voltooien binnen een termijn van 15 werkdagen.


    Art 6.-
    De aannemer wordt per aangetekende zending in kennis gesteld van deze aanvangsdatum.


    Art 7.-
    De betaling zal gebeuren met het krediet ingeschreven in het exploitatie budget van 2025, op budgetcode 0200-01/61035100/BESTUUR/CBS/0/IP-GEEN (actie 1.1.5.1).

  14. 3.d
    Mobiliteit
  15. 4
    Burger & Welzijn
  16. 4.a
    Bevolking en burgerlijke stand
  17. 4.a.1

    Besluit

    Artikel 1.-
    Goedkeuring van het afleveren van een bevolkingslijst met alle personen geboren in 1960 en momenteel woonachtig zijn in Kalmthout.


    Art. 2.-
    Deze persoonsgegevens mogen enkel in het kader van de viering van de 65-jarigen gebruikt worden en de GDPR-wetgeving dient gerespecteerd te worden.


    Art. 3.-
    Uitbetalen van de toelage van € 100 voor de organisatie van het 65-jarigenfeest op 25-10-2025, volgens het subsidiereglement dat werd goedgekeurd door de gemeenteraad op 29-11-2021.

  18. 4.b
    Welzijn
  19. 4.c
    OCMW
  20. 5
    VRIJE TIJD
  21. 5.a
    Jeugd
  22. 5.b
    Sport
  23. 5.b.1

    Besluit

    Enig artikel.-
    Kennisname van de verslagen van de gemeentelijke sportraad van 22-01-2025, 19-02-2025 en 19-03-2025.

  24. 5.c
    Cultuur
  25. 5.d
    Toerisme
  26. 5.e
    Bibliotheek
  27. 5.f
    Evenementen
  28. 6
    INTERNE ORGANISATIE
  29. 6.a
    Communicatie
  30. 6.b
    ICT
  31. 6.c
    Personeel
  32. 6.c.1

    Besluit

    Enig artikel.-
    Het intrekken van de beslissing van het college van burgemeester en schepen van 28-04-2025 m.b.t. het vacant verklaren van de functie van 0,5 VTE (19/38) contractueel administratief medewerker secretariaat, niveau C1 – C3, onbepaalde duur, via de procedure uitbreiding van de wekelijkse prestaties van een deeltijdse betrekking.

  33. 6.c.2

    Besluit

    Enig artikel.-
    Het beëindigen van de arbeidsovereenkomst in onderling overleg van1 DT (3,8/38) contractueel administratief medewerker secretariaat.

  34. 6.c.3

    Besluit

    Enig artikel.-
    Het beëindigen van de arbeidsovereenkomst in onderling overleg van 1 VT (38/38) contractueel administratief medewerker personeel, niveau C1 – C3 met ingang van 01-07-2025.

  35. 6.c.4

    Besluit

    Enig artikel.-
    Het verder aanwerven van 1 VT (38/38) contractueel arbeider magazijnier, niveau D1 – D3 met ingang van 01-07-2025 tot en met 30-06-2026.

  36. 6.c.5

    Besluit

    Enig artikel.-
    Het verder aanwerven van 1 DT (19/38) contractueel medewerker schoonmaak patrimonium, arbeider, niveau E1-E3 met ingang van 01-06-2025 ter vervanging van 1 DT (19/38) contractueel medewerker schoonmaak patrimonium, langdurig afwezig wegens ziekte, en dit voor de duur van de afwezigheid wegens ziekte.

  37. 6.c.6

    Besluit

    Artikel 1.-
    Het vaststellen van de aanwervingsdatum van 1 DT (3,8/38) contractueel administratief medewerker burgerzaken, niveau C1-C3, onbepaalde duur op 01-05-2025.


    Art. 2.-
    Het bijkomend aanwerven van 1 DT (3,8/38) contractueel administratief medewerker burgerzaken, niveau C1 – C3 met ingang van 01-06-2025 tot en met 31-12-2025.

  38. 6.c.7

    Besluit

    Enig artikel.-
    Het vaststellen van de aanwervingsdatum van 1 VT (38/38) contractueel technisch administratief medewerker openbare ruimte, bediende, onbepaalde duur, niveau C1 – C3 op 01-06-2025.

  39. 6.c.8

    Besluit

    Enig artikel.-
    Het vaststellen van de aanwervingsdatum van 1 VT (38/38) contractueel deskundige ICT, bediende, niveau B1-B3, onbepaalde duur op 19-05-2025.

  40. 6.c.9

    Besluit

    Artikel 1.-
    Het aanwerven van de jobstudenten / monitors zoals voorgesteld, voor de dienst jeugd en bijenexpo, aan 38u per week met een verloning in de E1 weddeschaal trap 0.


    Art. 2.-
    Het aanpassen van de aanwervingsdata voor de interne diensten zoals voorgesteld.

  41. 6.c.10

    Besluit

    Enig artikel.-
    Het vaststellen van de geldigheid van de kandidatuur voor de functie van 1 VT (38/38) contractueel/statutair technieker sportinfrastructuur, niveau D1 – D3, onbepaalde duur, via de procedure interne personeelsmobiliteit via functiewijziging met vastlegging van een werfreserve voor 1 jaar, verlengbaar met 1 jaar, zoals voorgesteld.

  42. 6.c.11

    Besluit

    Enig artikel.-
    Het aanleggen van een werfreserve voor de functie van redder, niveau D1-D3, bediende, onbepaalde duur, voor een periode van één jaar, mogelijk verlengbaar met één jaar.

  43. 6.c.12

    Besluit

    Enig artikel.-
    Het goedkeuren van de organisatie van de selectieprocedure zoals voorgesteld, voor het vastleggen van een werfreserve voor de functie van contractueel redder, bediende, onbepaalde duur, niveau D1 – D3 met vaststelling van een werfreserve voor 1 jaar mogelijk verlengbaar met 1 jaar.

  44. 6.d
    Lokale economie
  45. 7
    ONDERWIJS
  46. 7.1

    Besluit

    Enig artikel.-
    Toekenning van de extra ICT-coördinatie werkingsmiddelen aan volgende acties:
    - Voor Gitok eerste graad "Kosten voor administratie Gitok 1" (3.5.2.4./0810-01/61410010)
    - Voor Gitok bovenbouw "Kosten voor administratie Gitok 2" (3.5.2.4./0810-02/61410010).

  47. 7.2

    Besluit

    Artikel 1.-
    Kennisname van het ontslag van 1 voltijds vastbenoemd leerkracht algemene vakken vanaf 01-01-2025.


    Art. 2.-
    Een kopie van dit besluit wordt voor verder gevolg bezorgd aan de directie van Gitok eerste graad.

  48. 7.3

    Besluit

    Artikel 1.-
    Goedkeuring diverse tijdelijke aanstellingen zoals voorgesteld.


    Art.2.-
    Goedkeuring aanvragen verlofstelsels zoals voorgesteld.


    Art. 3.-
    Een kopie van dit besluit wordt voor verder gevolg bezorgd aan de directie van Gitok bovenbouw.

  49. 7.4

    Besluit

    Artikel 1.-
    Goedkeuring diverse tijdelijke aanstellingen zoals voorgesteld.


    Art. 2.-
    Goedkeuring aanvraag verlofstelsel zoals voorgesteld.


    Art.3.-
    Een kopie van dit besluit wordt voor verder gevolg bezorgd aan de directie van Maatjes.

  50. 7.5

    Besluit

    Artikel 1.-
    Goedkeuring diverse tijdelijke aanstellingen zoals voorgesteld.


    Art.2.-
    Een kopie van dit besluit wordt voor verder gevolg bezorgd aan de directie van Kadrie.

  51. 7.6

    Besluit

    Enig artikel.-
    Het verlenen van toelating voor het schooljaar 2025-2026 aan de gemeentelijke basisschool Kadrie om 6/36 uren zorgcoördinatie vanuit de werkingsmiddelen van de gemeente te verkrijgen.

  52. 8
    VARIA
  53. 8.1

    Besluit

    Enig artikel.-
    Kennisname van de uitnodiging voor de algemene vergadering van de dienstverlenende vereniging IGEAN Dienstverlening van 19-06-2025 + doorverwijzing naar de gemeenteraadsvergadering van 26-05-2025.

  54. 8.2

    Besluit

    Enig artikel.-
    Kennisname van de uitnodiging voor de algemene vergadering van de opdrachthoudende vereniging IGEAN Milieu en Veiligheid van 19-06-2025 + doorverwijzing naar de gemeenteraadsvergadering van 26-05-2025.

  55. 8.3

    Besluit

    Enig artikel.-
    Kennisname van de uitnodiging voor de algemene vergadering van 27-06-2025 van de opdrachthoudende vereniging PIDPA + doorverwijzing naar de gemeenteraad van 23-06-2025.

  56. 8.4

    Besluit

    Artikel 1.-
    Deelnemers aan het Belgisch Kampioenschap Rikken verkrijgen toestemming voor het parkeren op de Achterbroeksteenweg op 13-09-2025, naargelang de situatie van de werken. Advies van de mobiliteitsdienst is hiervoor noodzakelijk


    Art. 2.-
    Het schenken van twee cadeauboxen (1 van € 30 en 1 van € 40) en 5 boeken die uitgereikt worden aan de winnende deelnemers van het Belgisch Kampioenschap Rikken.

  57. 8.5

    Besluit

    Enig artikel.-
    Kennisname van de stakingsaanzegging voor 22 mei in de volledige sector van de lokale en regionale besturen. Het gemeenschappelijk vakbondsfront wil met de manifestatie zowel de federale overheid als de Brusselse, Vlaamse en Waalse overheden een duidelijk signaal geven dat er dringend doordachte beleidsplannen en forse investeringen moeten komen in de brede sector van zorg en welzijn.

  58. 9
    TER ZITTING TOEGEVOEGD
  59. 10
    GOEDKEURING NOTULEN
  60. 10.1

    Besluit

    Enig artikel.-
    Goedkeuren van de notulen van 12-05-2025.