Ga naar de inhoud van deze pagina Ga naar het zoeken Ga naar het menu
Vorige pagina

Publiek - Reglementen college van burgemeester en schepenen

maandag 8 september 2025

13:30 - 14:00
Locatie

Schepenzaal

Voorzitter
Lukas Jacobs
Toelichting

Publicatiedatum: 09-09-2025

Agendapunten

  1. 1

    Besluit

    Het evenement werd aangevraagd door Caroline Donnet (caroline.donnet.63@gmail.com), Louis van den Buijs (vandenbuijslouis@gmail.com) en Katleen Verwimp (katleenverwimp@live.be) en Steven Huysmans (tcentrum@telenet.be).


    Advies van de PZ-Grens: GUNSTIG


    Algemene afspraken:
    • Er moet op de Dorpsdag + rommelmarkt steeds een vrije doorgang zijn:
    o van 4 meter met vaste constructies
    o van 2 meter zonder vaste constructies
    o De organisatie dient de marktkramers hier over te informeren, erop toe te zien
    en in te grijpen indien niet in orde.


    • Er dient te allen tijde, aan beide kanten van de spoorweg, een ruimte van 20 meter
    vrijgehouden te worden in functie van de veiligheid voor overstekende bezoekers (hier mogen ook geen kramen geplaatst worden).



    • Er dienen seingevers geplaatst te worden om de doorstroom te regelen naar de parking via het Willy Vandersteenplein.
    Veiligheidsplan/intern noodplan:



    • De organisator dient te voorzien in een intern noodplan dat volgende zaken moet
    bevatten:
    o Contactgegeven organisator, verantwoordelijke veiligheid, …
    o Chronologisch verloop van het evenement
    o Risicoanalyse van de meest voorkomende risico's
    o Inplantingsplan met vermelding van:
          ▪ In- en uitgang
          ▪ Nooduitgangen
          ▪ Andere nutsvoorzieningen
          ▪ Brandblussers
          ▪ …
    o Omgevingsplan met duidelijke aanduiding hoe de mobiliteit zal verlopen. Bekijk
    zeker eens Google MyMaps (My Maps)
    o Er moet te allen tijde een vrije doorgang zijn voor de hulpdiensten tot aan de
    publieksruimtes:
          ▪ 4 meter vrije doorgang zonder vaste constructie
          ▪ 2 meter volledig vrije doorgang voor publieksbewegingen
          ▪ Dit dient ook aangeduid te worden op het inplantingsplan.
          • Het intern noodplan dient ten laatste 1 week voor het evenement bezorgd te     worden aan het gemeentebestuur en pz.grens.HHOO@police.belgium.eu.


    Specifiek voor Café Sandy :
    • Private veiligheid:

    • De organisator dient steeds zelf in te staan voor de veiligheid op het evenement
    • De organisator kan steeds gebruik maken van de Wet van 2 oktober 2017 tot regeling van de private en bijzondere veiligheid voor inzet van bewakingsagenten. Meer informatie kan worden geraadpleegd via volgende link: Justel databank.
    • Gezien de organisator minder dan 500 bezoekers verwacht is private veiligheid steeds aangewezen (deze kan ook worden uitgevoerd door de organisatie zelf).
      In dit geval is niet-structureel toezicht mogelijk door effectieve actieve leden van de
      vereniging zelf.
      niet-structureel toezicht omvat:
      - controle van toegangsbewijzen
      - tijdens de uitvoering van taken, welke geen toezichtstaken betreffen, kan elke medewerker problemen of gevaarlijke situaties melden aan de (aanwezige) hulpdiensten
      - personen in nood naar best vermogen bijstaan
      - niet toegelaten: toegangscontrole, toezicht frontstage, structureel toezicht, dragen van tekens of kledij 

    private veiligheid:
    ▪ structureel toezicht (door firma of vrijwilligers) is ook mogelijk en wordt
    altijd aangeraden
    • Geluidsnormen:

    • Gezien de organisator een aanvraag heeft gedaan om te mogen afwijken van het standaard geluidsniveau op muziekactiviteiten voor een geluidsniveau kleiner of gelijk aan 100 dB, dienen volgende maatregelen genomen te worden:
           ▪ Meten + registreren van het geluidsniveau
           ▪ Visuele indicatie van het geluidsniveau
           ▪ Gratis ter beschikking stellen van oordopjes

    Beperken overlast:
    - De organisator dient erop toe te zien dat de overlast bij buurtbewoners tot           een minimum beperkt blijft en dit voor het gehele evenement.
    - Bij het einde van het evenement (uitstroom) dient men extra toe te zien  op volgende aspecten:
    ▪ Het rustige verloop van de uitstroom (nachtlawaai, rondhangen, ...)
    ▪ Het nakijken of er op het evenement en de nabije omgeving geen
    voorwerpen, glas, rommel achterblijven
    ▪ De aanwezigheid van verkeersregeling aan parkings (indien nodig)


    - De organisator dient met de buurtbewoners te communiceren over het
    evenement en dit met volgende aspecten:
       - De buurtbewoners moeten ten laatste 1 week voor het evenement schriftelijk
    verwittigd zijn met vermelding van:
           ▪ Uren van het evenement
           ▪ Telefoonnummer van de organisator, zodat zij contact kunnen opnemen
    voor opmerkingen, vragen, klachten, ...


    Politionele inzet:
    • Politiezone Grens voorziet inzet voor dit evenement. De verantwoordelijke van de politie zal bij aanvang dienst contact opnemen met de organisator en/of de
    veiligheidsverantwoordelijke voor volgende zaken:
        o Het uitwisselen van de gsm-nummers, zodat er een goede communicatie kan
    verlopen tussen organisator en politie
        o Het maken van praktische afspraken en het bespreken van richtlijnen
        o Het geven van een briefing (indien van toepassing) aan de
    medewerkers/seingevers of stewards.
    • De richtlijnen van de verantwoordelijke dienen stipt nageleefd te worden.


    Gemeente:
    • Inzake de mobiliteit werd er een politiereglement en signalisatieplan opgesteld welke in bijlage kan gevonden worden.
    • De gemeente voorziet, indien nodig, in de verwittiging van externe partners (bv. De Lijn, Agentschap Wegen & Verkeer, BPost, Brandweerzone Rand, …).
    • De gemeente dient de genomen beslissingen van het college van burgemeester en
    schepenen ter kennis te brengen van de organisator, inclusief signalisatieplannen en
    bijkomende voorwaarden.


    BESLUIT
    Artikel 1.-
    Naar aanleiding van het evenement “Dorpsdag van Heide” zijn volgende tijdelijke verkeersmaatregelen van kracht op zondag 21 september 2025 van 07u00 tot 21u00:


    Art. 2.-
    Verboden voor alle verkeer m.u.v. hulpdiensten

    Volgende straten/straatdelen worden afgesloten voor alle bestuurders m.u.v. hulpdiensten:
    - Heidestatiestraat
    - Leopoldstraat
    - Marguerite Corstiaenslaan
    - Withoeflei
    - Bevrijdingslei
    - Canadezenlaan
    - Max Temmermanlaan
    - Sint Jozeflaan
    - Heidestatieplein
    Dit wordt ter kennis gebracht door plaatsing van rood-wit hekken over de volledige rijbaanbreedte op volgende locaties:
    - Heidestatiestraat: na kruispunt Kapellensteenweg
    - Leopoldstraat: na kruispunt Wilgendreef
    - Marguerite Corstiaenslaan: na parking Willy Vandersteenplein
    - Withoeflei: na kruispunt V. Van Mechelenlaan
    - Statielei: voor kruispunt Withoeflei
    - Statielei: voor kruispunt Heidestatiestraat
    - Bevrijdingslei: t.h.v. huisnummer 4
    - Canadezenlaan: t.h.v. huisnummer 10
    - Max Temmermanlaan: na kruispunt Sint Jozeflaan
    - Sint Jozeflaan: na kruispunt Max Temmermanlaan
    - Sint Jozeflaan: na kruispunt Vredelaan
    - Heidestatieplein: na kruispunt Vredelaan 2X
    De hekken worden voorzien van volgende signalisatie:
    - een bord C3
    - een onderbord “Uitgezonderd hulpdiensten”
    - een bord “Manifestatie”
    - de nodige verlichting
    Borden C31a/b worden respectievelijk geplaatst op de Kapellensteenweg aan weerszijden van het kruispunt met de Heidestatiestraat.
    Zie signalisatieplan 2 + 3


    Art. 3.-
    Afgesloten voor doorgaand verkeer
    Volgende straten/straatdelen worden voorbehouden aan plaatselijk verkeer
    - Bevrijdingslei
    - Canadezenlaan
    - Max Temmermanlaan
    - Kalmthoutlaan
    - Leopoldstraat
    Dit wordt ter kennis gebracht door plaatsing van een rood-wit hek op de rechter rijbaanhelft op volgende locaties:
    - Bevrijdingslei: na kruispunt Beeklei
    - Canadezenlaan: na kruispunt Minnedreef/ Beeklei
    - Max Temmermanlaan: na kruispunt Minnedreef
    - Kalmthoutlaan: na kruispunt Culturalaan
    - Leopoldstraat: na kruispunt De Pleyte
    Deze hekken worden voorzien van volgende signalisatie:
    - een bord C3 + onderbord “uitgezonderd plaatselijk verkeer”
    - een bord “Manifestatie”
    - een bord F45
    - de nodige verlichting
    Zie signalisatieplan 2 + 3


    Art. 4.-
    Eénrichtingsverkeer BEV
    In volgende straten/straatdelen wordt beperkt éénrichtingsverkeer ingesteld d.m.v. borden F19 + onderbord M18 aan het beginpunt van de maatregel en dan telkens minstens herhaald na elk kruispunt en door borden C1 + onderbord M12 in tegenrichting en telkens herhaald na elk kruispunt:
    - V. Van Mechelenlaan: van Withoeflei naar Parking Willy Vandersteenplein
    - Willy Vandesteenplein: van Parking naar Kapellensteenweg
    Borden C31a worden respectievelijk geplaatst in de V. Van Mechelenlaan (verlengde Vader Suspad) voor het kruispunt met de Marguerite Corstiaenslaan.
    Zie signalisatieplan 4


    Art. 5.-
    Voorsignalisatie
    Op volgende locaties wordt een voorsignalisatie geplaatst bestaande uit een bord F39 met de tekst: “Dorpsdag Heide” en de nodige verlichting:
    - Beauvoislaan: voor het kruispunt met de Kapellensteenweg
    - Kapellensteenweg: voor kruispunt Heidestatiestraat
    - Kapellensteenweg: na parking van Delhaize
    - Kapellensteenweg: voor kruispunt Withoeflei
    - Kapellensteenweg: voor kruispunt Missiehuislei
    - Max Temmermanlaan: t.h.v. kruispunt met Minnedreef
    Zie signalisatieplan 1


    Art. 6.-
    Omleidingen
    Volgende omleiding wordt bewegwijzerd met borden F41 in twee richtingen:
    Withoeflei – Withoefstraat – Beeklei – minnedreef – Koningin Astridlaan – Nieuwstraat – Kinderwelzijnstraat – Bareelstraat
    De lokale omleiding in voege voor de kermis blijft behouden voor lokaal verkeer.
    (Heidestatieplein-Max Temmermanlaan-St Jozeflaan-Vredelaan-Kalmthoutlaan)
    Zie signalisatieplan 3


    Art. 7.-
    Bijkomende signalisatie
    Volgende bijkomende signalisatie dient geplaatst op volgende locaties:
    Een hekken wordt geplaatst met een bord “opgelet manifestatie” en een bord F45:
    - Kalmthoutlaan: na kruispunt Koningin Astridlaan
    - Kalmthoutlaan: na kruispunt Anton de Preterlaan
    Aan beide zijden van de spooroverweg Heidestatiestraat zullen hekkens worden geplaatst, op zodanige wijze dat het voetgangersverkeer wordt gekanaliseerd.
    Zie signalisatieplan 3


    Art. 8.-
    Stilstaan- en parkeerverbod
    Er geldt een stilstaan- en parkeerverbod aan weerszijden d.m.v. borden E3 met tijdsbepalende onderborden en onderpijlborden Xa-b-d op volgende locaties:
    - Heidestatiestraat: volledig
    - Leopoldstraat: tussen Heidestatiestraat en Wilgendreef
    - Maguerite Corstiaenslaan: volledig (D van 00u00 tot 21u00)
    - V. Van Mechelenlaan: parkeerplaatsen t.h.v. winkels
    - V. Van Mechelenlaan: op de rijbaan langs de route naar de parking. (Zie Art. 9)
    - Withoeflei: volledig
    - Withoefstraat: volledig
    - Statielei: volledig
    - Heidestatieplein: volledig
    - Bevrijdingslei: vanaf pand 20 tot Canadezenlaan (D-1 15u00 tem D+2 03u00)
    - Canadezenlaan: vanaf pand 12 tot Bevrijdingslei (D-1 15u00 tem D+2 03u00)
    - Max Temmermanlaan: vanaf Sint Jozeflaan t.e.m. Heidestatiestraat
    - Verlengde van de Kalmthoutlaan en G. Gezellelaan (D-4 08u00 tem D+3 12u00)
    Deze borden worden herhaald na elk kruispunt.
    Plaatsing van parkeerverbodsignalisatie dient minimum 4 kalenderdagen vooraf te gebeuren.
    Zie signalisatieplan 1


    Art. 9.-
    Parking Willy Vandersteenplein
    Er wordt een route van en naar de parking Willy Vandersteenplein ingesteld d.m.v.
    voorsignalisatieborden F39 met de tekst “Dorpsdag Heide Toerit naar parking Willy
    Vandersteenplein” met richtingspijl. (zie Art. 5)
    Verkeersborden F41 met het opschrift “Parking” worden geplaatst op de volgende locaties:
    - Withoeflei: kruispunt met Kapellensteenweg
    - Withoeflei: kruispunt met Withoefstraat
    - Withoeflei: in de bocht t.h.v. woning 52-54
    - Withoeflei: kruispunt met Lorkendreef
    - Withoeflei: kruispunt met Victorine Van Mechelenlaan
    - Victorine Van Mechelenlaan: t.h.v. woning 6
    - Moeder Keeplein
    - Marguerite Corstiaenslaan: t.h.v. nr 26
    Verkeersborden met opschrift “uitrit” worden geplaatst op de parking Willy Vandersteenplein, wijzend naar de verbindingsweg met de parking Carrefour.
    De paaltjes in de Marguerite Corstiaenslaan en t.h.v. parking Carrefour moeten worden verwijderd vanaf D-1 18u00 tot D 22u00.
    De toegangsweg en uitrit worden éénrichtingsverkeer BEV (zie Art. 4)
    Zie signalisatieplan 1


    Art. 10.-
    Fietsenstalling
    Er worden fietsenstallingen gecreëerd op de volgende locaties:
    - Sint-Jozeflaan: tegenover de woningen 1 en 3 op de parkeerstrook t.h.v. kruispunt met de Max Temmermanlaan
    - Leopoldstraat: tegenover de woning nr 19 op de parkeerstrook
    - Heidestatiestraat: huidige fietsenstalling van het station Kalmthout-Heide
    De fietsenstallingen in de Sint Jozeflaan en de Leopoldstraat worden afgebakend met nadarhekken voorzien van het opschrift “Fietsenstalling”.


    Art. 11.-
    De inrichter staat in voor :
    - de plaatsing, de instandhouding en de verwijdering van de tijdelijke signalisatie
    - de schriftelijke verwittiging van de omwonenden inzake de manifestatie en de eraan
    verbonden tijdelijke verkeersmaatregelen
    - de bewegwijzering naar de manifestatie en de voorziene parkings


    Art. 12.-
    Hulpdiensten

    Ten alle tijde dient een doorgang te worden vrijgelaten voor de hulpdiensten van minimum 4 meter.


    Art. 13.-
    Huidige verordening wordt bekend gemaakt overeenkomstig artikel 286 van het Decreet Lokaal Bestuur.
    De verkeersmaatregelen worden bekend gemaakt met de passende verkeerstekens overeenkomstig artikel 12 van de wet betreffende de politie op het wegverkeer.


    Art. 14.-
    Afschrift van deze verordening wordt overgemaakt aan:
    - de Griffier van de Rechtbank van Eerste Aanleg te Antwerpen
    - de Griffier van de Politierechtbank te Antwerpen
    - de korpschef van PZ-Grens
    - de verantwoordelijke inrichters, indien nodig.

  2. 2

    Besluit

    Het evenement werd aangevraagd door Quinten Dirven (quinten.dirven2920@gmail.com).


    Advies van de PZ-Grens: GUNSTIG


    De gemeente voorziet indien nodig in de verwittiging van externe partners (bv. De Lijn, Agentschap Wegen & Verkeer, BPost, Brandweerzone Rand, …).
    De gemeente dient de genomen beslissingen van het college van burgemeester en schepenen ter kennis te brengen van de organisator, inclusief signalisatieplannen en bijkomende voorwaarden.


    Private veiligheid:
    • Gezien de organisator meer dan 500 bezoekers verwacht op het gemelde evenement, occasionele dansgelegenheid, meerdaags evenement of een evenement dat punctueel aangewezen is door onze diensten, dient er private veiligheid voorzien te worden:
    • Gezien het een occasionele dansgelegenheid betreft adviseren wij 1 bewakingsagenten per 250 bezoekers.
    • Bij inzet van een private firma dient de bewakingslijst ten laatste 2 weken voor het
    evenement bezorgd te worden aan PZ.Grens.HHOO@police.belgium.eu.
    • Bij het gebruik van het systeem van vrijwilligers, dient het modelformulier (bijlage 1) voor aanvraag tot vrijwillige bewaking te worden ingevuld en bezorgd aan:
    Burgemeester (gemeente)
    Kopie aan spvcontrole@ibz.fgov.be
    Kopie aan pz.grens.HHOO@police.belgium.eu
    Meer informatie over de bevoegdheden van een private firma en/of vrijwilligers en
    daarnaast de voorwaarden waar aan voldaan moet worden, kunnen teruggevonden
    worden via volgende link: Stel een beveiligingsplan op.


    Geluidsnormen:
    • Gezien de organisator een aanvraag heeft gedaan om te mogen afwijken van het
    standaard geluidsniveau op muziekactiviteiten voor een geluidsniveau kleiner of gelijk aan 100 dB, dienen volgende maatregelen genomen te worden:
    - Meten + registreren van het geluidsniveau
    - Visuele indicatie van het geluidsniveau
    - Gratis ter beschikking stellen van oordopjes


    Alcohol:
    • Voor het schenken van bieren en gegiste dranken is er geen aparte vergunning nodig.
    • Er moet voldaan worden aan de alcoholwetgeving. Meer informatie hierover kan je
    terugvinden via volgende link: Zorg dat de alcoholwet- en regelgeving wordt nageleefd.
    • Voor het schenken van sterke dranken dient er een aparte vergunning verkregen te
    worden van het CBS.
    • Wij adviseren om enkel premixdranken te schenken (niet het mengen van dranken ter plaatse).
    • Alle alcoholische dranken die meer dan 1,2 volumeprocent (% vol) gedistilleerde
    alcohol bevatten, zijn sterke dranken. Voorbeelden zijn wodka, rum, cognac, whisky, gin en jenevers, maar ook aperitiefdranken zoals pisang en passoa.
    Als limonades of een andere niet-alcoholische drank wordt gemengd met een
    gedistilleerde alcoholisch drank, wordt dat mengsel ook als sterke drank
    beschouwd. Voorbeelden zijn alcoholpops en cocktails zoals whisky-cola gin-
    tonic en mojito.
    Alle dranken, ook niet-gedistilleerde, met een alcoholpercentage van meer dan
    22 % vol zijn sterke dranken.
    De organisator dient een systeem uit te werken zodat de leeftijden
    gecontroleerd kunnen worden:
    - +16 voor bieren
    - +18 voor sterke dranken


    Toegang tot evenement:
    • Er zijn een heel aantal voorschriften om mensen de toegang tot het evenement te
    weigeren. (Lees hiervoor zeker de topics op Bezoekers de toegang weigeren -
    ikorganiseer.be).
    • Inzake leeftijd is onderstaande regel van belang:
    - Naar evenementen van de jeugdvereniging, het jeugdhuis of school kunnen min 16-
    jarigen alleen gaan.
    - Een min 16-jarige die zonder begeleiding van een volwassene een commercieel
    dansfeest wil bezoeken, moet je de toegang weigeren. Een jongere, hoe oud hij ook is, mag wel altijd binnen op een evenement dat geen winstdoel nastreeft.


    Beperken overlast:
    • De organisator dient erop toe te zien dat de overlast bij buurtbewoners tot een minimum beperkt blijft en dit voor het gehele evenement.
    • Bij het einde van het evenement (uitstroom) dient men extra toe te zien op volgende aspecten:
    - Het rustige verloop van uitstroom (nachtlawaai, rondhangen,..)
    - Kijken dat op het evenement en nabije omgeving er geen voorwerpen, glas,
    rommel,.. achterblijven
    - Verkeersregeling aanwezig is aan parkings (indien nodig)
    • De organisator dient met de buurtbewoners te communiceren over het evenement en dit met volgende aspecten:
    - De buurtbewoners moeten ten laatste 1 week voor het evenement schriftelijk
    verwittigd te zijn met vermelding van:
           Uren van het evenement
           Telefoonnummer van de organisator, zodat zij contact kunnen opnemen
           voor opmerkingen, vragen, klachten,…



    Veiligheidsplan/intern noodplan:
    • De organisator dient te voorzien in een intern noodplan dat volgende zaken moet
    bevatten:
    o Contactgegeven organisator, verantwoordelijke veiligheid,…
    o Chronologisch verloop van het evenement
    o Risicoanalyse van de meest voorkomende risico's
    o Inplantingsplan met vermelding van:
    - In- en uitgang
    - Nooduitgangen
    - Andere nutsvoorzieningen
    - Brandblussers
    Omgevingsplan met duidelijke aanduiding hoe de mobiliteit zal verlopen. Bekijk
    zeker eens Google MyMaps (My Maps)
    Er moet te allen tijde een vrije doorgang zijn voor de hulpdiensten tot aan de
    publieksruimtes:
    - 4 meter vrije doorgang zonder vaste constructie
    - 2 meter volledig vrije doorgang voor publieksbewegingen
    - Dit dient ook aangeduid te worden op het inplantingsplan.
    • Intern noodplan dient ten laatste 1 week voor het evenement bezorgd te worden aan het gemeentebestuur en pz.grens.HHOO@police.belgium.eu.


    Politionele inzet:
    Politiezone Grens voorziet voor dit evenement geen inzet.


    BESLUIT:
    Artikel 1.-
    Naar aanleiding van de manifestaties Spaghettiavond en Slupiler zijn volgende tijdelijke verkeersmaatregelen van kracht van vrijdag 26 september 2025 vanaf 19:00u tot en met zondag 28 september 2025 tot 12:00u:


    Art. 2.-
    Stilstaan- en parkeerverbod
    Er geldt een stilstaan- en parkeerverbod d.m.v. borden E3 met tijdsbepalende onderborden en onderpijlborden Xa-b-d op volgende locaties:
    • Kroonstraat (volledige straat - beide rijrichtingen)
    • Kroonstraat 4: parking school (volledige parking op alle parkeerplaatsen)
    Deze bebording wordt minimaal herhaald na elk kruispunt.
    Plaatsing van parkeerverbodsignalisatie dient minimum 4 kalenderdagen vooraf te gebeuren.


    Art. 3.-
    De inrichter staat in voor:
    • de plaatsing, de instandhouding en de verwijdering van de tijdelijke signalisatie
    • de schriftelijke verwittiging van de omwonenden inzake de manifestatie en de
    tijdelijke verkeersmaatregelen
    • de bewegwijzering naar de manifestatie en de voorziene parkings


    Art. 4.-
    Hulpdiensten
    Ten alle tijde dient een doorgang te worden vrijgelaten voor de hulpdiensten van minimum 4 meter.


    Art. 5.-
    Huidige verordening wordt bekend gemaakt overeenkomstig artikel 286 van het Decreet Lokaal Bestuur. De verkeersmaatregelen worden bekend gemaakt met de passende verkeerstekens overeenkomstig artikel 12 van de wet betreffende de politie op het wegverkeer.


    Art. 6.-
    Afschrift van deze verordening wordt overgemaakt aan:
    • de Griffier van de Rechtbank van Eerste Aanleg te Antwerpen
    • de Griffier van de Politierechtbank te Antwerpen
    • de korpschef van PZ-Grens
    • de verantwoordelijke inrichters, indien nodig.

  3. 4

    Besluit

    Het evenement werd aangevraagd door Roselien De Reys (info@govio.be).


    Advies van de PZ-Grens: GUNSTIG


    De gemeente voorziet indien nodig in de verwittiging van externe partners (bv. De Lijn, Agentschap Wegen & Verkeer, BPost, Brandweerzone Rand, …).
    De gemeente dient de genomen beslissingen van het college van burgemeester en schepenen ter kennis te brengen van de organisator, inclusief signalisatieplannen en bijkomende voorwaarden.


    BESLUIT
    Artikel 1.-
    Naar aanleiding van de manifestatie “Gearshift” zijn volgende tijdelijke verkeersmaatregelen van kracht van zaterdag 4 oktober 2025 vanaf 18:00u tot en met zondag 5 oktober 2025 tot 08:00u.


    Art. 2.-
    Stilstaan- en parkeerverbod
    Er geldt een stilstaan- en parkeerverbod d.m.v. borden E3 met tijdsbepalende onderborden en onderpijlborden Xa-b-d op volgende locaties : Marktplein van Kalmthout: gedeelte aangeduid op het signalisatieplan. Deze bebording wordt minimaal herhaald na elk kruispunt. Plaatsing van parkeerverbodssignalisatie dient minimum 4 kalenderdagen vooraf te gebeuren.
    (Zie signalisatieplan)


    Art. 3.-
    De inrichter staat in voor :
    • de plaatsing, de instandhouding en de verwijdering van de tijdelijke signalisatie;
    • de schriftelijke verwittiging van de omwonenden inzake de manifestatie en de tijdelijke verkeersmaatregelen;
    • de bewegwijzering naar de manifestatie en de voorziene parkings.


    Art. 4.-
    Hulpdiensten

    Te allen tijde dient een doorgang te worden vrijgelaten voor de hulpdiensten van minimum 4 meter.


    Art. 5.-
    Huidige verordening wordt bekend gemaakt overeenkomstig artikel 286 van het Decreet Lokaal Bestuur. De verkeersmaatregelen worden bekend gemaakt met de passende verkeerstekens overeenkomstig artikel 12 van de wet betreffende de politie op het wegverkeer.


    Art. 6.-
    Afschrift van deze verordening wordt overgemaakt aan:
    • de Griffier van de Rechtbank van Eerste Aanleg te Antwerpen
    • de Griffier van de Politierechtbank te Antwerpen
    • de korpschef van PZ-Grens
    • de verantwoordelijke inrichters, indien nodig

  4. 5

    Besluit

    Het evenement werd aangevraagd door Marc Konings (marc.konings@kalmthout.be) 


    Advies van de PZ-Grens: GUNSTIG


    De gemeente voorziet indien nodig in de verwittiging van externe partners (bv. De Lijn, Agentschap Wegen & Verkeer, BPost, Brandweerzone Rand, …).
    De gemeente dient de genomen beslissingen van het college van burgemeester en schepenen ter kennis te brengen van de organisator, inclusief signalisatieplannen en bijkomende voorwaarden.


    BESLUIT:
    Artikel 1.-
    Naar aanleiding van het evenement “Binnen bij Boeren” zijn volgende tijdelijke verkeersmaatregelen van kracht op donderdag 09 oktober 2025 van 08u00 tot 14u00:


    Art. 2.-
    Afgesloten voor doorgaand verkeer
    Volgende straat wordt voorbehouden aan plaatselijk verkeer:
    • Kapelstraat: volledige straat
    Dit wordt ter kennis gebracht door plaatsing van een rood-wit hek op de rechter rijbaanhelft op volgende locaties:
    • Kapelstraat: ter hoogte van het kruispunt met de Kalmthoutsesteenweg
    • Kapelstraat: ter hoogte van het kruispunt met de Achterstraat
    • Kapelstraat: ter hoogte van de Wuustwezelsteenweg
    Deze hekken worden voorzien van volgende signalisatie:
    • een bord C3 + onderbord “uitgezonderd plaatselijk verkeer”
    • een bord “Manifestatie”
    • een bord F45
    • de nodige verlichting
    Borden C31a/b voorzien van onderborden “uitgezonderd plaatselijk verkeer” worden respectievelijk geplaatst op/in de Kalmthoutsesteenweg aan weerszijden van het kruispunt met de Achterstraat.
    Borden C31a/b voorzien van onderborden “uitgezonderd plaatselijk verkeer” worden respectievelijk geplaatst op/in de Wuustwezelsteenweg/Nieuwmoersesteenweg aan weerszijden van het kruispunt met de Achterstraat.


    Art. 3.-
    Snelheidsbeperking

    Op volgende locaties wordt een beperking van de maximale snelheid opgelegd tot 30 km/u d.m.v. borden C43 voorzien van een onderbord “OPGELET MANIFESTATIE”:
    • Kapelstraat: volledige straat
    Deze signalisatie wordt herhaald na elk kruispunt.


    Art. 4.-
    Waarschuwingsborden “Manifestatie”

    Op volgende plaatsen wordt een rood-wit hek geplaatst met daarop een bord “manifestatie” en aandachtstrekkende verlichting :
    • Kapelstraat: op 100 meter aan weerszijden van het pand nr 111


    Art. 5.-
    De inrichter staat in voor :
    • de plaatsing, de instandhouding en de verwijdering van de tijdelijke signalisatie
    • de schriftelijke verwittiging van de omwonenden inzake de manifestatie en de eraan verbonden tijdelijke verkeersmaatregelen
    • de bewegwijzering naar de manifestatie en de voorziene parkings


    Art. 6.-
    Hulpdiensten

    Ten alle tijde dient een doorgang te worden vrijgelaten voor de hulpdiensten van minimum 4 meter.


    Art. 7.-
    Huidige verordening wordt bekend gemaakt overeenkomstig artikel 286 van het Decreet Lokaal Bestuur. De verkeersmaatregelen worden bekend gemaakt met de passende verkeerstekens overeenkomstig artikel 12 van de wet betreffende de politie op het wegverkeer.


    Art. 8.-
    Afschrift van deze verordening wordt overgemaakt aan:
    • de Griffier van de Rechtbank van Eerste Aanleg te Antwerpen
    • de Griffier van de Politierechtbank te Antwerpen
    • de korpschef van PZ-Grens
    • de verantwoordelijke inrichters, indien nodig.

  5. 6

    Besluit

    Het evenement werd aangevraagd door Sam Bosmans (greet.sam@telenet.be).


    Advies van de PZ-Grens: GUNSTIG


    De gemeente voorziet indien nodig in de verwittiging van externe partners (bv. De Lijn, Agentschap Wegen & Verkeer, BPost, Brandweerzone Rand, …).
    De gemeente dient de genomen beslissingen van het college van burgemeester en schepenen ter kennis te brengen van de organisator, inclusief signalisatieplannen en bijkomende voorwaarden.


    BESLUIT
    Artikel1.-
    Naar aanleiding van het evenement “Buurtfeest Cuylitshofstraat” zijn volgende tijdelijke verkeersmaatregelen van kracht op zaterdag 11 oktober 2025 van 12u00 tot 21u00.


    Art. 2.-
    Verboden voor alle verkeer m.u.v. hulpdiensten
    Volgend straatdeel wordt afgesloten voor alle bestuurders m.u.v. hulpdiensten : Cuylitshofstraat: tussen kruispunt met Putsesteenweg en kruispunt met Vogelenzangstraat. Dit wordt ter kennis gebracht door plaatsing van rood-wit hekken over de volledige rijbaanbreedte op de volgende locaties:
    • Cuylitshofstraat: ter hoogte van kruispunt met de Putsesteenweg.
    • Cuylitshofstraat: ter hoogte van het kruispunt met de Vogelenzangstraat.
    De hekken worden voorzien van volgende signalisatie :
    • een bord C3;
    • een onderbord “Uitgezonderd hulpdiensten”;
    • een bord “Manifestatie”;
    • de nodige verlichting.
    Borden C31a/b worden respectievelijk geplaatst op de Putsesteenweg aan weerszijden van het kruispunt met de Cuylitshofstraat.
    Borden C31a/b worden respectievelijk geplaatst in de Vogelenzangstraat aan weerszijden van het kruispunt met de Cuylitshofstraat.


    Art. 3.-
    Waarschuwingsborden “Manifestatie”
    Op volgende plaatsen wordt een rood-wit hek geplaatst met daarop een bord “manifestatie” en aandachtstrekkende verlichting: 
    Cuylitshofstraat: Op 100 meter aan weerszijden van de feestlocatie.


    Art. 4.-
    De inrichter staat in voor :
    • de plaatsing, de instandhouding en de verwijdering van de tijdelijke signalisatie;
    • de schriftelijke verwittiging van de omwonenden inzake de manifestatie en de eraan verbonden tijdelijke verkeersmaatregelen;
    • de bewegwijzering naar de manifestatie en de voorziene parkings.


    Art. 5.-
    Hulpdiensten

    Ten alle tijde dient een doorgang te worden vrijgelaten voor de hulpdiensten van minimum 4 meter.


    Art. 6.-
    Huidige verordening wordt bekend gemaakt overeenkomstig artikel 286 van het Decreet Lokaal Bestuur. De verkeersmaatregelen worden bekend gemaakt met de passende verkeerstekens overeenkomstig artikel 12 van de wet betreffende de politie op het wegverkeer.


    Art. 7.-
    Afschrift van deze verordening wordt overgemaakt aan:
    • de Griffier van de Rechtbank van Eerste Aanleg te Antwerpen;
    • de Griffier van de Politierechtbank te Antwerpen;
    • de korpschef van PZ-Grens;
    • de verantwoordelijke inrichters, indien nodig

  6. 7

    Besluit

    POLITIEREGLEMENT OVER VERKEERSREGELING NAAR AANLEIDING VAN ‘STRAATFEEST DR. GOOSSENAERTSSTRAAT’ OP 27-09-2025.


    Het evenement werd aangevraagd door Willy Nuytemans (willy.nuytemans@telenet.be).


    Advies van de PZ-Grens: GUNSTIG


    De gemeente voorziet indien nodig in de verwittiging van externe partners (bv. De Lijn, Agentschap Wegen & Verkeer, BPost, Brandweerzone Rand, …).


    De gemeente dient de genomen beslissingen van het college van burgemeester en schepenen ter kennis te brengen van de organisator, inclusief signalisatieplannen en bijkomende voorwaarden.


    BESLUIT:
    Art. 1.-
    Naar aanleiding van “Straatfeest Dr. Jef Goossenaertsstraat”zijn volgende tijdelijke verkeersmaatregelen van kracht van zaterdag 27 september 2025 om 16u30 tot zondag 28 september 2025 om 09u00:
    Art. 2.-
    Afgesloten voor alle verkeer met uitzondering van de hulpdiensten
    Volgend straatdeel wordt afgesloten voor alle bestuurders, muv de hulpdiensten:
    -Dr. Jef Goossenaertsstraat: tussen woning nr 56 en woning nr 60
    Dit wordt ter kennis gebracht door plaatsing van rood-wit hekken over de volledige rijbaanbreedte op volgende locaties :
    - Dr. Jef Goossenaertsstraat: thv woning nr 56
    - Dr. Jef Goossenaertsstraat: thv woning nr 60
    De hekken worden voorzien van volgende signalisatie :
    -een bord C3
    -een onderbord “Uitgezonderd hulpdiensten”
    -een bord “Manifestatie”
    -de nodige verlichting
    Art. 3.-
    Afgesloten voor doorgaand verkeer
    Volgende straatdelen worden afgesloten voor doorgaand verkeer:
    -**Dr. Jef Goossenaertsstraat:tussen het kruispunt met Brasschaatsteenweg en woning nr 56
    -
    Dr. Jef Goossenaertsstraat:**tussen het kruispunt met Heiken en woning nr 60
    Dit wordt ter kennis gebracht door plaatsing van een rood-wit hek op de rechter rijbaanhelft op volgende locaties :
    - **Dr. Jef Goossenaertsstraat:**rr Heiken: thv kruispunt met Brasschaatsteenweg
    - **Dr. Jef Goossenaertsstraat:**rr Brasschaatsteenweg: thv kruispunt met Heiken
    Deze hekken worden voorzien van volgende signalisatie:
    -een bord C3 + onderbord “uitgezonderd plaatselijk verkeer”
    -een bord “Manifestatie”
    -een bord F45
    -de nodige verlichting
    Borden C31a/b voorzien van onderborden “uitgezonderd plaatselijk verkeer” worden respectievelijk geplaatst op de Brasschaatsteenweg aan weerszijden van het kruispunt met de Dr. Jef Goossenaertsstraat.
    Borden C31a/b voorzien van onderborden “uitgezonderd plaatselijk verkeer” worden respectievelijk geplaatst in Heiken aan weerszijden van het kruispunt met de Dr. Jef Goossenaertsstraat.
    Art. 4.-
    Omleiding
    Gezien het lokaal karakter van het evenement wordt er geen omleiding voorzien
    Art. 5.-
    De inrichter staat in voor:
    -de plaatsing, de instandhouding en de verwijdering van de tijdelijke signalisatie
    -de schriftelijke verwittiging van de omwonenden inzake de manifestatie en de eraan
    verbonden tijdelijke verkeersmaatregelen
    -de bewegwijzering naar de manifestatie en de voorziene parkings
    Art. 6.-
    Hulpdiensten
    Ten alle tijde dient een doorgang te worden vrijgelaten voor de hulpdiensten van minimum 4 meter.
    Art. 7.-
    Huidige verordening wordt bekend gemaakt overeenkomstig artikel 286 van het Decreet Lokaal Bestuur. De verkeersmaatregelen worden bekend gemaakt met de passende verkeerstekens overeenkomstig artikel 12 van de wet betreffende de politie op het wegverkeer.


    Art. 8.-
    Afschrift van deze verordening wordt overgemaakt aan:
    - de Griffier van de Rechtbank van Eerste Aanleg te Antwerpen
    - de Griffier van de Politierechtbank te Antwerpen
    - de korpschef van PZ-Grens
    - de verantwoordelijke inrichters, indien nodig.


    VOOR EENSLUIDEND UITTREKSEL:


    Bij bevel:
    Algemeen directeur                                                                                     Burgemeester