Ga naar de inhoud van deze pagina Ga naar het zoeken Ga naar het menu
Vorige pagina

Publiek - besluitenlijst gemeenteraad

maandag 21 oktober 2024

20:05 - 21:10
Locatie

Zonnedauw

Voorzitter
Lukas Jacobs
Toelichting

Publicatiedatum = 22-10-2024.

Agendapunten

  1. 1
    OPENBARE ZITTING
  2. 1.a
    Autonoom gemeentebedrijf Kalmthout
  3. 1.a.1

    Op 18 december 2023 keurde de gemeenteraad én de raad van bestuur van het AGB Kalmthout het prijssubsidiereglement goed voor het zwembad voor de periode van 1 januari 2024 tot 31 december 2024.


    De prijssubsidiefactor moet nu herberekend worden voor het dienstjaar 2024. Deze prijssubsidies wordt door de gemeente toegestaan aan het AGB Kalmthout voor het verlenen van het recht op toegang aan de gebruikers van het zwembad.


    Aan de gemeenteraad wordt gevraagd om het prijssubsidiereglement voor de periode van 1 november 2024 tot en met 31 december 2024 goed te keuren. Dit reglement wordt op 21 oktober 2024 tevens ter goedkeuring voorgelegd aan de raad van bestuur van het AGB Kalmthout.


    DE RAAD VERLEENT ZIJN GOEDKEURING VOOR HET PRIJSSUBSIDIEREGLEMENT VOOR DE PERIODE VAN 1 NOVEMBER 2024 TOT EN MET 31 DECEMBER 2024.

  4. 1.b
    Financieel beleid
  5. 1.b.1

    Aan de gemeenteraad wordt gevraagd om kennis te nemen van de opvolgingsrapportering voor het eerste semester van 2024 in het kader van het meerjarenplan 2020-2025.
    Het decreet van 22 december 2017 betreffende het lokaal bestuur legt op dat er een opvolgingsrapportering met een stand van zaken over de uitvoering van het meerjarenplan wordt voorgelegd aan de gemeenteraad én de raad voor maatschappelijk welzijn. Deze rapportering heeft enkel betrekking over het eerste semester van het boekjaar.
    De opvolgingsrapportering bevat minstens de volgende elementen:
    · een stand van zaken van de prioritaire actieplannen van het meerjarenplan;
    · een overzicht van de geraamde en gerealiseerde ontvangsten en uitgaven voor het jaar 2024;
    · eventueel de wijzigingen in de assumpties die gekozen werden bij de opmaak van het meerjarenplan;
    · eventueel de wijzigingen van de financiële risico’s.


    DE RAAD NEEMT KENNIS VAN DE OPVOLGINGSRAPPORTERING VOOR HET EERSTE SEMESTER VAN 2024 IN HET KADER VAN HET MEERJARENPLAN 2020-2025.

  6. 1.c
    Patrimonium
  7. 1.c.2

    Aan de gemeenteraad wordt gevraagd om de kosteloze grondafstand van een strook grond gelegen aan de Spechtenlaan goed te keuren.


    De over te dragen zones, met een totale oppervlakte van 435m² en 1 079 m² , werden aangeduid op het opmetingsplan zoals opgemaakt door landmeter-expert Jan Winkeler uit Kalmthout.


    Door de notarisassociatie Dejongh, De Boungne en De Smedt uit Kalmthout werd in dit kader een notariële ontwerpakte voor deze kosteloze grondafstand opgemaakt die nu ter goedkeuring voorligt.


    DE RAAD VERLEENT ZIJN GOEDKEURING AAN DE KOSTELOZE GRONDAFSTAND VAN EEN STROOK GROND GELEGEN AAN DE SPECHTENLAAN.

  8. 1.c.3

    Aan de gemeenteraad wordt gevraagd om het nieuwe stratentracé over de verkavelingsaanvraag ‘Vogelenzang’ goed te keuren.


    Naar aanleiding van de verkavelingsaanvraag voor ééngezinswoningen (een uitbreiding van de naastliggende verkaveling aan de Henry Van de Veldelaan/Krenkhoek), werd een rooilijnplan opgemaakt dat voorziet in een over te dragen oppervlakte van 8 580 m² voor de realisatie van wegenis, de aanleg van groenvoorzieningen, een bufferbekken en grachten.


    DE RAAD VERLEENT ZIJN GOEDKEURING AAN HET NIEUWE STRATENTRACE OVER DE VERKAVELINGSAANVRAAG 'VOGELENZANG' VOOR EENGEZINSWONINGEN.

  9. 1.d
    Intergemeentelijke samenwerking
  10. 1.d.1

    Aan de gemeenteraad wordt gevraagd om de agenda goed te keuren en het mandaat van de gemeentelijk vertegenwoordiger vast te stellen voor de algemene vergadering van de dienstverlenende vereniging Cipal op 7 november 2024 met de volgende agendapunten:
    1. Uittreding gemeente en OCMW Borsbeek uit Cipal dv naar aanleiding van de vrijwillige fusie van de gemeente Borsbeek met de stad Antwerpen;
    2. Bespreking en goedkeuring van de begroting 2025;
    3. Goedkeuring van het verslag, staande de vergadering.


    DE RAAD VERLEENT ZIJN GOEDKEURING AAN DE AGENDA EN STELT HET MANDAAT VAN DE GEMEENTELIJK VERTEGENWOORDIGER VAST VOOR DE ALGEMENE VERGADERING VAN DE DIENSTVERLENENDE VERENIGING CIPAL OP 7 NOVEMBER 2024.

  11. 1.d.2

    Aan de gemeenteraad wordt gevraagd om de agenda goed te keuren en het mandaat van de gemeentelijk vertegenwoordiger vast te stellen voor de buitengewone algemene vergadering van de intergemeentelijke vereniging PONTES op 21 november 2024 met de volgende agendapunten:

    1. Algemene vergadering: verslag 20 juni 2024 – goedkeuring;
    2. Beleid: beleidsnota 2025 – goedkeuring;
    3. Financiën: budget 2025 – goedkeuring;
    4. Financiën: aanstelling bedrijfsrevisor voor boekjaren 2024 t/m 2026 – goedkeuring;
    5. Varia en rondvraag.

    DE RAAD VERLEENT ZIJN GOEDKEURING AAN DE AGENDA EN STELT HET MANDAAT VAN DE GEMEENTELIJK VERTEGENWOORDIGER VAST VOOR DE BUITENGEWONE ALGEMENE VERGADERING VAN DE INTERGEMEENTELIJKE VERENIGING PONTES OP 21 NOVEMBER 2024.

  12. 1.d.3

    Aan de gemeenteraad wordt gevraagd om de agenda goed te keuren en het mandaat van de gemeentelijk vertegenwoordiger vast te stellen voor de buitengewone algemene vergadering van de opdrachthoudende vereniging Iveka op 22 november 2024 met de volgende agendapunten:
    1. Bespreking in het kader van artikel 432 van het decreet lokaal bestuur van de te ontwikkelen activiteiten en de te volgen strategie voor het boekjaar 2025 alsook van de door de Raad van Bestuur opgestelde begroting 2025;
    2. Vaststelling uitkeringen overeenkomstig 6:114 e.v. WVV;
    3. Desgevallend aanvaarding uitbreiding aansluiting gemeenten voor (neven)activiteiten;
    4. Statutaire benoemingen;
    5. Statutaire mededelingen.


    DE RAAD VERLEENT ZIJN GOEDKEURING AAN DE AGENDA EN STELT HET MANDAAT VAN DE GEMEENTELIJK VERTEGENWOORDIGER VAST VOOR DE BUITENGEWONE ALGEMENE VERGADERING VAN DE OPDRACHTHOUDENDE VERENIGING IVEKA OP 22 NOVEMBER 2024.

  13. 1.d.4

    Aan de gemeenteraad wordt gevraagd om de agenda goed te keuren en het mandaat van de gemeentelijk vertegenwoordiger vast te stellen voor de buitengewone algemene vergadering van de dienstverlenende vereniging IKA op 22 november 2024 met de volgende agendapunten:
    1. Bespreking in het kader van artikel 432 van het decreet lokaal bestuur van de te ontwikkelen activiteiten en de te volgen strategie voor het boekjaar 2025 alsook van de door de raad van bestuur opgestelde begroting 2025.
    2. Statutaire benoemingen.
    3. Statutaire mededelingen.


    DE RAAD VERLEENT ZIJN GOEDKEURING AAN DE AGENDA EN STELT HET MANDAAT VAN DE GEMEENTELIJK VERTEGENWOORDIGER VAST VOOR DE BUITENGEWONE ALGEMENE VERGADERING VAN DE DIENSTVERLENENDE VERENIGING IKA OP 22 NOVEMBER 2024.

  14. 1.d.5

    Aan de gemeenteraad wordt gevraagd om de agenda goed te keuren en het mandaat van de gemeentelijk vertegenwoordiger vast te stellen voor de algemene vergadering van de opdrachthoudende vereniging Pidpa op 25 november 2024 met de volgende agendapunten:
    1. Nazicht van de raadsbesluiten voor de afgevaardigden
    2. Begroting 2025
    3. Toetredingen
    4. Benoemingen
    5. Varia
    a. Vragen van vennoten
    6. Goedkeuring van het verslag van de vergadering


    DE RAAD VERLEENT ZIJN GOEDKEURING AAN DE AGENDA EN STELT HET MANDAAT VAN DE GEMEENTELIJK VERTEGENWOORDIGER VAST VOOR DE ALGEMENE VERGADERING VAN DE OPDRACHTHOUDENDE VERENIGING PIDPA OP 25 NOVEMBER 2024.

  15. 1.e
    Personeel
  16. 1.e.1

    Aan de gemeenteraad wordt gevraagd om de voorgestelde aangepaste rechtspositieregeling voor het personeel van het lokaal bestuur Kalmthout goed te keuren.
    Concreet gaat het over volgende aanpassingen:
    · wijzigingen naar aanleiding van de toetreding van onthaalouders tot het werknemersstatuut;
    · aanpassen van het artikel 208 over de aanvraag- en opzegtermijnen van verlofstelsels;
    · aanpassen van het artikel 236 over het omstandigheidsverlof: toevoegen van punt 19 en 20: zwangerschapsverlies;
    · aanpassen van het artikel 238 §6 over de aanvraagtermijn voor onbetaald verlof.


    DE RAAD VERLEENT ZIJN GOEDKEURING AAN DE VOORGESTELDE AANGEPASTE RECHTSPOSITIEREGELING VOOR HET PERSONEEL VAN HET LOKAAL BESTUUR KALMTHOUT.

  17. 1.e.2

    Aan de gemeenteraad wordt gevraagd om het voorgestelde aangepaste arbeidsreglement voor het personeel van het lokaal bestuur Kalmthout goed te keuren.
    Concreet gaat het over volgende aanpassingen:
    · wijzigingen naar aanleiding van de toetreding van onthaalouders tot het werknemersstatuut;
    · toevoegen van het artikel 13 bis over de flexibele werkregeling voor zorgdoeleinden;
    · aanpassingen aan titel 15: andere beschikkingen: toevoegen van de naam van de dossierbeheerder bij Liantis en de namen van EHBO-hulpverleners;
    · technische aanpassing in bijlage 4 over het reglement plaats- en tijdsonafhankelijk werken;
    · enkele technische aanpassingen in bijlage 13 over de procedure over de ten laste name van een beeldschermbril.


    DE RAAD VERLEENT ZIJN GOEDKEURING AAN HET VOORGESTELDE AANGEPASTE ARBEIDSREGLEMENT VOOR HET PERSONEEL VAN HET LOKAAL BESTUUR KALMTHOUT.

  18. 1.f
    Aangevraagd agendapunt
  19. 1.f.1

    DURF Kalmthout stelt voor om een beveiligingscamera te plaatsen ter hoogte van de ingang van de wijk 'De Greef'.


    DE RAAD GAAT NIET IN OP HET VERZOEK VAN DURF KALMTHOUT OVER HET PLAATSEN VAN EEN CAMERA TER HOOGTE VAN DE GREEF.

  20. 1.g
    Goedkeuring van het verslag
  21. 1.g.1

    Aan de gemeenteraad wordt gevraagd om het verslag van de vergadering van 30 september 2024 van de gemeenteraad goed te keuren.


    DE RAAD KEURT HET VERSLAG VAN 30 SEPTEMBER 2024 VAN DE GEMEENTERAAD GOED.

  22. 2

    Nihil